Tarnete arv aasta esimese üheksa kuuga kasvas

Legendaarse sportauto 911 populaarsus kasvab jätkuvalt.

Kolmanda kvartali lõpus täheldas Porsche kerget tõusu tarnete arvus. Kokku tarnis Porsche aasta esimese üheksa kuu jooksul 221 512 sõidukit, mida on kaks protsenti enam kui mullu samal ajavahemikul. Kõige märkimisväärsem kasv leidis aset koduturul Saksamaal ja Euroopa müügipiirkonnas.

Zuffenhauseni sportautode järele püsib kõrge nõudlus. 2022. aasta esimese kolme kvartaliga tarnis Porsche oma klientidele kõikjal maailmas kokku 221 512 sõidukit, kaks protsenti rohkem kui mullu sama ajaga.  Menukaim mudel on jätkuvalt Porsche Cayenne.

„Suutsime kasvatada oma tarnete näitajaid aasta esimese üheksa kuu jooksul vaatamata mitmesugustele raskustele,“ ütles Porsche müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen. „Porsche kui moodsa luksusbrändi, samuti meie toodete menu on võrdselt kõrge kõigil mandritel. Samal ajal teevad meile endiselt muret piirangud osadega varustamisel, mis võivad mõjutada klientide ooteaegasid.“

Korralik kasv kodumail

Suurim edasiminek registreeriti Euroopa müügipiirkonnas, kus Porsche tarnis jaanuarist septembrini 42 204 sõidukit ehk 11 protsenti mullusest enam. Koduturul Saksamaal sai uue sõiduki kätte 20 850 klienti, see teeb kasvuks üheksa protsenti. Hiinas, mis endiselt püsib Porsche suurima üksiku turuna, tarniti 68 766 sõidukit (langus üks protsent). Kuudepikkuste karantiinide põhjustatud piirangud õnnestus kolmanda kvartaliga peaaegu korvata. Põhja-Ameerikas läks Porschel kirja 56 357 tarnet. Väikese, 4-protsendilise languse taga on eelkõige raskused logistika alal, eriti just esimeses kvartalis. Kiirendatud tarned kolmandas kvartalis aitasid vähendada vahet väga tugeva eelmise aastaga.

Cayenne on jätkuvalt menukaim mudel

Klientide hulgas valitseb eriti kõrge nõudlus just linnamaasturite järele. Esikohal püsib Porsche Cayenne 66 769 tarnega. Populaarsuselt teine mudel oli Macan 59 604 tarnega. Legendaarne sportauto 911 kasvatas oma menu – 30 611 tarnitud sõidukit tähendab 9-protsendilist lisa. Panamera tarniti 25 452 kliendile. Täiselektrilise Taycani tarnete arv jõudis 25 073 sõidukini, mis tähendas 12-protsendilist langust tarneahelatest tingitud kitsaskohtade ja osade langenud saadavuse tõttu. Mõlemad need tegurid mõjutavad iseäranis just elektrilist sportautot, Taycani tellimusi aga lisandub ohtralt. Klientidele anti üle ka 14 003 718 Boxsterit ja 718 Caymani.

„Neljanda kvartali lõpuspurt on täies hoos ning me peame jätkuvalt pingutama väliste tegurite ja ebakindluse tõttu,“ ütles Detlev von Platen. „Võtame aasta järelejäänud kolm kuud käsile sihikindlalt ja tarmukalt.“

 

 

Viimati muudetud: 16.10.2023