Zuffenhauseni kiireim elektriauto

 

Porsche arendussõitja Lars Kern võitis Nürburgringil iseennast – eelseeria-Taycani roolis läbis ta Nordschleifel ühe ringi ajaga 7.07,55, mis on koguni 26 sekundit kiirem tema 2022 aasta augusti rekordsõidust Performance-paketiga varustatud Taycan Turbo S Sport roolis.

Eelseeria-Taycan oli Nordschleifel 26 sekundit praegusest versioonist kiirem, püstitades ajaga 7.07,55 uue elektri-Porsche rekordi.

Porsche arendussõitja Lars Kern võitis Nürburgringil iseennast – eelseeria-Taycani roolis läbis ta Nordschleifel ühe ringi ajaga 7.07,55, mis on koguni 26 sekundit kiirem tema 2022 aasta augusti rekordsõidust Performance-paketiga varustatud Taycan Turbo S Sport roolis.

 „Kakskümmend kuus sekundit on autovõidusõidus pool igavikku. Larsi Nordschleife ringiaeg 7.07,55 on sensatsioon, mis tõstab Taycani samasse liigasse elektriliste hüpersportautodega,“ ütles mudelkonna juht Kevin Giek. „Kõige muljetavaldavam on seejuures ka tõsiasi, et pea kõik ringid olid ajaliselt suhteliselt võrdväärsed.“

Kiirete ringide läbimiseks oli Nürburgringi Nordschleife rada broneeritud terveks päevaks vaid Kernile. „Pingutasin nii, kuidas sain, aga see oli tõesti kõik, mida suutsin,“ ütles Kern. Turvalisuse kaalutlustel oli katseauto varustatud reeglitekohase turvapuuri ja võidusõidu-korvistmetega. Võrreldes Taycan Turbo S-i 2022. aasta rekordiga olid kiirused märksa suuremad. Näiteks oli eelseeria mudeli kiirus Schwedenkreuzi kurvi sisenemise eel 25 km/h kiirem. Ehk hetkel, mil Kern seekord 13. tribüüni (T13) juures finišijoone ületas, oleks ta 2022. aastal Taycan Turbo S-iga alles Nordschleife sissepääsust möödumas ja Antoniusbuche lõigule jõudmas. Hüpet kiiruses illustreerib ka võrdlus, et eelseeria-Taycan oleks Saksamaal Eifeli mägedes lookleval 20,8 kilomeetrisel ringrajal praegusest Turbo S-ist 1,3 kilomeetrit ees olnud. Kogu ringi kattev pardavideo avaldatakse märtsi keskel.

Kütusekulu/heitmed WLTP

Taycan Turbo S

Elektrikulu keskmiselt (WLTP) 23,4 – 22,0 kWh/100 km

CO2 heide keskmiselt 0 g/km

Elektriline sõiduulatus 440–467 km

Elektriline sõiduulatus linnas 524–570 km

Viimati muudetud: 25.01.2024