Uus Porsche 718 Cayman GT4 RS hiilgas viimastel katsesõitudel

Porsche 718 Cayman GT4 saab omale suurema venna nimega 718 Cayman GT4 RS. Uus 718 perekonna tippmudel on novembris toimuvaks maailma-esmaesitluseks kõigiti valmis. Viimastel katsesõitudel näitas esimene RS-märki kandev 718 oma muljetavaldavat dünaamilist potentsiaali nii käänulistel mägiteedel kui ka ringrajal.

Porsche margi saadik ja arendussõitja Jörg Bergmeister läbis 20,832 kilomeetri pikkuse Nürburgringi Nordschleife kergelt maskeeritud seeriaautos 7 minuti ja 9,3 sekundiga. 718 Cayman GT4 RS läbis lühema, varem võrdluse alusena kasutatud 20,6-kilomeetrise ringi ajaga 7.04,511 ehk 23,6 sekundit kiiremini kui väiksem vend 718 Cayman GT4. Sõitja ohutuse tagamiseks oli keskmootoriga sportautole paigaldatud võidusõiduiste. Auto veeres rehvidel Michelin Pilot Sport Cup 2 R, mis on saadaval lisavarustusena. Kohalolnud notar kinnitas nii auto massi kui ka seerialisuse.

„Arendustööde ajal andsime 718 Cayman GT4 RS-ile kõik, mis ehtsat RS-i iseloomustab: kerguse, rohkem surujõudu, rohkem võimsust ning loomulikult veelgi enam tagasisidet juhtimisliigutustele. Fantastiline ringiaeg Nordschleifel tõestab veenvalt, kui selgelt tuntavad need sõidudünaamika muutused on,“ ütles GT-mudeliperekonna juhataja Andreas Preuninger. „Meie klientidel on põhjust loota juhile mõeldud autot, kus vapustav sõidukogemus on kõige olulisem.“

„718 Cayman GT4 RS on kompromissitu sportauto. Mägiteedel on ta vilgas nagu kart, kuid ringrajal muljetavaldavalt stabiilne ja tasakaalustatud. Vastasel juhul poleks selline ringiaeg kuidagi võimalik olnud,“ rääkis Jörg Bergmeister. „GT4 RS on üks kõige teravamaid autosid, mida Porsche on kunagi välja töötanud. Ning kindlasti peate kogema seda hämmastavat heli, millega ta teie kõrvu paitab,“ lisas maailmaklassi võidusõitja, kes 718 Cayman GT4 arendustööde käigus pühendas selle katsesõitudele rohkem kui 500 tundi.

 

718 Cayman GT4 RS

NEDC: kütusekulu keskmiselt 12,3 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 281 g/km

WLTP: kütusekulu keskmiselt 13,2 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 299 g/km

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse andmed on saadud vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP). Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 16.10.2023