Porsche toob taas välja 911 GT3. Ringrajale loodud igati valmis tänavalegaalne sportauto teeb oma debüüdi juubeliaastal laiendatud kergkaalustrateegia, 375 kW (510 hj) ja 450 Nm arendava vabalt hingava 4,0-liitrise boksermootori ja uute, eriti kliendikesksete lisadega. Weissachi pakett, mis on GT3-le saadaval esimest korda, pakub ringrajal kasutamiseks veelgi rohkem isikupärastatud seadistusvõimalusi. Lisaks saab sportauto rikkalikuma põhivarustuse ning teisi lisasid, mis veelgi täiendavad selle täpsust ja sportlikkust.
Lihvitud disainiga 911 GT3
Uued 911 GT3 mudelid said kaasajastatud disaini nii esi- kui ka tagaosas, samuti kohendatud aerodünaamika. Muudetud kontuuridega esidifuusor, spoileri viimistletud vorm ja ribid autopõhja all suurendavad mõlemal variandil aerodünaamilist surujõudu ja optimeerivad õhuvoolusid. Uued disainiga LED-maatriksesituled on 911 GT3 jaoks soovi korral saadaval koos valge aktsentrõngaga, koondavad endasse kõik 911 valgustusfunktsioonid ning kõrvaldavad vajaduse täiendavate tulede järele esikaitseraual. See võimaldas suurendada õhuvõtuavade pindala ja välimust selgemalt struktureerida. Tagaosas said uue kuju difuusor, õhuvõtuavad ja tagaluuk. 911 GT3 tagatiib on nüüd kaldsete otsaplaatidega.
Topeltõõtshoobadega esisillas kasutab Porsche spetsiaalselt välja töötatud, tilgakujulise ristlõikega aerodünaamilisi õõtshoobasid. Need aitavad suurtel kiirustel kasvatada aerodünaamilist surujõudu rattakoopas ning parandavad pidurite jahutust. Tagamaks, et aerodünaamiline tasakaal esi- ja tagasilla vahel püsiks isegi suurelt kiiruselt tugeval pidurdamisel, vähendasid veermikuinsenerid kere kaldumist (sukeldumisvastane geomeetria). Uuel 911 GT3-l paigutati esisilla alumise õõtshoova eesmine kuulliigend selle tarvis madalamale. 911 GT3 sai need täiustused praeguselt 911 GT3 RS mudelilt. 911 GT3 saab põhivarustusena parandatud vihmasõiduomadustega sportrehvid mõõduga 255/35 ZR 20 ette ja 315/30 ZR 21 taha. Soovi korral on saadaval ka maanteekasutuseks heaks kiidetud ringrajarehvid.
Pakett Touring on saadaval turuletulekust peale ja veelgi laiemalt isikupärastatav
Mudelivahetusega teeb Porsche senisest selgemat vahet 911 GT3 variantidel. Esimest korda on menukas pakett Touring saadaval kohe mudeli turuletuleku algusest. Nimetus „Pakett Touring“ pärineb juba mudeliaastast 1973, mil 911 Carrera RS-ile pakuti sellenimelist varustusvarianti. GT3 programmi osa on pakett olnud aastast 2017. Uuel 911 GT3-l on see veelgi selgemalt nähtav tänu tagaluugi võrel asuvale logole kirjaga „911 GT3 touring“. Touring-paketiga 911 GT3-l puudub fikseeritud tagatiib ning auto saab 911 ajatult elegantse silueti. Tööasendisse tõusev kõrgema tagaserva ehk Gurney liistuga tagaspoiler ning autopõhja all olevad muudetud kujuga ribid tagavad aerodünaamilise tasakaalu. Interjöörist leiab eest kõrgkvaliteetsest nahast polsterduse ja klassikalise sportliku õhkkonna. Soovi korral on Touring-paketiga 911 GT3-le esimest korda saadaval tagaistmete süsteem. See võimaldab argipäevast sportautot kohandada veelgi paremini kliendi isiklike vajaduste järgi, et tagada maksimaalne sõidunauding looklevatel teedel. „Eriti just looklevatel väikestel teedel on selgelt tunda, et roolimine on veelgi paremini häälestatud kui eelkäijal,“ ütles Porsche brändi saadik Walter Röhrl. „See sisendab veelgi tugevamat kindlustunnet auto suhtes, sest ta reageerib keskasendist väljudes rahulikumalt, olles samas endiselt vahetu. Lühemad ülekanded suurendavad samuti märkimisväärselt sõidunaudingut väikestel teedel.“
Kergkonstruktsioonid kõikjal
Kerge kaal annab samuti panuse 911 GT3 vilka ja vahetu juhitavuse heaks. Uus 911 GT3 järgib kõikjal kergkonstruktsioonide põhimõtteid. Uued hõbedased alumiiniumveljed vähendavad vedrustamata masse eelkäijaga võrreldes rohkem kui 1,5 kg võrra. Soovi korral on Weissachi või Leichtbau paketiga koos saadaval ka magneesiumveljed. Need säästavad üheksa kilogrammi. Uus 40 Ah mahutavusega kerge liitium-ioonaku aitab samuti atleetlikku kehamassiindeksit saavutada, võttes maha veel umbes neli kilo. Kergeimas konfiguratsioonis uus 911 GT3 kaalub kõigest 1420 kilogrammi.
Kaheksa protsenti lühem peaülekanne
Uue 911 GT3 4,0-liitrine vabalt hingav mootor konstrueeriti vastavalt praegustele, märksa rangematele heitmenormidele ning varustatakse kahe kübemefiltri ja nelja katalüüsneutralisaatoriga. Selle erakordselt võimsa heitmekäitlussüsteemiga koos pakub Porsche ka rabavat helimaastikku. Kuuesilindrilise boksermootori võimsus säilitati tänu reale optimeerimismeetmetele. Silindripead on täiustatud ning 911 GT3 RS-ilt pärit teravamad nukkvõllid tagavad veelgi dünaamilisema suutlikkuse mootori pööretespektri ülemises osas. Lisaks kasutatakse optimeeritud vooluga seguklappe ja optimeeritud õlijahuteid. Boksermootor arendab endiselt 375 kW (510 hj) võimsust. See tähendab, et sõiduki kergeima konfiguratsiooni puhul peab iga vabalt hingava kiirekäigulise täiustatud mootori kilovatt liigutama kõigest 3,8 kilogrammi (2,8 hj/kg). Lisaks on nii 7-käiguline topeltsiduriga käigukast (PDK) kui ka 6-käiguline GT-käsilülituskäigukast eelkäijast kaheksa protsenti lühema peaülekandega. Mõlemad käigukastivariandid on saadaval nii 911 GT3 kui ka Touring-paketiga 911 GT3 tarvis. Uus PDK-ga 911 GT3 kiirendab paigalt 100 km/h kiiruseni 3,4 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 311 km/h (käsilülituskäigukastiga vastavalt 3,9 s ja 313 km/h). „Ringrajal tagab uus 911 GT3 veelgi parema juhitavuse, sest püsib veelgi paremini teel ning ületab paremini teekonarusi ja äärekive tänu amortisaatorite optimeeritud seadistusele,“ ütles margi saadik Jörg Bergmeister. „Sukeldumisvastane süsteem vähendab märgatavalt kere kaldumist pidurdustel. Selle tulemusel püsib auto tasakaal tuntavalt ühtlasemana igasugustes tingimustes.“
Uuenduslikud kergekaalulised sportlikud korvistmed
Uue 911 GT3 tarvis pakutakse lisavarustusena uusi kergeid sportlikke korvistmeid, mis valmistatakse süsinikplastist ja mille seljatugi on allaklapitav. Iste varustatakse integreeritud rindkereturvapadjaga ning see on püstsuunas elektriliselt ja pikisuunas käsitsi seadistatav, soovi korral võib lisada ka kolmeastmelise istmesoojenduse. Osa peatoe polstrist on eemaldatav. Enamiku sõitjate jaoks parandab see ergonoomikat ringraja tingimustes. Seljatuge saab vastavast aasast tõmmates ettepoole alla klappida ja avada ligipääsu tagaistmetele, mida Touring-paketiga 911 GT3 jaoks esimest korda pakutakse. Alternatiivina võib tellida ka adaptiivsed Plus-sportistmed, mis on elektriliselt 18 suunas seadistatavad.
Uue 911 GT3 must kahe istmega standardsisustus põhineb praeguse 911 mudelitel. Erinevalt Carrera mudelitest ei käivitata 911 GT3 mootorit aga mitte nupule vajutades, vaid endiselt pööratavast süütelülitist. Lisana saadaolev turvapuur demonstreerib võidusõidulähedust. Digitaalne näidikupaneel toetab juhti selgelt struktureeritud kuva- ja juhtimiskontseptsiooniga. Tänu kontrasttoonides värvilahendusele on tahhomeetri ja stopperi näit hetkega loetavad. Ekraani ringrajarežiim (Track Screen) vähendab näidikute hulka ning kuvab tahhomeetrist vasakul ja paremal ainult kõige olulisemaid andmeid rehvide, õli, vee ja kütuse kohta, ning näitab juhile vilgutusega ka optimaalset käiguvahetushetke. Soovi korral saab tahhomeetri skaalat pöörata nii, et maksimumpöörete näit 9000 p/min oleks ülal keskel.
Individuaalpaketid 911 GT3 ja 911 GT3 Touringu tarvis
Porsche pakub uuele 911 GT3-le erinevaid varustuspakette. Weissachi pakett on saadaval esimest korda ning sellega on 911 GT3 veelgi üksikasjalikumalt seadistatav ringrajal kasutamiseks. Hulk detaile valmistatakse süsinikplastist: tagasilla põikstabilisaator, selle ühendusvarvad ja silda tugevdav element, katus, tagatiiva otsaplaadid, küljepeeglite korpuse ülaosa, peeglikolmnurk ja esiosa õhusuunajad. Interjööri rikastavad täiendavad nahk- ja Race-Tex-kattega polstriosad. Esimest korda ongi 911 GT3 armatuurlaua ülemine pool kaetud peegeldumisvastase Race-Texiga. Süsinikplastist uksekäepidemed ja võrktaskud optimeerivad uste sisekülgesid kergkonstruktsiooni nimel. Süsinikplastist turvapuur ja kerged sepistatud magneesiumveljed on saadaval lisavarustusena.
Touring-paketiga 911 GT3 jaoks pakub Porsche paketti Leichtbau. Selle puhul valmistatakse süsinikplastist kerevärvi katus ning tagasilla põikstabilisaator, selle ühendusvarvad ja silda tugevdav element. Paketi osadeks on ka kerged sepistatud magneesiumveljed ning kerged uksepaneelid. Põhivarustuse 6-käigulise GT-käigukasti puhul kasutatakse mudelilt 911 S/T pärit lühendatud käigukangi. Käigukangi ees paiknev silt „Leichtbau“ näitab paketi olemasolu.
Tagatiivaga 911 GT3 tarvis on ringrajakasutusel mõeldud pakett Clubsport saadaval ilma täiendava tasuta. Sinna kuuluvad poltkinnitusega terasturvapuur tagaosas, kuuepunkti-turvavööd juhile ning käsitulekustuti. Paketi eelduseks on lisade hulka kuuluvad kerged sportlikud korvistmed.
„Uus 911 GT3 on muutunud veelgi meeliülendavamaks ja isiklikumaks. Me sukeldusime detailide maailma sügavusse ning andsime talle palju omadusi, mida meie kliendid tahtsid. See võimaldab GT3 kohandada veelgi täpsemalt vastavalt otstarbele või juhi eelistustele,“ ütles GT-osakonna juht Andreas Preuninger.
Eksklusiivne kronograaf kui „sportauto teie randmel“
Spetsiaalselt 911 GT3 ja 911 GT3 Touringu omanikele pakub Porsche Design erakordset ajanäitajat, mis viib sportauto disaini ja suutlikkuse otse kella kandja randmele. Kronograafid 911 GT3 ja 911 GT3 Touring saavad täpse, COSC-heakskiiduga mehhanismi Porsche Design WERK 01.200, mis on varustatud ka tagasijooksufunktsiooniga. Ülikerge titaankorpus, soovi korral musta titaankarbiid-pinnakattega, ühendab sportauto disaini kaasaegse kellatööstusega. GT3 disainnumbrilaud oma kollaste aktsentide ja kuusnurkse struktuuriga meenutab sõiduki näidikuplokki, kuna kella hooratas põhineb GT3 velgede disainil. Numbrilaua võru on saadaval kõigis 911 GT3 ja Touringu kerevärvides, aga samuti Paint to Sample-programmi toonides. Kellarihm valmistatakse Porsche interjööri algupärast nahka ja mustreid kasutades ning vastab samuti sõiduki konfiguratsioonile.
Uus Porsche 911 GT3 ja uus Porsche 911 GT3 koos paketiga Touring on tellitavad alates aasta lõpust hinnaga alates 215 370 eurost, mis sisaldab käibemaksu ja riigikohast varustust. Weissachi pakett maksab 18 530 eurot, Leichtbau pakett on saadaval 34 720 euro eest.
Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com
911 GT3 (WLTP): keskmine kütusekulu 13,8–13,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 312–310 g/km, CO2 klass G
911 GT3 koos paketiga Touring (WLTP): keskmine kütusekulu 13,8–13,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 312–310 g/km, CO2klass G
Kui kütusekulu ja heitmehulga väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakutavast mudelivalikust. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Täiendav varustus ja tarvikud (lisaosad, rehvimõõdud jne) võivad muuta sõiduki selliseid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika. Need tegurid, samuti ilm, liiklusolud ja sõidumaneer võivad mõjutada sõiduki kütuse-
Viimati muudetud: 27.11.2024