Porsche toob välja kuni 700-hobujõulised Panamera mudelid

Veel kaks pistikhübriidi, millel on veelgi enam suutlikkust, mugavusi ja sõiduulatust.

Porsche täiendab oma uut Panamera mudeliperekonda mudelitega, mille hulka kuulub ka lipulaev võimsusega 514 kW (700 hj) ja pöördemomendiga 870 Nm. Uus Panamera Turbo S E-Hybrid on nüüd täielikult uuendatud mudelipere võimsaim variant, kus on ühendatud neljaliitrine biturbo-V8 võimsusega 420 kW (571 hj) ja elektrimootor võimsusega 100 kW (136 hj). Selle elektri jõul saavutatav sõiduulatus kasvas 30 protsenti tänu uuele 17,9 kWh mahutavusega akule ja optimeeritud sõidurežiimidele. Sama kehtib Panamera 4 E-Hybridi kohta, kus elektrimootorit täiendab endiselt 243 kW (330 hj) 2,9-liitrine biturbo-V6 ning süsteemivõimsuseks saavutatakse 340 kW (462 hj). Panamera valikusse lisandus samuti 4S võimsusega 324 kW (440 hj) – seegi versioon sai kõik uusimad täiustused veermiku, disaini, varustuse ning teabe- ja meelelahutussüsteemide alal.

Parendatud elektrilise sõidukogemusega hübriidmudelite trio

Hiljuti välja toodud uue Panamera 4S E-Hybridi kõrval, mille süsteemivõimsus on 412 kW (560 hj), pakub Porsche nüüd esimest korda kolme pistikhübriidmudelit, kusjuures kõik on saadaval kolmes kerevariandis – sportsedaan, Executive (pikendatud teljevahega) ja Sport Turismo. Sel viisil laiendab Porsche süsteemaatiliselt oma E-Performance strateegiat. Ajami keskseks osaks on elektrimootor, mis on integreeritud kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukastiga (PDK) ning arendab maksimumvõimsust 100 kW (136 hj) ja maksimaalset pöördemomenti 400 Nm. Koos erinevate sisepõlemismootoritega tagab see väljapaistvad kiirusomadused. Uus Panamera Turbo S E-Hybrid arendab nüüd neljaliitrise biturbo-V8 toel 420 kW (571 hj) varasema 404 kW (550 hj) asemel ning kombinatsioonis põhivarustusse kuuluva Sport Chrono-paketiga jõuab 3,2 sekundiga paigalt kiiruseni 100 km/h – 0,2 sekundit eelkäijast kiiremini. Tippkiirus on nüüd 315 km/h, varasemast 5 km/h suurem. Panamera 4 E-Hybrid kulutab paigaltstardist 100 km/h saavutamiseks vaid 4,4 sekundit (-0,2 s) ning võib liikuda kuni 280 km/h (+2 km/h).

Akude üldmahutavus on tänu optimeeritud elementide kasutamisele kasvanud 14,1 kWh pealt 17,9-ni ning sõidurežiimegi on optimeeritud energia veelgi tõhusama kasutamise nimel. Uus Panamera Turbo S E-Hybrid suudab WLTP linnasõidu ekvivalentse sõiduulatuse tsüklis läbida elektri jõul kuni 50 km (NEDC: kuni 59 km), kuna Panamera 4 E-Hybrid jõuab kohalikke heitmeid tekitamata WLTP linnasõidu ekvivalentse sõiduulatuse tsüklis kuni 56 km kaugusele (NEDC: kuni 64 km). Porsche pistikhübriidmudelite puhul on eelistatuim laadimisviis kodune laadimine – kas tavalisest või tööstusvoolu pistikupesast. Standardse Porsche Mobile Chargeriga on sõltuvalt mudelist võimalik akut laadida võimsusega kuni 7,2 kW. Loomulikult saab Mode 3-kaabliga akut laadida ka avalikes laadimispunktides.

Välimuselt moodsam ja veelgi parema ühenduvusega

Uus Panamera 4S saab endiselt edasiviiva jõu 2,9-liitriselt V6-biturbomootorilt võimsusega 324 kW (440 hj) ning Sport Chrono-paketi olemasolul läbib 0–100 km/h spurdi 4,1 sekundiga (-0,1 s). Tippkiirus on 295 km/h (+6 km/h). 4S saab samuti kõik värskeima mudeliuuenduse optimeeritud lahendused, samuti kuulub põhivarustusse nüüd Sport Design-esiosa, mis oli varem saadaval lisana. Selle eripäradeks on silmatorkavad võred õhuvõtuavadel, suured külgmised jahutusavad ja üheosalised päevatulemoodulid. Panamera Turbo S E-Hybridi uue disainiga esiosa eritunnusteks on kaheosalised C-kujulised Turbo-päevatulemoodulid ja suuremad külgmised õhuvõtuavad. Uue kujuga valgusliist tagaosas jookseb üle kogu pakiruumi luugi selle kontuuri järgides. Saadaolevate lisade seas on näiteks tumendatud Exclusive Design-tagatulemoodulid koos animeeritud saabumis- ja lahkumisfunktsiooniga, kolm uut kujundust 20- ja 21-tollistele velgedele ning kaks uut kerevärvi (Cherry Metallic ja Truffle Brown Metallic).

Porsche kommunikatsioonikeskus (PCM) saab suurema lahutusvõimega ekraani ning sisaldab täiendavaid digitaalfunktsioone ja -teenuseid nagu täiustatud hääljuhtimissüsteem Voice Pilot, liiklusmärkide ja -ohtude kohta infot jagav süsteem Risk Radar, juhtmevaba Apple CarPlay ning mitmed teised Connect-teenused.

Rohkem suutlikkust, rohkem mugavust

Veermiku- ja juhtsüsteeme kohendati nii sportlikumaks kui ka mugavamaks kõigi uue Panamera mudelite tarvis. Mõnel juhul võeti kasutusele täiesti uus juhtimisstrateegia. Roolisüsteemi ja rehvide uus põlvkond tagavad parema põikdünaamika ja täpsema juhitavuse. Lipulaev Panamera Turbo S E-Hybridi põhivarustus sisaldab kõiki praegu saadaolevaid veermiku- ja juhtsüsteeme nagu kere kaldumist stabiliseeriv Porsche dünaamiline veermikuhaldus (PDCC Sport) koos Porsche kurvistaabilsuse kontrollsüsteemiga (PTV Plus), tagarattaroolimine koos täiustatud roolivõimendiga ja Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB).

Uusi Porsche Panamera mudeleid saab juba tellida ning need jõuavad Porsche Tallinna esindusse detsembri algul. Panamera 4 E-Hybridi hinnad algavad 113 520 eurost. Panamera 4S-i hinnad algavad 118 560 eurost ja Panamera Turbo S E-Hybridi hinnad 191 280 eurost ning sisaldavad käibemaksu.

Viimati muudetud: 16.10.2023