Uus Porsche Taycan: parem peaaegu igas kategoorias

 

Võimsam, kiirem, pikem sõiduulatus. Saadaval Porsche esindustes kevadel 2024

Tellimusteks avatud. Tuvu mudelitega ja vaata hindu konfiguraatorist.

Porsche täiustas Taycani väga suures ulatuses. Uutel mudelitel on rohkem võimsust, pikem sõiduulatus, parem kiirendus ning kiirem ja stabiilsem aku laadimine. Tänu Style Porsche viimistletud disainile eristuvad Turbo-mudelid nüüdsest veelgi enam. Kõigil  uutel Taycani versioonidel on varasemast rikkalikum põhivarustus ning need saavad Porsche Driver Experience’i uusima versiooni koos täiustatud kuva- ja juhtimiskontseptsiooniga.

Arvukad täiustused jõuavad turuletoomise päevast alates kõigile kolmele kerevariandile – Taycani sportsedaanile, maastikupaketiga Taycan Cross Turismole ning sportlikule, kuid samas praktilisele Taycan Sport Turismole. Kõikidel juhtudel on saadaval neli taga- või nelikveolist ajamivarianti. Värskendatud mudelid saabuvad Porsche esindustesse alates 2024. aasta kevadest.

Seeriatootmiseks valmistumise käigus läbisid arendustöödega tegelenud insenerid ja testsõitjad maskeeritud prototüüpidel üle 3,6 miljoni kilomeetri kogu maailmas, et Porsche esimest täiselektrilist sportautot veelgi täiustada. Sportautotootja on nüüdseks valmistanud ligi 150 000 Taycani. Taycani suurimad turud on praegu USA, Suurbritannia, Saksamaa ja Hiina.

„2019. aasta lõpul astusime Taycaniga e-mobiilsuse uude ajastusse. See osutus elektrisõidukite segmendis kohe revolutsiooniliseks ja uuenduslikuks teenäitajaks,“ ütles mudelkonna juhataja Kevin Giek. „Jätkame nüüd edulugu põhjalikult uuendatud Taycaniga. Mudelkond on saavutanud uued näitajad suutlikkuse, erakordse sõidudünaamika ja sõidunaudingu vallas. Samal ajal suutsime märkimisväärselt parandada efektiivsust, sõiduulatust, igapäevast kasutusväärtust ja mugavust.“

Veelgi võimekam

Kõik uuendatud mudelid kiirendavad varasematest paremini. Näiteks sportsedaanid Taycan ja Taycan Turbo S saavutavad 100 km/h paigaltstardist kõigest 4,8 ja 2,4 sekundiga. Sellega on nad eelmistest mudelitest 0,6 ja 0,4 sekundit kiiremad.

Sport Chrono-paketis sisalduva uudse lisavõimsuse funktsiooniga1 (push-to-pass) saab nupulevajutusega kümneks sekundiks kasutada lisavõimsust kuni 70 kW. Parem kiirendus saavutati üldiselt suurema süsteemivõimsusega. Näiteks baastaseme Taycanil on nüüd 60 kW rohkem kui enne. Taycan Turbo S arendab aga paigaltvõtusüsteemiga kuni 140 kW. See tõstis tippmudeli süsteemivõimsuse 700 kW/952 hj tasemele.

Enam kui 35 protsenti pikem sõiduulatus

Sõltuvalt kerevariandist ja mootoritest on WLTP sõiduulatus kasvanud kuni 678 kilomeetrini – 175 km ehk 35 protsendi võrra. Vähe sellest, et uus Taycan vajab pikkadel reisidel varasemast vähem laadimispeatusi, käib ka laadimine kiiremini: näiteks 800-voldistes alalisvoolu-laadimisjaamades saab laadida võimsusega kuni 320 kW. Seda on 50 kW enam kui varem. Uue suure sõiduaku kiirlaadimisaken on samuti varasemast avaram. See tähendab, et laadimisvõimsust üle 300 kW tohib kasutada kuni viie minuti jooksul ning suuri laadimisvõimsusi on kiiremini võimalik saavutada isegi madalatel temperatuuridel.

Sõltuvalt sõidustiilist ja muudest teguritest võib see varasemaga võrreldes lühendada 10–80% laadimiseks kuluvat aega kuni kaks korda. Esimese põlvkonna Taycani puhul kestis 15-kraadise välistemperatuuri juures laadimine 10-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini 37 minutit. Samadel tingimustel kulub uuel Taycanil selleks vaid 18 minutit vaatamata aku suuremale mahutavusele. Uus suur sõiduaku (Performance Battery Plus) on brutomahutavusega 105 kWh varasema 93 kWh asemel.

Uus aktiivveermik

Kõik täiustatud Taycani mudelid saavad põhivarustusena adaptiivse õhkvedrustuse. Uus Porsche aktiivvedrustus Active Ride on lisana tellitav nelikveolistele versioonidele. Süsteem pakub ennenägematult laia seadistuste spektrit sõidumugavuse ja -dünaamika vahel.

Vedrustus hoiab Taycani keret pidevalt horisontaalasendis isegi dünaamiliste pidurdus-, roolimis- ja kiirendusmanöövrite ajal. Süsteem tagab sujuva kulgemise ja kõrvaldab teekonarused peaaegu täielikult. Dünaamilistes sõiduolukordades tagab vedrustussüsteem Porsche Active Ride peaaegu ideaalse ühenduse teekattega tänu rataste tasakaalustatud koormusele. Kui vastav režiim on aktiveeritud, võib vedrustus põik- ja pikikalde tekkimist kompenseerida, et vähendada reisijaile mõjuvaid kiirendusjõude.

Laialdased meetmed efektiivsuse saavutamiseks

Samaaegne suutlikkuse ja efektiivsuse parendamine sai võimalikuks tänu mitmetele teguritele. Nende hulka kuuluvad täiustatud ajami koos uue tagasillamootoriga, mis arendab varasemast kuni 80 kW rohkem võimsust, optimeeritud tarkvaraga täiustatud impulssinverter, võimsamad akud, muudetud jahutussüsteemi juhtimine, uue põlvkonna soojuspump ning täiustatud nelikveostrateegia ja energia taaskasutus.

Energia regenereerimise maksimaalne võimsus suurtelt kiirustelt pidurdamisel kasvas rohkem kui 30 protsendi võrra – varasema 290 kW asemel on see kuni 400 kW. Kõigi mudelite põhivarustus sisaldab nüüd optimeeritud aerodünaamikaga velgesid ja vähendatud veeretakistusega rehve. Selleks otstarbeks töötati välja uued 21-tollised veljed ja rehvid.

Märgatavalt parem varustus kahanenud massi juures

Ehkki Taycani mudelid kaaluvad kuni 15 kg endisest vähem, on põhivarustus varasemast veelgi rikkalikum. Meeleoluvalgustus, parkimisabisüsteem koos tagurduskaameraga, elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid koos auto ümbruse valgustusega, soojendusega esiistmed, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), uue jahutussüsteemiga soojuspump, juhtmeteta laadimine nutitelefoni laekas, laadimispesad nii juhi kui ka eesmise kaasreisija poolel, sõidurežiimi lüliti ja täiustatud roolivõimendi on kõik nüüd põhivarustuses.2

Taycani baasmudelid saavad nüüd põhivarustusena ka adaptiivse õhkvedrustuse ja alumiiniumist ukselävekatted. Lisaks paremale varustusele on nüüd ka aku suurema mahutavusega, ent kaalub vähem.

Veetlevam disain

Esi- ja tagaosa uus kujundus koos uute esi- ja tagatuledega – Style Porsche spetsialistid on Taycani puhast puristlikku välimust veelgi lihvinud. Uued esitiivad ja madalamad esituled rõhutavad Taycani laiust varasemast veelgi tugevamalt.

Uutes esituledes on peenoptikaga kõrglahutus-maatrikstehnika ning pimedal ajal tekitavad need Porschele tüüpilise helendava neljapunktikujutise. Porsche logo tagumisel valgusliistul on kolmemõõtmelise klaasja disainiga. Esimest korda on see saadaval valgustatud versioonina, mis sisaldab ka saabumis-lahkumisanimatsiooni.

Muude oluliste asjade kõrval aitab aktsentvärvitoon Turbonite nii kere kui ka interjööri kujunduses mudeleid Turbo ja Turbo S teiste versioonide seast veelgi paremini esile tuua.

Uuendatud juhtimis- ja kuvakontseptsioon

Näidikuplokk, keskekraan ja lisana pakutav kaasreisija ekraan sisaldavad täiendavate funktsioonidega optimeeritud kasutajaliidest. Roolil asuv sõidurežiimi lüliti kuulub nüüdsest põhivarustusse. Sport Chrono-paketi ja suure sõiduakuga varustatud Taycani mudelitel on sõidurežiimi lülitil ka spetsiaalne lisavõimsuse nupp.

Rooli taga vasakul asuvat juhthooba kasutades saab juhiabisüsteeme varasemast veelgi vaistlikumalt hallata. Apple CarPlay on sõiduki ekraanide ja funktsioonidega endisest tihedamalt integreeritud. Uus sisevideo funktsioon võimaldab videovoogedastust keskekraanile ja kaasreisija ekraanile.

1 Suurema mahutuvusega sõiduaku ei ole saadaval tagaveolistele mudelitele, Taycan Sport Turismole ning Taycan 4 Cross Turismole.

2 Taycan Turbo andmed eelkäijaga võrreldes.

Kõik Porsche pakutavad uued sõidukid on saanud tüübikinnituse WLTP kohaselt.

WLTP väärtustest tuletatud ametlikud NEDC väärtused uutele sõidukitele pole 1. jaanuarist 2023 enam saadaval ja seetõttu neid ei mainita.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Taycan

Keskmine energiakulu 20,7–16,7 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 503–678 km, elektriline sõiduulatus linnas 569–821 km

Taycan 4S

Keskmine energiakulu 20,9–17,7 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 474–642 km, elektriline sõiduulatus linnas 528–705 km

Taycan Turbo

Keskmine energiakulu 20,5–18,0 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 557–630 km, elektriline sõiduulatus linnas 607–683 km

Taycan Turbo S

Keskmine energiakulu 20,5–18,0 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 558–630 km, elektriline sõiduulatus linnas 612–691 km

Taycan 4 Cross Turismo

Keskmine energiakulu 22,0–18,7 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 517–613 km, elektriline sõiduulatus linnas 588–693 km

Taycan 4S Cross Turismo

Keskmine energiakulu 22,0–18,8 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 517–610 km, elektriline sõiduulatus linnas 588–690 km

Taycan Turbo Cross Turismo

Keskmine energiakulu 22,0–19,1 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 515–597 km, elektriline sõiduulatus linnas 585–668 km

Taycan Turbo S Cross Turismo

Keskmine energiakulu 22,0–19,1 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 516–596 km, elektriline sõiduulatus linnas 589–675 km

Taycan Sport Turismo

Keskmine energiakulu 20,9–17,6 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 477–650 km, elektriline sõiduulatus linnas 553–808 km

Taycan 4S Sport Turismo

Keskmine energiakulu 21,8–18,5 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 449–616 km, elektriline sõiduulatus linnas 512–693 km

Taycan Turbo Sport Turismo

Keskmine energiakulu 21,6–18,8 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 528–606 km, elektriline sõiduulatus linnas 590–672 km

Taycan Turbo S Sport Turismo

Keskmine energiakulu 21,5–18,9 kWh / 100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 0 g/km (WLTP), keskmine elektriline sõiduulatus 529–604 km, elektriline sõiduulatus linnas 594–678 km

Viimati muudetud: 18.03.2024