Uus Porsche 911 GT3 läbis Nürburgringi Nordschleife ajaga 6:56.294

 

Porsche 911 GT3 on Nürburgringi Nordschleifel kiireim manuaalkäigukastiga seeriaauto. Porsche margi saadik Jörg Bergmeister ületas eelmise, märgatavalt võimsama mootoriga konkurendi püstitatud rekordi rohkem kui 9,5 sekundiga. Tänu ulatuslikele arendustöödele kõigi suutlikkust puudutavate komponentide juures oli Weissachi paketi ja käsitsi lülitatavate käikudega 911 GT3 isegi 3,678 sekundit kiirem kui eelmine Porsche Doppelkupplungsgetriebega (PDK) mudel (992.1).

 

Üha enam 911 GT3 kliente valib kuuekäigulise manuaalkäigukasti ning järjest sagedamini küsivad nad meilt, kui kiire võiks selle käigukastiga 911 GT3 olla Nordschleifel,“ütles GT-mudeliperekonna juhataja Andreas Preuninger. „Nüüd oleme sellele küsimusele vastuse andnud – ja ehkki teame, et PDK-ga versioon on märgatavalt kiirem, tegime oma ametliku ringiaja käsitsi käike vahetades. Vaatamata PDK superkiiretele ja täpsetele automaatsetele käiguvahetustele ning elektrooniliselt juhitavale iselukustuvale diferentsiaalile, suutis uus 911 GT3 lühendada oma eelkäija PDK-ga sõidetud ringiaega umbes 3,7 sekundi võrra.“

Hilisel päikeselisel pärastlõunal, kui õhutemperatuur oli 12 kraadi ja rajapinnal 27 kraadi, suundus Bergmeister 20,832 kilomeetri pikkusele rajale Weissachi paketiga varustatud 375 kW (510 hj) 911 GT3 roolis. Nagu eelmise mudeli ametliku ringirekordi püstitamisel, veeres auto nüüdki maanteekasutuseks lubatud rehvidel Michelin Pilot Sport Cup2 R, ees mõõduga 255/35 R20 ja taga 315/30 R21.

Eesmärk – kiireim ring käsilülituskäigukastiga seeriaautode seas

„Kui me otsustasime teha ametliku ringiaja käsilülituskäigukastiga uue 911 GT3-ga, vaatasime loomulikult olemasolevat edetabelit,“ rääkis Preuninger. Üks konkurent oli kulutanud lühema, 20,6-kilomeetrise rajavariandi läbimiseks 7 minutit ja 1,3 sekundit, mis vastab täispikkusega 20,832-kilomeetrisel rajal ringiajale umbes 7.05,8. See aeg tuligi üle lüüa. Notari järelevalve all peatus uue 911 GT3 ringi järel ajamõõtja näidul 6.56,294, purustades eelmise rekordi rohkem kui 9,5 sekundiga.

Parem suutlikkus sama võimsusega

„Uus 911 GT3 annab juhile piirsituatsioonides veelgi rohkem enesekindlust kui eelmine mudel. Auto oli kiirem peaaegu kõigis kurvides,“ kirjeldas Bergmeister sportauto juhitavust. „Õppisime palju 911 GT3 RS-i pealt, eriti veermiku osas. Auto on palju stabiilsem teekonarustel ja äärekive ületades. Ning tänu kaheksa protsenti lühemale ülekandele veab tagasild kiirendustel tuntavalt paremini ka sama võimsusega. Isegi kui auto oleks olnud PDK-ga varustatult mitu sekundit kiirem, oli mul kuuekäigulise manuaalkäigukastiga kiirel ringil kõvasti rohkem tegemist ja seetõttu oli sõita ka lõbusam.“

Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com

911 GT3 (WLTP): keskmine kütusekulu 13,8–13,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 312–310 g/km, CO2 klass G

Kui väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakkumisest. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Lisafunktsioonid ja -tarvikud (lisaseadmed, rehvimõõdud jms) võivad muuta sõiduki asjassepuutuvaid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika ning lisaks ilmale, liiklusoludele ja individuaalsele sõidumaneerile mõjutada sõiduki kütuse-/energiakulu, CO2 heitkogust, sõiduulatust ja suutlikkusnäitajaid.

Viimati muudetud: 17.04.2025