Uue Panamera katsesõidud: viimane lihv

Paar kuud enne esmaesitlust teeb uus Porsche Panamera Barcelonas viimaseid katsesõite. Need testsõidud keskenduvad põhiliselt jõuülekandele, mis sisaldab uut automaatkäigukasti Porsche Doppelkupplung (PDK) ja värskelt välja töötatud amortisaatoritega aktiivveermikule.

  • Mudelivalikusse lisandub neljas hübriidvariant
  • Suurem elektriline sõiduulatus ja lühemad laadimisajad
  • Poolaktiivne kahekambriline ja kaheklapiline õhkvedrustus põhivarustuses
  • Uus ulatuslike täiendavate võimalustega aktiivveermik lisavarustuses
  • Uus Panamera jõuab avalikkuse ette novembris 2023

Paar kuud enne esmaesitlust teeb uus Porsche Panamera Barcelonas viimaseid katsesõite. Need testsõidud keskenduvad põhiliselt jõuülekandele, mis sisaldab uut automaatkäigukasti Porsche Doppelkupplung (PDK) ja värskelt välja töötatud amortisaatoritega aktiivveermikule.

Peatselt saabuva esmaesitluse eel on uus Panamera lõpetamas viimaseid katsesõite. Barcelonas ja selle ümbruses kontrollivad insenerid uue mudelipõlvkonna viimaseid üksikasju. Sportsedaan on juba läbinud enamiku katseprotseduuridest ja näidanud oma omadusi neljas maailmajaos. Näiteks katsetustel USA-s pandi proovile jõuallika suutlikkus suurtel kõrgustel ja õhu madala hapnikusisalduse juures ning kontrolliti mootori jahutussüsteemi ja kliimaseadme tööd äärmuslikus kuumuses. Skandinaavias sõideti Panameraga väga madalatel temperatuuridel, Lõuna-Aafrikas keerulistes teeoludes ning Aasias andsid suur õhuniiskus ja tundidepikkune venimine seisa-sõida-liikluses suure koormuse kogu tervikule. „Me katsetame kõiki uusi autosid intensiivselt, et need vastaksid meie nõudmistele ja loomulikult meie kõikjal maailmas asuvate klientide nõudmistele,“ ütles arendusjuht Marcel Hönemann. „Meie siht on alati saavutada uue auto spetsifikatsioonis toodud arendustööde eesmärgid. Uus Panamera peab hiilgama siin ja praegu, eriti suutlikkuse, mugavuse ja akustika osas.“

Uuel Panameral on neli E-Hybrid-varianti

Porsche puhul on õige jõuallikas hädatarvilik optimaalse suutlikkuse saavutamiseks. Panamera uus mudel saab täiustatud mootorivaliku, kus - keskendutakse jätkusuutlikele jõuallikatele ja tõhususele. „Juba Panamera teisele põlvkonnale pakkusime kolme E-Hybridi mudelit, uue Panamera puhul lisame sinna veel neljandagi pistikhübriidi. See on meie vastus klientide ülesnäidatud tohutule nõudlusele. Mõnes riigis on E-Hybridi osakaal Panamerade seas peaaegu sada protsenti. Uus versioon on suure võimsusega mudel, mis sobib hästi mitmekülgsesse valikusse,“ teatas Panamera mudelkonna juht Thomas Friemuth. „Tõstame kõigi Panamera E-Hybrid-mudelite elektrilist suutlikkust sõidudünaamikas, elektrilist sõiduulatust ja laadimiskiirust. Katsetuste ajal sõitsime elektri jõul kuni 70 protsenti kaugemale kui eelkäijaga.“

Uue Panamera E-Hybrid-mudelite keskmeks on uus ja võimsam elektrimootor, mis on nüüd täielikult integreeritud uue topeltsiduriga käigukasti korpusse. See pakub eelkäijast paremaid jõuallika suutlikkuse ja regenereerimise näitajaid väiksema massi juures. Energiat annab märgatavalt suurema mahutavusega 25,9 kWh kõrgepingeaku. Pardalaadija võimsusega 11 kW lühendab laadimisaega vaatamata kasvanud aku mahutavusele.

Sisepõlemismootorite juures tehtud põhimõttelised muudatused võimaldasid tõhusust ja suutlikkust veelgi parandada. Kõik uue Panamera jõuallikad on ette valmistatud tulevaste heitmenormide tarvis. „Olen väga rahul progressiga, mida elektrifitseerimise vallas oleme teinud. Kahe ajamisüsteemi integreerimine ja kombineerimine Panameras töötab absoluutselt laitmatult ja harmooniliselt. Kiirenduste ajal uute jõuallikatega auto lausa kiirgab tohutut kergust ja töökindlust,“ kirjeldas Panamera mudelkonna jõuallikate projektijuht Arno Bögl katsesõite.

Uuendusliku õhkvedrustusega

Lisaks põhjalikult revideeritud mootorivalikule sisaldab uus Panamera ka teisi uusi arendusi. Esimest korda saab Panamerale tellida amortisaatorite aktiivjuhtimist ja laias valikus kõrgtasemel lisafunktsioone. „Aktiivveermikuga paneme paika uued etalonid. Tundsime seda katsesõitudel igal meetril – väga mugavalt Barcelona sadama kivisillutisel ning äärmiselt dünaamiliselt ja vilkalt linnatagustel looklevatel maanteedel. Võrdlematult laias spektris,“ rääkis Thomas Friemuth. Uus Panamera varustatakse poolaktiivse veermikuga, mis põhivarustusena sisaldab uusi kaheklapilisi amortisaatoreid. Seal saab kokkusurumise ja tagasipõrke faasi teineteisest sõltumatult reguleerida. See avardab märgatavalt reguleerimisvõimalusi veermiku mugavusele ja dünaamikale orienteeritud seadistuste vahel ka uuel põhivarustuse veermikul.

Katsesõitudega antakse uuele Panamerale veel viimased viimistlevad pintslitõmbed enne maailma-esmaesitlust.  Selle aasta 24. novembril esitleb Porsche neljaukselise sportauto kolmandat põlvkonda Dubais toimuval festivalil Icons of Porsche. Festivali külalistele on uus sõiduk välja pandud 25. ja 26. novembril.

Viimati muudetud: 05.01.2024