Uus peatükk autotööstuse ajaloos
Porsche, Bugatti ja Rimac kirjutavad uue peatüki autotööstuse ajalukku. Vähem kui neli kuud pärast väljakuulutamist on automaailma üks põnevamaid koostööprojekte käivitunud. Bugatti-Rimaci ühisettevõte hakkab paiknema Horvaatias Sveta Nedeljas. Selle tegevjuhiks saab elektriliste hüperautode pioneer Mate Rimac, Rimac Automobili asutaja ja tegevjuht. Porsche AG täidab tähtsat rolli strateegilise partnerina. Uue ettevõtte nõukogu liikmeteks saavad Porsche juhatuse esimees Oliver Blume ning Porsche juhatuse aseesimees ja rahandusdirektor Lutz Meschke. Bugatti Rimaci omanikeks on Rimac Group (55%) ja Porsche AG (45%). Ühisettevõtte raames jätkavad Bugatti ja Rimac Automobili tegevust iseseisvate markide ja tootjatena ning senistes asukohtades, vastavalt Prantsusmaal Molsheimis ja Horvaatias Zagrebis, samuti olemasolevate müügikanalitega.
Praegune Bugatti tegevjuht Stephan Winkelmann lahkub ametist 31. oktoobril 2021, et keskenduda oma tööle Lamborghini presidendina. „Liitumine on ideaalne lahendus kõigile osalistele. Koos moodustame me tugeva autofirma,“ ütles Oliver Blume. „Meil on läinud korda lisada väärtust mainekale ja pikkade traditsioonidega Bugatti margile, suunates seda rohkem tulevikule. Bugatti kehastab lummust ja kirge, Rimac on aga märkimisväärse tehnilise oskusteabega uuendaja. Samuti soovime tänada Stephan Winkelmanni tema erakordse panuse eest. Tema töö on olnud suurepärane.“
Lisaks Mate Rimacile kuulub uue ettevõtte juhatusse ka endine Bugatti Automobilesi tootmisdirektor ja asedirektor Christophe Piochon. Piochon hakkab juhtima ühisettevõtte igapäevast tegevust. Tootmine jätkub Prantsusmaal Alsace’is asuvas Molsheimi tehases, mis on maailmakuulus oma disaini ja teostuse täiuslikkuse poolest. Rahandusdirektoriks saab Larissa Fleischer. Viimati oli ta Porsches ametis kontrollidirektorina, kes vastutas digiteerimise ja uute ärimudelite väljatöötamise eest. Endine McLareni peainsener Emilio Scervo asub tööle tehnikadirektorina. „Olen veendunud, et oleme oma juhatusse koondanud ideaalse sulami kogemustest ja asjatundlikkusest, uuendusmeelsusest ja meeskonnavaimust,“ ütles Lutz Meschke. „Olen seetõttu äärmiselt optimistlik ja kuna see projekt on mulle ka väga südamelähedane, toetan seda edaspidigi tulihingeliselt ja kogu jõuga.“
Porsche ettevõttesiseses asjaajamises kandis ühisettevõte nime operatsioon Rush (hoog, sööst inglise keeles). „Vastavalt nimele käiski kõik äärmiselt kiiresti,“ selgitas Meschke. Porsche sai Rimaci osanikuks juba 2018. aastal ja on sestpeale pidevalt oma osalust kasvatanud. „Meie strateegiliste investeeringute ahel jõuab nüüd eduka lõpuni. Alguses oli aga paljudes valdkondades tarvis tugevat veenmisjõudu. Viimaseks tööks sai allesjäänud organisatsiooniliste takistuste ületamine. Meie tiim Zagrebis, Molsheimis, Wolfsburgis ja Stuttgardis on väga pingeliselt töötanud ja juhib uut ettevõtet kindlasti helge tuleviku suunas,“ ütles Meschke.
Bugatti Rimaci ühisettevõtte loomine on veel üks pikk samm tulevikku tegevjuhi Mate Rimaci jaoks – vaid 12 aastat pärast seda, kui ta oma garaažis tegutsenud idufirma asutas. „Mul on au juhtida seda uut liitumist ja alustada midagi, millest kahtlemata saab edukas, revolutsiooniline ja põnev uus peatükk kõigile asjaosalistele,“ ütles Mate Rimac. „Raske on leida sobivamaid partnereid kui Rimac ja Bugatti. Rimaci kiire tegevus ja elektrifitseerimise alane oskusteave täiendavad ideaalselt Bugatti erakordseid traditsioone ja teostuse kõrget taset. Olge valvel – tulevikus saate näha tõeliselt erakordseid projekte!“
Bugatti Rimaci peakorter asub Sveta Nedeljas Zagrebi lähedal. Kolimine Rimaci uude, 200 miljonit eurot maksvasse linnakusse, mida praegu ehitatakse, on kavandatud aastasse 2023. See saab ka Bugatti Rimaci ühise uurimis- ja arenduskeskuse asupaigaks. 200 000 ruutmeetri suuruses rajatises hakkab tööle 2500 inimest.
Samal ajal jätkub kõigi Bugatti mudelite tootmine Molsheimi tehases. Seega jäävad need töökohad alles ka pikas perspektiivis. Bugatti Rimaci ühisettevõte alustab umbes 435 töötajaga, neist umbes 300 Zagrebis ja umbes 135 Molsheimis. Selline paiknemine võimaldab säilitada ja arendada nii Bugatti kui ka Rimaci margi tugevaid külgi.
Viimati muudetud: 16.10.2023