Porsche kolmanda põlvkonna Cayenne on saanud võrreldes varasemate mudelitega olulised muudatused nii jõuallika, veermiku, disaini kui ka varustuse osas.
Uus Cayenne läbis ühe suurema tooteuuenduse Porsche ajaloos: kõrgelt digiteeritud ekraanid ja juhtimiskontseptsioon, uus veermikutehnika ja uuenduslikud kõrgtehnoloogilised funktsioonid. Suure lahutusvõimega HD-LED-maatriksesituled tagavad kõigi liiklusolukordadega kohaneva valgustuse, õhukvaliteedi süsteem eemaldab saasteained siseõhust ning esimest korda on Cayenne’i eesmisel kaasreisijal teabe- ja meelelahutuskeskuse omaette ekraan, kus saab näiteks vaadata voogedastusega videoid kasvõi sõidu ajal. Laiaulatuslikud täiendused disainis ja võimas mootorivalik teevad Cayenne’ist segmendi kõige sportlikuma auto.
Digiteeritud ja juhile fokuseeritud: Porsche Driver Experience
Porsche integreeris uude Cayenne’i põhjalikult ümbertehtud ekraani- ja juhtimiskontseptsiooni. Uus Porsche Driver Experience, mis juurutati kõigepealt Porsche Taycanil, keskendub juhile ja optimeerib tema tegevusi. Funktsioonid, mida juht kasutab sagedamini, paigutati otse roolile või selle vahetusse lähedusse. Näiteks rooli taga vasakul asuvast juhtkangist saab nüüd hallata ka juhiabisüsteeme. Automaatkäigukasti valits paikneb nüüd Cayenne’i armatuurlaual. See jätab uuele keskkonsoolile ruumi panipaikadele ja kliimaseadme elegantse disainiga juhtpaneelile. Uut Porsche Driver Experience’i iseloomustab tasakaal digitaal- ja analoogelementide vahel.
Esimest korda saab Cayenne’i uue disainiga juhikoht täisdigitaalse 12,6-tollise näidikuploki, millel on nõgus disain ning ekraani muudetavad kuvaprofiilid. Optimeeritud esiklaasinäidik on saadaval lisavarustusena. Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) 12,3-tolline keskekraan sulandub harmooniliselt uude armatuurlauda ning tagab juurdepääsu sõiduki asjakohastele funktsioonidele. Uue Cayenne’i ühenduvuse optimeerimiseks on olemas algupärased rakendused nagu Spotify ja Apple Music. Esimest korda pakutakse eesmise kaasreisija poolele 10,9-tollist ekraani. See rikastab kaasreisija sõidukogemust, kuvades suutlikkuse andmeid, pakkudes eraldi juurdepääsu teabe- ja meelelahutussüsteemi juhtseadistele ning turust sõltuvalt võimalust sõidu ajal voogedastuse teel videosisu esitada. Spetsiaalne kattekile tagab, et juht selle ekraani kujutist ei näe.
Elegantne disain, uuenduslik valgustehnika
Uuel Cayenne’il on nüüd eriti väljendusrikas välimus. Uus esiosa koos tugevamalt kaarduvate esitiibadega, uus mootorikate ja tehniliselt põnevad esituled rõhutavad sõiduki laiust. Kolmemõõtmelise disainiga tagatulemoodulid, tühjad pinnad nende all ja uus, integreeritud registrimärgihoidikuga tagakaitseraud iseloomustavad uue Cayenne’i tagaosa disaini. Kolme uue kerevärviga täiendatud värvipalett, Cayenne Coupé puhul sportpakett ning uus lai valik 20-, 21- ja 22-tolliseid velgi, võimaldavad uut Cayenne’i kujundada individuaalselt ja dünaamiliselt.
LED-maatriksesituled kuuluvad nüüd Cayenne’i põhivarustusse. HD-LED-maatriksesituled on aga uus lisavarustuse element. Kummaski esitules on sel juhul kaks kõrglahutusmoodulit ning üle 32 000 valguspiksli. See uuenduslik tehnika nopib välja teised liiklejad ning blokeerib piksli täpsusega neile langeva kaugtulede valgusvoo, vältides niimoodi pimestamist. Moodulite heledust saab sõltuvalt sõiduoludest muuta rohkem kui tuhandes järgus. Kohandatud valgustusrežiimid lisavad ohutust ja mugavust mitmesugustes sõiduolukordades.
Porsche juurutas uuel Cayenne’il ka õhukvaliteedi süsteemi. Põhivarustuse korral kasutab sõiduk ennetavaid navigatsiooniandmeid lähenevate tunnelisuudmete tuvastamiseks ning lülitab automaatselt sisse siseõhuringluse. Soovi korral saab autole paigaldada anduri, mis tuvastab peenete tolmuosakeste sisaldust õhus ning vajadusel suunab selle õhu mitu korda läbi peenfiltrite. Lisaks eemaldab ionisaator õhust paljud bakterid ja saasteained.
Samuti võivad kliendid kasutada laiaulatuslikku uute ja optimeeritud juhiabisüsteemide valikut. Nende hulka kuuluvad aktiivne kiiruspiirik ja põikemanöövri abisüsteem, kurvisõidu abisüsteem ja täiustatud Porsche InnoDrive, mis on osa adaptiivsest püsikiirushoidikust. See tähendab, et uus Cayenne abistab oma juhti veelgi paremini ohuolukordades, samuti kiirteedel tekkivates liiklusummikutes.
Kombinatsioon mugavusest ja suutlikkusest
Uuel Porsche Cayenne on terasvedrustus, mille juurde kuulub ka Porsche aktiivvedrustus (PASM). Uutes kaheklapitehnikaga amortisaatorites on eraldatud kokkusurumise ja tagasikäigu faasid, mis võimaldab saavutada optimaalse suutlikkuse kõigis sõiduoludes. Eriti märkimisväärselt paranes mugavus väikesel kiirusel, juhitavus dünaamilisel kurviläbimisel ning piki- ja põikikaldumise haldamine. Sõidukogemust saab veelgi parendada uue kohanduva, kaheklapitehnikat kasutava kahekambrilise õhkvedrustusega. See parendab sõidukogemust vedrustuse pehmusega, stabiliseerib sõidukit ning lihtsustab juhitavust maanteel ja maastikul – võrreldes nii standardvedrustusega kui ka eelmise mudeliga. Samal ajal parandab adaptiivne õhkvedrustus juhtimistäpsust ja suutlikkust ning vähendab kere kaldumist dünaamilistes sõiduolukordades. Vedrustus pakub ka selgemaid erinevusi sõidurežiimide Normal, Sport ja Sport Plus vahel.
Võimsam hübriidmudel kuni 90-kilomeetrise elektrilise sõiduulatusega
Euroopas tuleb Cayenne välja kolme mootoriversiooniga. Uues Cayenne S-is asendab eelmist V6-mootorit Porsche poolt välja töötatud ja ulatuslikult täiustatud neljaliitrine topeltturboga V8-mootor. Selle maksimaalne võimsus on 349 KW (474 hj) ja pöördemoment 600 Nm – vastavalt 25 kW (34 hj) ja 50 Nm enam kui eelkäijal. Nii Cayenne kui ka Cayenne Coupé saavutavad selle mootori jõul 4,7 sekundiga kiiruse 100 km/h. Tippkiirus on 273 km/h. Cayenne’i maailma lävepakuks on optimeeritud kolmeliitrine V6-turbomootor. See arendab nüüd 260 kW (353 hj) ja 500 Nm ehk 10 kW (13 hj) ja 50 Nm varasemast rohkem.
Kuuesilindriline mootor on ka Cayenne E-Hybridi jõuallika alus. Koos uue elektrimootoriga, mille võimsus kasvas 30 kW võrra 130 kW (176 hj) peale, tõusis ka süsteemivõimsus 346 kilovatini (470 hj). Kõrgepingeaku mahutavus on sõltuvalt varustusest varasema 17,9 kWh asemel nüüd 25,9 kWh ning elektriline sõiduulatus WLTP-tsüklis võib olla kuni 90 kilomeetrit. Uus 11-kilovatine pardalaadija lühendab sobiliku energiaallika korral laadimisaja alla kahe ja poole tunni vaatamata aku kasvanud mahutavusele. Sõidu ajal suurendavad sõiduki tõhusust optimeeritud hübriidsõidurežiimid.
Laiendatud põhivarustus, hinnad alates 88 660 eurost
Cayenne’i põhivarustus on märksa rikkalikum, sinna kuuluvad nüüd LED-maatriksesituled, Porsche aktiivvedrustus, 20-tollised veljed, eesmine ja tagumine parkimisabisüsteem koos tagurduskaameraga ning nutitelefoni laegas, mis võimaldab juhtmeta laadimist võimsusega kuni 15 W. Eestis hakkavad uue Cayenne’i hinnad alates 88 660 eurost (kupee alates 93 040 eurost), mis sisaldab käibemaksu. Cayenne E-Hybridi hind algab 103 110 eurost (kupee alates 106 210 eurost) ning Cayenne S-i oma 107 280 eurost (kupee 112 910 eurost). Uusi mudeleid saab juba tellida, esimesed tarned Euroopas algavad juulis 2023.
Viimati muudetud: 16.10.2023