Porsche uued tuuled ennustavad tulevikku

 

Saksamaa autotööstuse tipp on hetkel Porsche Taycan’i uusim mudel, mis nägi ilmavalgust aasta alguses. Maailma esimene täiselektriline sportauto pakub nüüd veelgi särtsakamat disaini ja minekut. Porsche Tallinna esinduse juht Maario Orgla aga ütleb, et elektriautomaailm on hakanud suuremas pildis rahunema ja leidma seda oma „teed”.

„Oleme jõudnud ühest olulisest verstapostist mööda ja selleks on polariseerumine: kas oled elektriline või siis oled keskkonnasaastaja. Aru on saadud, et sisepõlemismootorid ei kao lähiajal tõenäoliselt kuhugi, kuid ka, et elektriautode pealetungi ei ole enam kuidagi võimalik peatada. Lisaks sellele on mõistetud, et väga oluline koht on kogu uue aja mobiilsuses ka hübriididel ja pistikhübriididel, mis meie kliimasse sobivad ehk isegi kõige paremini. Ning kuskilt kaugelt paistavad ka nii vesinikuauto kui võimaliku CO2-kütuse kõrvad. On toimunud teatav rahunemine, kus pigem kuulatakse klienti, kui surutakse kõigile peale 100% elektrilisust,” mainib Orgla.

Porsche täiselektriliste autode turule tulemine on olnud üllatav edulugu ja toonud brändi juurde täiesti uue generatsiooni ning ringkonna kliente. Huvilisi, kes soovivad nii luksust, kiirust kui ka seda, et auto oleks loodustsäästev. Orgla ütleb, et uus Taycan on püüdnud kinni need nõudlikud kliendid, kes muidu poleks bensiinimootoriga sportautobrändi võimaliku variandina üldse kaalunud. 

Porsche rahunemist ei näita

Taycani baasversioon peidab endas 408 hobujõudu ja kiirendab nullist 100 kilomeetrise tunnikiiruseni 4,8 sekundiga. Uuel Turbo S mudelil on need numbrid kaks korda paremad: 952 hobujõudu ja kiirendus 100ni 2,4 sekundit. Orgla ütleb, et Taycanile on üle kantud kogu Porsche sportautofilosoofia: auto on ehitatud tihedalt ümber sõitja, reageerima igale piloodi liigutusele, olema täpne, konkreetne, kuid ka mugav, elegantne ja luksuslik.

„Elektriautode suurepärane efekt on see, et nende kiirendus on automaatne, kohene ja sõidukogemus on esmakordsel sõitmisel täiesti ulmeline. Isegi auto puhul, mis on 5 meetrit pikk.  Uuele Taycani mudelile annavad unikaalse sõidukogemuse ka Active Ride ehk aktiivvedrustus, mis hoiab autot ka kurvides tasakaalus ega lase autol vajuda. Lisaks tõstab vedrustus auto sellesse istumise ajal maapinnalt kõrgemale. Kiirendusele on uuel mudelil lisatud nii Overboost kui Launch Control funktsioonid, mis annavad stardis minekule korraks „võimu” juurde,” mainib Porsche Tallinna esinduse juht.

Sõiduulatuse märkimisväärne kasv

Elektriauto rooli istudes olid ka Orglal alguses hirmud, et kuidas, kus ja millal laadimine ikkagi  toimub. Mõne kuuga oli aga toimunud täielik ümberharjumine: laadimine toimus alati seal kuhu auto seisma jäi, kas siis kodus või tööl. Juurdus rahustav teadmine, et autoakud on alati maksimaalselt täis ja muretseda pole põhjust. 

Lisaks välimusele ja sõidukogemusele on uue mudeli puhul tehtud tööd ka akutehnoloogiaga. Nüüd lubab täis laetud aku sõita Taycanil koguni 670 kilomeetrit ning ultrakiire (800 voldise) hüperlaadijaga saab aku uuesti täis 18 minutiga.

„See on üks keskmine kohvipaus. Tavalise kodulaadijaga saab aku täis aga nii 6-11 tunniga, sõltuvalt kui võimas laadija on soetatud. Sõiduulatust on pikendanud nii uuenenud akutehnoloogia, kuid ka asjaolu, et arendatud on kogu autot, et saada see kergemaks. Taycanil on võetud kasutusele erinevaid uusi materjale – alumiiniumi ja komposiite –, tagasild on näiteks autol juba 15 kilogrammi kergem,” mainib Orgla.

Tulevik on helge

Autotoojate vaates on tulevik positiivne, see tööstus kuhugi ei kao. Kuid küsimus – lisaks sellele, kas auto on elektriline või sõidab mõnel muul kütusel – saab olema selles, kuidas autot finantseeritakse ehk kas ostetakse endale või renditakse. Nii on ka Porsche Drive platvormil Porsche elektriautod renditavad. 

 

Viimati muudetud: 30.06.2024