Infot Taycani mudelite standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab konfiguraatorist.
Uus elektrimootor, uus kerevariant, uus muudetava läbipaistvusega panoraamkatuseaken
Lühend GTS tuleneb sõnadest Gran Turismo Sport. Alates 1963. aasta Porsche 904 Carrera GTS-ist on neil kolmel tähel Porsche-huviliste jaoks eriline tähendus. Nüüd on selle legendaarse tähekombinatsiooniga erim olemas kõigis Porsche mudelkondades. Los Angelese autonäitusel (19.–28. novembril) esitleb Porsche oma elektrilise sportauto uut versiooni, mis kannab mudeliindeksit Taycan GTS. WLTP näitajate põhjal on sõiduulatus kuni 504 kilomeetrit ning sellega saab uuest sportmudelist esimene 500 kilomeetri piiri ületanud Taycan.
Los Angelese autonäitusel teeb oma debüüdi ka esimese täiselektrilise Porsche mudelkonna kolmas kereversioon – selleks on Taycan GTS Sport Turismo. Uustulnuk saab samasuguse sportliku silueti ja tagaosa suunas langeva katusejoone nagu Taycan Cross Turismo.
„Alates 2019. aastal toimunud maailma-esmaesitlusest on Taycani mudelivalik pidevalt kasvanud. Kolm kerevarianti ja viis mootorit pakuvad igaühele midagi,“ ütles Taycani mudelkonna asepresident Kevin Giek. „Eriti olen rahul sellega, et meil on nüüd olemas ka legendaarse GTS-sildiga Taycan. See paigutub mudeliskaalal Taycan 4S-i ja Taycan Turbo vahele ning kujutab endast seega valiku kuldset keskteed.“
Taycan GTS-i ja Taycan GTS Sport Turismo hinnad algavad vastavalt 132 180 ja 133 120 eurost. Mõlemad mudelivariandid jõuavad müügiesindustesse 2022. aasta kevadel. Hiljem järgnevad Sport Turismo jaoks ka teised mootorivariandid.
Taycan GTS: Taycani valiku sportlik kuldne kesktee
GTS on Taycan mudelivalikus sportlik kõigeoskaja. Paigaltvõtusüsteemi kasutades on tal overboost-režiimis muljetavaldav võimsus 440 kW (598 hj). Paigaltstardist kiiruse 100 km/h saavutamine kestab mõlema kerevariandi puhul 3,7 sekundit. Tippkiirus on mõlemal 250 km/h.
Taycani uusima põlvkonna esindajana saab GTS eriti tõhusad sõidustrateegiad. Uuel mudeliaastal jõuavad need täiendused ka teistele Taycani erimitele. Argielus tähendab see pikemat sõiduulatust.
Adaptiivne õhkvedrustus koos Porsche aktiivvedrustusega (PASM) on GTS-i tarvis spetsiaalselt häälestatud ning parendab kurvisõiduomadusi. Ka lisavarustusena pakutava tagarattaroolimise seadistus on tavalisest sportlikum. Täiustatud Porsche Electric Sport Sound saab mahlakama heli ning rõhutab uue GTS-mudeli iseloomu.
Nii välis- kui ka sisekujundus on GTS-mudelitele iseloomulikud. Väljaspool hakkavad silma mitmed GTS-idele traditsioonilised mustad keredetailid nagu esikaitseraud, küljepeeglite alumised osad ja küljeakende raamid. Interjööris rõhutavad arvukad musta Race-Texiga viimistletud osad elegantset ja dünaamilist õhkkonda, mida aitab luua ka põhivarustuses sisalduv matistatud alumiiniumist interjööripakett koos musta anodeeritud viimistlusega.
Taycan Sport Turismo: parim Taycani mõlemast universumist
Taycan Sport Turismo lisandumine tähendab, et mudelkonnas on nüüd kolm kerevarianti. Uus erim on mõeldud neile, kes soovivad niisugust argipäevast kasutusväärtust nagu seda pakub Taycan Cross Turismo, kuid ei taha loobuda Taycani sportsedaani maanteesõiduomadustest.
Taycan Sport Turismo saab samasuguse sportliku silueti, tagaosa suunas langeva katusejoone ja funktsionaalse disaini nagu Taycan Cross Turismo. Pearuum tagaistmel on üle 45 millimeetri suurem kui Taycani sportsedaanis ning suure tagaluugi alla moodustub rohkem kui 1200-liitrise mahuga pakiruum. Kuid Taycan Sport Turismol puuduvad maastikusõiduomadusi esiletoovad disainielemendid.
Muudetava läbipaistvusega panoraamkatuseaken: läbipaistev või matt ühe sõrmeliigutusega
Taycan GTS-ile on uue lisana saadaval muudetava läbipaistvusega panoraamkatuseaken. Elektriliselt lülitatav vedelkristallkile muudab klaasi vastavalt soovile läbipaistvaks või matiks. See kaitseb reisijaid otsese päikesevalguse eest, jättes auto sisemuse valgustatuks.
Katus on jaotatud üheksaks segmendiks, mida saab lülitada ükshaaval. Sellist lahendust kasutatakse maailma autotööstuses esimest korda. Lisaks läbipaistvale (Clear) ja matile (Matt) on olemas ka kaks vahepealset seadistust – Semi ja Bold. Need on kindlaksmääratud seadistused kitsaste või laiade segmentidega.
Taycan GTS-i mudelid:
NEDC: keskmine energiakulu 26,0–25,9 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
WLTP: keskmine energiakulu 24,1–20,3 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
Sõiduulatus elektriga 424–504 km, linnas 524–625 km
Energiakulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Viimati muudetud: 16.10.2023