Täpne ja dünaamiline V8-mootoriga – uued Cayenne GTS-i mudelid

 

Porsche täiendab oma 2023. aastal põhjalikult värskendatud Cayenne’i mudelkonda uute, eriti dünaamiliste GTS mudelitega. Nii linnamaasturis kui ka kupees on võimas 368 kW (500 hj) topeltturboga V8-mootor ja samuti kiireks sõiduks mõeldud veermikusüsteemid ühendatud argipäevase kasutusmugavuse, iseloomulike disainielementide ja rikkalikuma põhivarustusega.

Porsche puhul tähistab lühend GTS sõnu Gran Turismo Sport, praktikas aga annab see lisaannuse dünaamikat ja pikamaasõidu võimekust. Olemuselt on Cayenne korraga nii kiire sportauto kui ka erineval pinnasel liikuv linnamaastur. GTS-i mudelite puhul aga nihkub see tasakaal maanteel  tavapäraselt parendatud sõiduomaduste poole. Võimas jõuallikas, täpne häälestus ja eksklusiivne disain tähendavad, et uus Cayenne GTS jääb sellele põhimõttele truuks, kuid samas on endiselt sobilik ka igapäevakasutuseks.

Cayenne Turbo GT veermikutehnika

Uue Cayenne GTS-i juures tekitavad põnevust GTS-i spetsiaalne, täpse häälestusega veermik ja 10 millimeetri võrra madalamale lastud vedrustus. Kui veidi sügavamale vaadata, on autol nüüd põhivarustuses adaptiivne õhkvedrustus, sealhulgas Porsche aktiivvedrustus (PASM) ja Porsche täiustatud kurvistabiilsuse kontroll (PTV Plus). Kõik veermiku komponendid ja juhtsüsteemid nagu Porsche veojõu kontroll (PTM) ning soovi korral lisatav Porsche külgkalde kontrollsüsteem (PDCC) on mõeldud optimaalse suutlikkuse saavutamiseks maanteel.

GTS-i kaheklapitehnikaga amortisaatorid pakuvad muljetavaldavat täpsust ning selle 2-kambriline õhkvedrustus annab autole eriti dünaamilise vedrude jäikuse, tagades samal ajal ka juhi mugavuse. Cayenne GTS-i esisilla tugilaagrid pärinevad Cayenne Turbo GT-lt (GT ei ole saadaval Euroopas). Teiste Cayenne’i mudelitega võrreldes suurendavad need rataste negatiivset külgkallet 0,58 kraadi. Tulemuseks on äärmiselt vahetu reaktsioon kurvidesse sisenemisel ja erakordne põikdünaamika.

Tõhusam ja 30 kW (40 hj) võimsam kui eelmine mudel

Peenhäälestatud veermiku kõrval on karismaatiline V8 teine oluline Cayenne GTS-i eritunnus. Porsche väljatöötatud ja Zuffenhausenis toodetav 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor on läbi teinud põhjalikud tehnilised muudatused. See andis tulemuseks parema tõhususe ja märkimisväärselt parema suutlikkuse: mootor arendab nüüd 368 kW (500 hj) võimsust ehk 30 kW (40 hj) eelmisest mudelist rohkem. Maksimaalne pöördemoment on nüüd 660 Nm (kasv 40 Nm). Uuendatud kaheksakäiguline käigukast Tiptronic S parandab tuntavalt kiirusomadusi tänu lühematele reaktsiooni- ja lülitusaegadele režiimides Sport ja Sport Plus.

Kokkuvõttes annavad kõik need täiendused 4-ukselisele sportautole tõeliselt märkimisväärse suutlikkuse. Uus Cayenne GTS saavutab paigalt 100 km/h kõigest 4,4 sekundiga. Tippkiirus on 275 km/h. Veel üks oluline tehniline uuendus on Porsche veojõu kontrollsüsteemi (PTM) sõltumatu vesijahutus. Ka see tehnika võeti üle võimsalt Turbo GT mudelilt. Vesijahutus stabiliseerib pidevat koormustaluvust näiteks ringrajal või mägiteedel.

Eksklusiivne GTS-i stiilis disain ja varustus

Kõik Porsche GTS-mudelid on kergesti äratuntavad tänu oma ainulaadsele sportlikule disainile. Cayenne GTS-i puhul tähendab see musti kirju „GTS“ auto mõlemal küljel ja tagaosal, spetsiaalset, suuremate jahutusõhuavadega ninaosa, tumedaks toonitud esi- ja tagatulesid ning punaseid pidurisadulaid. Nende klassikaliste disainigeenide järgimine annab autole Porscheliku hetkega äratuntava välimuse, kuigi mõningate uuendustega. Kere lisadetailid nagu küljekarbilaiendid, eesmised ehispaneelid, küljeakende raamid ja rattakoopalaiendid, mis kõik sisalduvad põhivarustusse kuuluvas paketis Sport Design, on nüüd läikivmusta viimistlusega. Eelmistel GTS-i mudelitel oli osa neist kerega samas toonis. Ent sportliku väljalaskesüsteemi otsikud, mis varem olid mustad, on nüüd pronksikarva tumedad. Porsche GTS-i mudelite disainile lisavad veelgi vunki 21-tollised RS Spyder-disainiga antratsiithallid veljed.

Cayenne GTS-i interjööris hakkab kõigepealt silma soojendusega GT-sportrool, mis kuulub põhivarustusse. Kõikjalt autost võib leida kõrgkvaliteetset Race-Texi, seemisnahalaadne materjal katab näiteks lage, käetugesid ja uksi, samuti kaheksas suunas seadistatavate istmete kesksiilusid. Istmeküljed on voolitud kõrgemaks, et pakkuda kurvisõidul veelgi paremat külgtuge. Isikupärasema kujunduse loomiseks pakub Porsche kaht alternatiivaset, ainult GTS-mudelitele mõeldud interjööripaketti – Carmine Red ja Slate Grey Neo.

Uus Porsche Driver Experience koos meeleoluvalgustuse ja ruumiheliga

Uued GTS-i mudelid naudivad kõiki Cayenne’i hiljutise põhjaliku tooteuuenduse hüvesid, mille seas on ka uus Porsche Driver Experience põhivarustusse kuuluva nõgus digitaalne näidikupaneel ja lisana pakutav kaasreisija ekraan. Lisaks Sport Design-paketile, tumedaks toonitud HD-LED-maatriksesituledele ja õhkvedrustusele saab mudel ka Bose ruumihelisüsteemi ja meeleoluvalgustuse. Cayenne GTS Coupé puhul lisandub põhivarustusse mitteavatav panoraam-katuseaken, samuti automaatselt tööasendisse tõusev tagumine adaptiivspoiler. Soovi korral võib Coupé dünaamilist tunnetust veelgi tugevdada sportliku väljalaskesüsteemiga, mille keskasendis otsikud on pronksikarva tumedad. See väljalaskesüsteem on osa kolmest kergest sportpaketist. Neisse kuuluvad veel kerge katus ja süsinikust tagadifuuser, samuti on vähendatud isolatsiooni–materjalide kogust. Sõltuvalt varustusest võib kerge sportpakett kahandada sõiduki massi kuni 25 kg võrra.

Linnamaasturi kerega Cayenne GTS on Eestis saadaval hinnaga alates 139 050 eurost ning kupeekerega versioon alates 142 630 eurost. Hinnad sisaldavad käibemaksu ja riigikohast baasvarustust. Mõlemad mudelid on juba tellitavad. Tarned Euroopas algavad 2024. aasta suvel.

Cayenne GTS (WLTP)

Keskmine kütusekulu 13,3–12,6 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 303–286 g/km, CO2 klass G

Cayenne GTS Coupé (WLTP)

Keskmine kütusekulu 13,3–12,6 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 303–287 g/km, CO2 klass G

Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com

Kui väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakutavast mudelivalikust. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Täiendav varustus ja tarvikud (lisaosad, rehvimõõdud jne) võivad muuta sõiduki selliseid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika. Need tegurid, samuti ilm, liiklusolud ja sõidumaneer võivad mõjutada sõiduki kütuse- või elektrikulu, CO2 heitme kogust, sõiduulatust ja suutlikkuse näitajaid.

Viimati muudetud: 27.06.2024