Porsche siht aastaks 2030

Sportautotootja lõpetas 2021. majandusaasta uutel rekordkõrgustel

Viimase majandusaasta jooksul on Porsche AG tugevdanud oma positsiooni maailma ühe kasumlikuma autotootjana. Stuttgardis asuv sportautotootja jõudis kõigi aegade parimate tulemusteni nii müügitulu kui ka tegevuskasumi osas. Müügitulu 2021. aastal oli 33,1 miljardit eurot, seda on 4,4 miljardit eurot rohkem kui eelmisel aastal, mis teeb kasvuks 15 protsenti (aastatagune müügitulu oli 28,7 miljardit eurot). Tegevuskasum oli 5,3 miljardit eurot, mis ületas aastataguse näitaja 1,1 miljardi euroga (kasv 27 protsenti). Porsche tegevuse kasumimarginaal oli seega 16,0 protsenti (aasta varem 14,6 protsenti).

„Meie positiivne äritulemus põhineb julgetel, uuenduslikel ja tulevikku vaatavatel otsustel,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume. „Meie tööstusharu läbib arvatavasti suurimat ümberkujundust oma ajaloos. Me seadsime strateegilise kursi varakult paika ja oleme oma tegevuses kõigutamatud. See edu on tiimitöö.“ Porsche AG juhatuse aseesimees ning rahandus- ja IT-direktor Lutz Meschke näeb Porsche AG tugevate tulemuste põhjusena lisaks ahvatlevale tootevalikule ka kulude mõistlikus struktuuris: „Meie äritulemused peegeldavad meie ettevõtte eeskujulikku tulupotentsiaali. Need näitavad meie lisaväärtuse kasvu ja meie eduka ärimudeli stabiilsust – isegi sellistes rasketes tingimustes nagu pooljuhtide nappus.“

Netorahavoog kasvas 2021. aastal 1,5 miljardi euro võrra 3,7 miljardi euroni (aasta varem 2,2 miljardit eurot). „Seegi näitaja pakub muljetavaldavat tõestust, et Porsche on suurepärases seisus,“ ütles Lutz Meschke. Positiivsed arengud põhinevad ka ambitsioonikal kasumlikkuse programmil aastaks 2025. See on mõeldud jätkusuutlikult toetama tulusid uute uuenduste ja ärimudelite kaudu. Meschke: „Tänu meie kõrge motivatsiooniga töötajatele on meie kasumlikkuse programm olnud täielik edulugu. Porsche on veelgi kasvatanud oma rentaablust ja toonud kasumiläve allapoole. See annab meile mänguruumi investeerida oma ettevõtte tulevasse elujõusse vaatamata pingelisele majandusolukorrale. Viime otsustavalt ellu investeeringuid elektrifitseerimise, digiteerimise ja jätkusuutlikkuse alal. Olen optimistlik, et Porsche väljub praegusest üleilmsest kriisist tugevamana.“

Pingeline olukord maailmas nõuab tagasihoidlikkust ja ettevaatlikkust. „Porsche jälgib relvastatud konflikti Ukrainas suure mure ja kohkumusega,“ ütles Oliver Blume. „Me loodame jätkuvalt vaenutegevuse lõpetamist ja tagasipöördumist diplomaatia juurde. Inimeste turvalisus ja puutumatus on esmatähtsad.“ Abivajavate Ukraina inimeste tarvis on Porsche AG annetanud kokku miljon eurot. Porsche äritegevusele avalduva mõju ulatust hindab pidevalt spetsialistidest koostatud töörühm. Porsche tehaste tarneahelad on samuti mõjutatud, mistõttu teatud juhtudel pole graafikujärgne tootmine enam võimalik.

„Ees on keerulised kuud nii majanduslikus kui ka poliitilises mõttes, kuid me jääme sellele vaatamata kindlaks oma strateegilisele eesmärgile, mis on juba aastaid kindlalt paigas – tagada pikaajaliselt tegevuskasumi margimaaliks vähemalt 15 protsenti,“ rõhutas rahandusdirektor Lutz Meschke. „Meie töörühm on juba rakendanud esialgseid meetmeid meie tulude kindlustamiseks. Sel viisil soovime tagada, et täidame jätkuvalt oma kõrgeid eesmärke tulukuse osas. Selle tegevuse edukus sõltub ka välistest teguritest, mida meie ei saa mõjutada.“ Sisemiselt on Porsche aga loonud kõik tingimused ärimudeli edukaks toimimiseks: „Strateegiliselt, tegevuslikult ja rahaliselt on Porsche suurepärases seisus. Seetõttu vaatamagi tulevikku enesekindlalt – ning tervitame arutelu Porsche AG börsile viimise üle. See võimaldaks Porschel oma profiili tõsta ja suurendada ettevõtlusalast vabadust. Samal ajal saaksid Volkswagen ja Porsche tulevikus jätkuvalt vastastikust kasu ühisest sünergiast.“

Kokku tarnis Porsche 2021. aastal kogu maailmas 301 915 sõidukit. See tähendab, et esimest korda ettevõtte ajaloos ületati 300 000 sõiduki piir (eelmisel aastal tarniti 272 162 sõidukit). Enimmüüdud mudelid olid Macan (88 362) ja Cayenne (83 071). Taycani tarnete arv kasvas üle kahe korra: 41 296 klienti said kätte esimese täiselektrilise Porsche. Taycan edestas isegi legendaarset sportautot 911, ehkki viimane saavutas 38 464 tarnega uue rekordi. Oliver Blume: „Taycan on 100 protsenti Porsche ja inspireerib igasuguseid inimesi – olemasolevaid ja uusi kliente, spetsialiste ja automeediat. Oma elektrikampaaniat kiirendame teise mudeliga: aastakümne keskel tahame pakkuda oma keskmootoriga sportautot 718 ainult täiselektrilisena.“

Eelmisel aastal oli ligi 40 protsenti kõigist Euroopasse tarnitud uutest Porsche sõidukitest vähemalt osaliselt elektrilised, st pistikhübriidid või täiselektrilised mudelid. Lisaks on Porsche andnud teada oma kavatsusest saada aastaks 2030 süsinikuneutraalseks. „Aastal 2025 peaks pool uute Porschede müügist tulema elektrisõidukite müügist, st täiselektrilistest ja pistikhübriidsõidukitest,“ teatas Oliver Blume. „Aastaks 2030 peab täiselektrilise ajami osakaal uute sõidukite puhul olema üle 80 protsendi.“ Nende auahnete eesmärkide saavutamiseks teeb Porsche koos partneritega investeeringuid preemium-laadimisjaamadesse – ning täiendavalt ka oma laadimistaristusse. Suured investeeringud voolavad ka põhitehnoloogiatesse, näiteks akusüsteemide ja -moodulite tootmisse. Värskelt loodud Cellforce Group töötab välja suure jõudlusega akuelemente, mis peaksid olema seeriatootmiseks valmis aastal 2024.

2021. aastal suurendas Porsche oma tarnete arvu kõigis müügipiirkondades. Taaskord oli suurima mahuga turuks Hiina. Ligi 96 000 tarnitud sõidukit oli umbes kaheksa protsenti enam kui aastal 2020. Kiiret kasvu näitas Porsche Põhja-Ameerikas: USA-s kasvas tarnete arv muljetavaldava 22 protsendi võrra rohkem kui 70 000 sõidukini. Väga positiivset arengut võis täheldada ka Euroopas: ainuüksi Saksamaal suurendas Porsche oma tarnete arvu üheksa protsendi võrra ligi 29 000 sõidukini.

Viimati muudetud: 16.10.2023