Veel mitte turul, aga juba rekordiomanik: Weissachi paketiga Taycan Turbo GT haaras 23. veebruaril 2024 endale kiireima seeria-elektriauto tiitli Californias Laguna Secas asuval Weathertech Raceway ringrajal. Porsche arendussõitjal Lars Kernil kulus ringi läbimiseks 01:27:87 ehk vähem kui ühelgi teisel maantee–kasutuseks mõeldud elektriauto juhil.
Pisut varem oli sama mudeli eelseeriavariant püstitanud uue klassirekordi ka Nürburgringil. Sealgi oli roolis Kern, kes läbis Nordschleife ajaga 7:07:55. See ametlikult fikseeritud aeg on lausa 26 sekundit parem kui Kern saavutas augustis 2022 oma viimatisel rekordsõidul Performance-paketiga varustatud Taycan Turbo S-i roolis. Sama ringiaeg on hetkel ka seeriatoodangu elektriautode rekord ning teeb Turbo GT-st Nürburgringi kiireima neljaukselise auto sõltumata jõuallikast.
„Rekordid Laguna Secas ja Nordschleifel näitavad, millist ringrajapotentsiaali Taycan endas peidab,“ ütles mudelkonna juhataja Kevin Giek. „Kui tahta rajal kiirust näidata, ei piisa ainult sellest, et võimsust oleks võimalikult palju. Kogu komplekt peab olema õige – kiirendamine ja pidurdamine, haarduvus kurvides, aero–dünaamika, stabiilsus ning peenhäälestus. Taycan Turbo GT-s ja eriti Weissachi paketiga Taycan Turbo GT-s on meie insenerid selle saavutanud täiesti hämmastavas vormis. Hiljuti uuendatud olemasolevate Taycani mudelitega näitasid nad juba niigi suurepärast tööd. Kuid meie uued GT-autod tõstavad sõidudünaamika lati jällegi selgelt kõrgemale.“
„Laguna Seca rada võtab Taycan Turbo GT-st viimase. Harmooniline tervik on see, mis siin loeb,“ ütles arendussõitja Kern. „Weissachi paketiga Turbo GT paneb uued etalonid paika peaaegu kõigi näitajate osas. Sinna kuuluvad kiirendus ja pidurdus, vaistlikult kasutatav Attack Mode ning maksimaalse haarduvuse ja suutlikkuse saavutamiseks loodud jõuallikas. Haarduvus kurvides on täiesti hämmastav. Juhitavus ja kergus on uskumatud. Rehvid töötavad väga hästi ning igas sõiduolukorras valitseb õige tasakaal. Laguna Seca tõusude-langustega rada on selle autoga erakordselt nauditav läbida.“
Nupulevajutusega on kuni kümneks sekundiks saadaval 120 kW täiendavat võimsust. Attack Mode põhineb teiste Taycani mudelite möödasõidufunktsioonil (push-to-pass)2. Süsteem on optimeeritud ringrajal sõitmiseks ning toimib samal viisil nagu võidusõiduautodel 99X, mida Porsche kasutab elektrivormelite (vormel-E) MM-võistlustel. Lisavõimsust kuvatakse näidikuplokis taimeriga ning dünaamiliselt animeeritud rõngastena spidomeetril3.
Teiste Taycanide möödasõidufunktsiooniga võrreldes pakub Attack Mode 50 kW rohkem lisavõimsust ning seda saab tarvitada mitmel viisil: üks võimalus on vajutada roolil asuvat nuppu, ent Attack Mode on sisse ja välja lülitatav ka parempoolse roolitaguse hoovaga. See hõlbustab rünnakurežiimi kasutamist ringrajal. „Täiendavat võimsust saab lülitada ka võidusõidukinnastes kätega ja käsi roolilt võtmata,“ selgitas Kern. „Sellise lihtsa, turvalise ja kiire kasutamisviisiga on Taycan Turbo GT mudelid otsekui loodud võidusõitja vajadusteks.“ Vasak–poolse roolitaguse hoovaga saab muuta energia regenereerimise määra ja kohandada seda sõiduolukorraga.
Jõuallika uus jõuelektroonika
Porsche uuendas Taycani mudelkonda hiljuti põhjalikult ja suurendas ka üldiselt autode süsteemivõimsust. Muuhulgas tagab täiustatud, uue tagasillamootoriga ajam eelkäijatega võrreldes veelgi dünaamilisema suutlikkuse. Taycan Turbo GT ja Weissachi paketiga Taycan Turbo GT on uued sportlikud lipulaevamudelid, mis viivad Taycani suutlikkuse uuele tasemele. Võimsama impulssinverteriga varustatult arendavad mõlemad autod 580 kilovatti võimsust. Paigaltvõtusüsteem suurendab seda lühiajaliselt 760 kilovatini ja kaheks sekundiks kuni 815 kilovatini, vastavalt tippvõimsuse mõõtmise meetodile1.
Taycan Turbo GT vajab paigalt 100 km/h saavutamiseks kõigest 2,3 sekundit, Weissachi paketiga aga vaid 2,2. See teeb need mudelid vastavalt üks või kaks sekundikümnendikku kiiremaks kui Taycan Turbo S. Erinevus paigaltstardist 200 km/h saavutamises on veelgi suurem: Taycan Turbo GT ilma ja koos Weissachi paketiga kulutab selleks vastavalt 6,6 ja 6,4 sekundit, mis on kuni 1,3 sekundit vähem kui Taycan Turbo S.
Impulssinverter on elektrimootori töö juhtimisel määrav osa. Mõlemas Taycan Turbo GT mudelis kasutatakse tagasillal impulssinvertereid maksimaalse vooluga 900 amprit. Need tagavad veelgi suurema võimsuse ja pöördemomendi kui Taycan Turbo S-i 600-amprine impulssinverter. Tõhususe tõstmiseks pruugitakse impulssinverteris pooljuhtmaterjalina ränikarbiidi. See vähendab märkimisväärselt lülituskadusid ja teeb võimalikuks kõrgema lülitussageduse. Samuti on parandatud käigukasti ülekandearvu ja vastupidavust, see võimaldab nüüd üle kanda suuremat pöördemomenti. Mõlema mudeli maksimaalne pöördemoment on 1340 Nm. Taycan Turbo GT mudelite sõiduulatus WLTP mõõtmiste kohaselt on kuni 555 kilomeetrit.
Süsinikust detailid ja Porsche aktiivvedrustus: kergkonstruktsioonid ja veermik
Nutikate kergkonstruktsioonide juurutamisega kahandas Porsche Taycan Turbo GT massi kuni 75 kg võrreldes Taycan Turbo S-iga. Seda aitasid saavutada ka mitmed süsinikust detailid. Süsinikkiudu kasutatakse muuhulgas B-piilarite katetes, küljepeeglite korpuse ülaosas ja küljekarpide liistudel. Süsinikplastist võidusõidu-korvistmed, kerge pakiruum ja tagaluugi elektrisulguri eemaldamine säästavad samuti kaalu.
Taycan Turbo GT põhivarustusse kuulub dünaamikapakett, mis sisaldab ka spetsiaalses GT-seadistuses aktiivvedrustustust Porsche Active Ride. Dünaamilistes sõiduolukordades tagab see vedrustus peaaegu ideaalse ühenduse teekattega tänu rataste tasakaalustatud koormusele. Lisaks kuuluvad varustuse hulka spetsiaalsed sportlikud suverehvid, mis on paigaldatud 21-tollistele sepistatud velgedele. Need eksklusiivsed Turbo GT veljed on õõnsaks freesitud kodaratega, mis säästab kaalu ja samal ajal jahutab tõhusalt pidureid.
Taycan Turbo GT saab põhivarustusena kerged keraamilised pidurid. Porsche keraamilistel komposiitpiduritel (PCCB) põhinev süsteem on kaalu silmas pidades optimeeritud. Piduriketta südamiku ja pidurisadula korpuse muudetud konstruktsiooniga õnnestus üle kahe kilo kaalu maha võtta. See avaldab positiivset mõju nii sõidudünaamikale kui ka suutlikkusele, vähendades vedrustamata ja pöörlevaid masse. Pidurisadulad on eksklusiivselt kuldses Victory Gold-toonis.
Liikuva osaga tagaspoiler ja eksklusiivsed värvid: aerodünaamika ja välisdisain
Spetsiaalselt Taycan Turbo GT jaoks töötas Porsche välja aerolabadega esispoileri. Tagantvaadet ilmestab adaptiivne spoiler, mille servas asub kõrgläikega süsinikumustriline Gurney liist.
LED-maatriksesituled kuuluvad põhivarustusse. Need saab Taycan Turbo GT-l soovi korral lisatasuta asendada HD-LED-maatriksesituledega. Külgvaates paistavad mitmed süsinikkiust valmistatud osad. Küljeakende raamid on värvitud läikivmustaks.
Kui Taycan Turbo ja Taycan Turbo S erinevad teistest mudelkonna variantidest oma Turbonite-detailidega, kannab Taycan Turbo GT rohkem võidusõidu hõngu. Mõlemal mudelil on värvitud Porsche vapp nii esiluugil kui ka kergmetallvelgede ilukilpidel. Turbo GT logo tagaluugil on värvitud mattmustaks.
Saadaval on kuus kerevärvi, sealhulgas uued Pale Blue Metallic (helesinine) ja Purple Sky Metallic (purpurpunane). Ühe aasta jooksul on need saadaval üksnes Taycan Turbo GT tarvis. Ulatuslik Paint to Sample-programm Porsche Exclusive Manufakturilt pakub veelgi isikupärastamisvõimalusi. Lisaks on uste alaosade ja esiluugi jaoks saadaval Taycani logoga kleebiste komplekt kas Volt Blue-toonis, mattmusta või läikivmustana.
Põhivarustuse võidusõidu-korvistmed ja sportlik meeleolu: interjöör
Põhivarustus sisaldab sportlikust Race-Texist viimistlust koos mustade nahkdetailidega, samuti kergeid läikiva süsinikumustriga võidusõidu-korvistmed. Eesmised adaptiivsed Plus-sportistmed (elektriliselt 18 suunas seadistatavad ja mälupaketiga) on soovi korral tellitavad ilma lisatasuta. Eesmistele peatugedel on tikitud Turbo GT logo. Lisaks asub mudelilogoga märk ka kliimaseadme juhtpaneeli all. Soovi korral on saadaval eksklusiivne interjöörivarustus kontrasteeruvates värvitoonides Volt Blue või GT Silver.
GT-sportrooli võru on kaetud Race-Texiga ning sellel on „kella 12“ märgis. Taycan Turbo GT saab ka Taycan Turbo S-ilt tuttava Sport Chrono-paketi.
Loodud ringrajal kiire olema: Weissachi paketiga Taycan Turbo GT
Weissachi paketiga Taycan Turbo GT on positsioneeritud olema veelgi teravam. Täiendava aerodünaamika ja kergkonstruktsioonidega on see mudel veelgi otsustavamalt suutlikkuse keskne. Weissachi paketiga Taycan Turbo GT kiirendab 0-100 km/h 2,2 sekundiga, millega kaheistmeline versioon on kümnendiksekundi võrra kiirem sama võimsast Taycan Turbo GT-st. Tippkiirus on tal 305 km/h, mitte 290.
Täiendavate aerodünaamikameetmete hulka kuuluvad õhuvoolu suunavad elemendid autopõhja all ja uus esidifuusor. Tagaosas on Weissachi paketiga mudelil süsinikumustriline fikseeritud tagatiib, mis kinnitub otse kerele. Aerodünaamilist surujõudu tekib siin kuni 220 kg. Tagatiiva mõlemas otsas on Weissachi paketi logo. Eksklusiivselt on soovi korral saadaval triibuline kattekile Volt Blue-toonis, mattmustana või läikivmustana. See rõhutab veelgi auto võidusõidulikku iseloomu. Triibulist kujundust võib kombineerida ka mustade kleebiste komplektiga.
Ringrajal mittevajaliku varustuse eemaldamisega õnnestus maha võtta veel umbes 70 kilo, kui võrrelda ilma Weissachi paketita Taycan Turbo GT-ga. Tavaliste tagaistmete asemel on esiistmete taga kõrgkvaliteetne kerge süsinikust kate koos panipaigaga. Sport Chrono-paketi analoogkell, mis tavaliselt paikneb armatuurlaual, on samuti kadunud nagu ka matid põrandalt ja pakiruumist ning isolatsioonimaterjalegi pruugitakse vähem. Weissachi paketiga Taycan Turbo GT-l on laadimisluuk ainult kaasreisija poolsel küljel ning seda avatakse mitte elektriliselt, vaid käsitsi. Spetsiaalsed heli- ja soojusisolatsiooniga klaasid ning helipakett Plus säästavad samuti kaalu. Helisüsteemil puuduvad tagumised kõlarid ning see asendab BOSE ruumihelisüsteemi.
GT interjööripakett Race-Texist osadega kuulub põhivarustusse. Eesmise kaasreisija poolel on Weissachi paketi märk. Ka Weissachi paketiga Taycan Turbo GT-le on saadaval interjööripaketid värvitoonides Volt Blue ja GT Silver. Vastavas kontrasttoonis tepingud täiendavad samuti valikut.
Taycan Turbo GT ja Weissachi paketiga Taycan Turbo GT hinnad Eestis algavad 247 100 eurost ja sisaldavad käibemaksu.
1 Mõõtemeetodi kirjeldus: https://www.porsche.com/gtr21
2 Saadaval koos Sport Chrono-paketi ja Plus-sõiduakuga
3 Funktsioon on kasutatav, kui kiirus on üle 5 km/h, aku temperatuur üle 10° C ja aku täituvus üle 30 protsendi
Taycan Turbo GT (WLTP)
Keskmine energiakulu 21,6–20,7 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km, CO2-klass A
Weissachi paketiga Taycan Turbo GT (WLTP)
Keskmine energiakulu 21,3–20,6 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km, CO2-klass A
Kui väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakutavast mudelivalikust. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Täiendav varustus ja tarvikud (lisaosad, rehvimõõdud jne) võivad muuta sõiduki selliseid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika. Need tegurid, samuti ilm, liiklusolud ja sõidumaneer võivad mõjutada sõiduki kütuse- või elektrikulu, CO2 heitme kogust, sõiduulatust ja suutlikkuse näitajaid.
Viimati muudetud: 12.04.2024