Millistest pistikupesadest saan ma oma Porschet laadida?
Porschet saab laadida nii olmekasutuseks mõeldud pistikupesadest kui ka tööstusvoolu pistikupesadest. Võimalikult tõhusaks ja lühikeseks laadimiseks soovitame kasutada tööstusvoolu. Täiendava info saamiseks võib pöörduda Porsche esindusse.
Kas tegelikud laadimisajad võivad erineda tootja etteantud laadimisaegadest?
Jah. Laadimisaega mõjutavad mitmed tegurid. Nende hulka kuuluvad energiasüsteemis saadaolev võimsus, reisijateruumi soojenduse või jahutuse kasutamine ning kõrgepingeaku täituvus ja temperatuur. Kodusel laadimisel on veel üheks oluliseks teguriks sealne elektrisüsteem. Vahelduvvooluga laadimisel on otsustav tegur sõidukisse paigaldatud pardalaaduri võimsus. Seetõttu võib laadimisaeg etteantud väärtustest oluliselt erineda.
Kuidas ma saan olla kindel, et mu Porsche aku täielikult ei tühjene?
Tavaliselt annab sõiduk märku, et aku täituvus on madal ega lase sel täielikult tühjeneda. Jälgi infot PCM-il ja näidikuplokis. Tühjapoolse aku korral soovitab auto samuti suunduda lähimasse laadimispunkti.
Kas ma pean oma Porsche aku alati täiesti täis laadima?
Ei. Porsche kõrgepingeakut ei pea alati lõpuni täis laadima. Porsche osaline laadimine ei põhjusta kõrgepingeaku mahutavuse vähenemist (mäluefekti) ega lühenda selle kasutusiga. Lisaks langeb laadimiskiirus kõrgepingeaku täitumisel. Seetõttu võibki olla mõistlik laadida akut ainult umbes 80 protsendini maksimaalsest täituvusest või kuni soovitud sõiduulatuse saavutamiseni.
Millest sõltub minu Porsche sõiduulatus?
Sõiduulatust mõjutavad paljud tegurid: sõidumaneer, mugavusfunktsioonid, aerodünaamika ja teeolud. Tähtsaim tegur on aga sõidustiil. Keskkonnateadlik ja ettenägev sõidustiil soodustab pidurdusenergia taaskasutamist ning pikendab sellega sõiduulatust. Samuti võib vähendada mugavusseadmete, näiteks konditsioneeri või soojenduse võimsust ning paigaldada aerodünaamikat mõjutavaid tarvikuid (näiteks katuseboks) ainult vajaduse korral.
Mida ma külma ilma korral eriti silmas peaksin pidama?
Mugavusseadmete (näiteks soojenduse) kasutamine külma ilmaga võib lühendada sõiduulatust. Seisusoojenduse kasutamine laadimise ajal minimeerib seda mõju, kuna soojendamiseks vajalik energia tuleb sel juhul elektrivõrgust. Madala temperatuuri korral võib ka aku laadimisvõimsus olla vähendatud. Kuid Porsche Charging Planneri ja aku seisusoojenduse kasutamisega saab aku enne laadimist üles soojendada ning tagada optimaalsed laadimistingimused.
Kas Porschet saab mugavalt laadida igal pool: kodus, teel olles ja sihtkohta jõudes?
Koduseks laadimiseks on olemas mitmesuguseid Porsche laadimisseadmeid. Täiendava info saamiseks saab pöörduda Porsche esindusse või uurige lisa meie Tequipmendi lehelt.
Teel olles tagab Porsche Charging Service mugava ligipääsu sadadele tuhandetele avalikule laadimispunktile üle Euroopa. Tegemist on teenusega, mis võimaldab Porsche omanikul läbi ühe konto laadida oma autot Porsche Charging Service’iga liitunud kohtades kiiresti ja mugavalt. Hetkel on Eestis teenusega liitunud Eleport, Elektrum ja Ionity laadimispunktid, kokku 284 kohta.
Sihtkohtades, kuhu on paigaldatud Porsche Destination Charging laadijad, saavad Porsche omanikud laadida oma autot tasuta. Tähistatud laadijad on paigaldatud sinna, kus viibivad meelsasti Porsche kliendid: luksushotellid, golfirajad, restoranid. Hetkel on Eestis ligi 13 Porsche Destination Charging punkti.
Viimati muudetud: 08.01.2025