Porsche tähistab oma rotsteriperekonna 25. sünnipäeva sellele pühendatud erimudeliga Boxster 25 Years. Erimudelit toodetakse vaid 1250 eksemplari ning see põhineb Boxster GTS 4.0-l, mille jõuallikaks on 4,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor võimsusega 294 kW (400 hj). Mitmed disainielemendid vihjavad 1993. aasta Detroidi autonäitusel eksponeeritud kontseptsõidukile Boxster, millest sai kaheistmelise lahtise auto edu ettekuulutaja. Praktiliselt samasuguse välimusega seeriaversioon jõudis tootmisse aastal 1996 ning praeguseks on seda neljas põlvkonnas toodetud enam kui 357 000.
Üks erimudeli silmapaistvamaid väliseid tunnuseid on värvitooni „Neodyme“ – vasekarva helkiva pruuni – uustõlgendus. Just see värv andis 1993. aasta näitusemudelil efektse kontrasti kere põhitoonile GT Silver Metallic. Erimudelis kasutatakse seda värvi esikaitseraua, külgmiste õhuvõtuavade ja kahevärviliste 20-tolliste velgede juures, aga samuti mudelitähistes. Porsche pakub erimudelile kerevärvi GT Silver Metallic, saadaval on ka Black Metallic ja Carrara White Metallic. Veel ühe silmatorkava detaili leiab tankimisluugilt, mida ehib Exclusive Design-valikust pärit kiri „Porsche“. See on sarnaselt sportliku väljalaskesüsteemi läikivatele summutiotstele alumiiniumikarva helgiga, esiklaasi raam on seevastu musta värvi.
Algupärase mudeli joont hoides saab erimudelgi bordoopunase nahksisu ja punasest tekstiilmaterjalist pehme katuse. Viimast ehib ka reljeefne kiri „Boxster 25“. Interjööri ja katust saab soovi korral tellida ka mustana. Uue mudeli laiendatud põhivarustusse kuuluvad muuhulgas alumiiniumdetailidega interjööripakett, 14 suunas elektriliselt reguleeritavad sportistmed, ukselävekatted kirjaga „Boxster 25“ ning multifunktsionaalne, soojenduse ja nahkkattega GT-sportrool.
Aastapäevamudeli jõuallikas tekitab ohtralt elevust. 718 Boxster GTS 4.0-lt pärit 4,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor on kasutusel ka puristlikul 718 Spyderil. Kiirekäigulise vabalt hingava mootori 294 kW (400 hj), vahetu reaktsioon, sujuv momendijaotus ja mahlakas heli tagavad erakordselt emotsioonirikka sõiduelamuse. Boxster 25 Years saab kas kuuekäigulise manuaalkäigukasti või Porsche seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukasti (PDK). Erimudel saavutab tippkiiruseks 293 km/h ning kombinatsioonis PDK-käigukasti ja põhivarustusse kuuluva Sport Chrono-paketiga jõuab paigalt 100 km/h kiiruseni nelja sekundiga. Põhivarustus sisaldab samuti 10 millimeetri võrra madaldatud Porsche sportlikku aktiivvedrustust (PASM) ja Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteemi (PTV) koos mehaanilise iselukustuva diferentsiaaliga. Need ühendavad silmapaistva sõidumugavuse sportliku ja dünaamilise juhitavusega.
Uus Boxster 25 Years on juba tellitav, auto hind algab 95 100 eurost (sisaldab käibemaksu).
Veerand sajandit ehedat sõidumõnu – Boxsteri perekonna 25 aastat
Boxsteril on Porsche ajaloos väga eriline tähendus, sest see tähistas muudatust sportautotootja mudelistrateegias ja näitas teed tulevikku 1990ndate aastate keskpaiga keerulistes majandusoludes. Seda demonstreeris kujukalt esimene vesijahutusega kuuesilindriline boksermootor ning samuti nutikas komponentide unifitseerimise kontseptsioon, mis käivitus just erksa keskmootoriga rotsteri turuletoomisega. Kontseptsioon ühendas Boxsteri aasta hiljem välja toodud 996-põlvkonna 911-ga ning võimaldas Porschel tootmise jälle kasumlikuks muuta.
Ahvatleva hinnaga kaheistmeline auto võitis kiiresti uute, nooremate klientide südame. Välimuses võis ära tunda mitmeid margi ajaloost tuntud motiive. Detroidis esitletud kontsept-Boxsteri väljanägemine tuletas selgelt meelde omaaegseid fotosid legendaarsest 550 Spyderist ja võistlusautost 718 RS 60 Spyder. Näitusemudeli võttis publik vastu sellise vaimustusega, et Porsche juhatus sekkus seeriaauto disainitöösse ja esitas lakoonilise nõudmise: „Ehitage see täpselt niisugusena nagu kontseptauto!“ Aeg näitas, et see oli tark otsus.
Kui seeriaversioon augustis 1996 avalikkuse ette toodi, oli see väga sarnane autonäitusel hiilanud kontseptsõidukile. Kuna uudismudelil oli samasugune esiosa nagu 996-põlvkonna 911-l, ei tekkinud kordagi küsimust selle päritolu kohta – Boxster oli pesuehtne Porsche. Samal ajal oli selle kuuesilindriline boksermootor esimest korda keskasendis. Algselt 2,5-liitrise töömahuga ja 159 kW (204 hj) arendav jõuallikas vastas rangematele heitmenõuetele tänu oma vesijahutusele, neljaklapitehnikale ja sisselaske muutuvale ajastusele.
Peagi kasvas ka mootori võimsus ja tulid edasiarendused. Aastal 1999 sai Boxsteri esimene põlvkond (986) 2,7-liitrise mootori, esialgu võimsusega 162 kW (220 hj), hiljem 168 kW (228 hj). Boxster S-i edasiviiv jõud tuli aga 3,2-liitriselt kuuesilindriliselt mootorilt võimsusega 185 kW (252 hj), mis varsti kergitati 191 kW (260 hj) peale. 2007. aastal järgnes uus põlvkond (987), mis sai täiustatud disaini, 17-tollised veljed ja uue disainiga interjööri ling lisavarustusena ka muutuvate parameetritega aktiivvedrustuse (PASM), Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB) ja SportChrono-paketi. Mootorite töömahtu ei muudetud, kuid nende võimsus oli nüüd 176 kW (240 hj) ja 206 kW (280 hj). Tootmisperioodi lõpuks arendas baasmootor 2,9-liitrisest töömahust 188 kW (255 hj), kuna 3,4-liitrine versioon saavutas koguni 228 kW (310 hj). PDK hakkas asendama varem kasutatud automaatkäigukasti Tiptronic S.
Aastal 2012 esitles Porsche igakülgselt värskendatud ja visuaalselt moodsamat kolmanda põlvkonna Boxsterit (981). Tänu täiesti uuele kergele kerele ja põhjalikult revideeritud veermikule oli uudismudel sportlikum, jõulisem, silmapaistvam ja kiirem kui kunagi enne. Elektriajamiga tekstiilkatus sai hakkama ilma jäiga katusekatteta, esi- ja tagaülend olid veelgi lühemad ning esiklaas veelgi rohkem ettepoole toodud. Säästlikumad kuuesilindrilised boksermootorid varustati bensiini otsepritsega, algul olid valikus 2,7-liitrine võimsusega 195 kW (265 hj) ja 3,4-liitrine võimsusega 232 kW (315 hj). Aprillis 2014 järgnes Boxster GTS, mille jõuallikas arendas 243 kW (330 hj). Mudeliperekonna täheks tõusis aga kahtlemata sensatsiooniline Boxster Spyder, mille 3,8-liitrine mootor andis välja 276 kW (375 hj).
Praegune põlvkond (982) alustas oma teed jaanuaris 2016, mil tuli välja neljasilindrilise turbomootori ja edasiarendatud disainiga Porsche 718 Boxster. Selle 2,0-liitrine mootor arendab 220 kW (300 hj) ning 2,5-liitrine tänu muudetava geomeetriaga turbole 257 kW (350 hj). Mõni aeg hiljem lisandunud Boxster GTS sai mootori võimsusega 269 kW (365 hj). 2019. aasta keskel toodi välja tippmudel – Boxster Spyderi uusväljaanne. Sellele paigaldati samasugune 4,0-liitrine mootor (309 kW/420 hj) nagu kõva katusega tippmudelile 718 Cayman GT4. 2020. aastast viib sama keskasendis kuuesilindriline mootor edasi ka mudelit 718 Boxster GTS 4.0, seal on võimsuseks 294 kW (400 hj).
Viimati muudetud: 16.10.2023