Interaktiivsed hüpikinstallatsioonid ja noor kunst silmapaistvatel reklaamipindadel.
Porsche suunab prožektorid kunstile – sportautotootja pakub kunstnikele uusi kanaleid oma tööde näitamiseks laiemale publikule projektide The Art of Dreams ja Global Gallery kaudu.
Art of Dreams on linnadesse paigaldatavate interaktiivsete installatsioonide sari, mis käsitleb unistuste teemat erinevatest vaatepunktidest. Näitus algab prantsuse kunstniku Cyril Lancelini teosega „Remember your dreams“, hiigelinstallatsiooniga, mis on väljas Pariisis Palais Galliera Musée de la mode de la Ville de Paris juures 15. kuni 24. oktoobrini.
Porsche Global Gallery näitus aga pakub lootustandvatele kunstnikele võimalust näidata oma digitaalteoseid kuulsatel reklaamipindadel mitmel pool maailmas, näiteks New Yorgi Times Square’il. Projekt käivitati 9. oktoobril ning kestab kaheksa nädalat, olles partnerlus sportautotootja ja noortele talentidele keskendunud kuulsa König Galerie vahel.
„Porsche filosoofia on unistuste täitmine – mitte ainult sportautotootjana, vaid ka ühiskondlikus perspektiivis. Meie eesmärk on inspireerida inimesi ja pakkuda neile konkreetset abi oma unistuste elluviimisel,“ selgitas Porsche turundusjuht Robert Ader. „Need uued kunstnikega seotud projektid esindavadki seda seisukohta. Oleme kaasatud nii digitaalkunsti maailma kui ka füüsiliste installatsioonide realiseerimisse. On ju esteetika, disain ja uuenduslikkus Porschele omased teemad.“
The Art of Dreams: interaktiivsed hüpikinstallatsioonid
„Remember your dreams“, mille autor on prantsuse kunstnik ja arhitekt Cyril Lancelin, on hiigelsuur installatsioon pikkusega 10, laiusega 12,4 ja kõrgusega 7,6 meetrit. See koosneb õhuga täidetud elementidest ja moodustab sürreaalse keskkonna, mis kutsub külastajaid astuma välja oma argireaalsusest ja meeles pidama oma unistusi. On ju unistuste meelespidamine esimene samm nende teokstegemise teel. Näituse The Art of Dreams raames tellis Porsche mitmeid unistuse teemat käsitlevaid kunstiteoseid, et inimesi inspireerida, sisendada neisse optimismi ja innustada ärksaid kogukondi. Näituste sari jõuab mitmetesse kultuuripealinnadesse. Järgmine koht, kus The Art of Dreams 2022. aasta kevadel peatub, on Milano. Porschet toetavad projekti läbiviimisel ka meediaagentuurid Gravity ja Peak.
Global Gallery: kunst silmapaistvatel reklaamipindadel
Porsche ja König Galerie korraldatud näituse Global Gallery käigus saavad suured digitaalsed reklaamtahvlid mitmel pool maailmas uue otstarbe ja muutuvad digitaallõuenditeks, kus noored kunstnikud oma teoseid näitavad. 9. oktoobril käivitatud ebatavalises kunstikampaanias osalevad järgmise kaheksa nädala jooksul viis suurlinna Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias. Näiteks hakkavad reklaamtahvlid elava liiklusega Shibuya ristmikul Tokyos ja legendaarsed ekraanid New Yorgi Times Square’il kuvama digitaalkunsti teoseid. Lootustandvad kunstnikud saavad oma unistusi teoks teha ja oma töid laiemale publikule näidata ka samalaadsetel pindadel Berliinis, Madriidis ja Seoulis. The Global Gallery näitustel demonstreeritava digitaalkunsti autorid on Andy Picci, Auriea Harvey, Banz & Bowinkel, Ben Elliot, John Yuyi, Jon Burgerman, Jonas Lund, kennedy+swan, Manuel Rossner, Nicole Ruggiero ja Junuwana.
Virtuaalkunsti saab osta digitaalvarana kui niinimetatud mittevahetatavaid tokeneid (non-fungible tokens ehk NFT) misa.art kaudu. Viimane on König Galerie veebipõhine kauplemisplatvorm, mida peetakse esimeseks NFT-põhiseks platvormiks traditsioonilise ja digitaalkunstiga kauplemisel. See põhineb keskkonnasõbralikul plokiahelal Flow. misa.art on uue põlvkonna kunstiostjate seas väga populaarseks muutunud. misa.art/gg pakub samuti infot kunstnike ja nende tööde kohta.
Global Gallery näituse käivitamine langeb kokku Porsche uue kampaania Dreamers. On. algusega. See keskendub autode kohta käiva traditsioonilise kommunikatsiooni asemel unistuste teemale. Kampaania on mõeldud kaasama uusi, strateegilisi sihtrühmi, toetama neil oma unistuste täideviimist ja kinnistama firma kaubamärgi Driven by Dreams otstarvet. Esimene projekt käivitati 2021. aasta juuli lõpus interaktiivse mentoriprogrammiga The Art of Drive. See pakub kollektsiooni lühikestest artiklitest kuulsuste, näiteks St. Vincenti ehk Annie Clarki kohta – ta räägib seal, kuidas jõudis oma unistuste elluviimiseni ja andis seejuures teistelegi innustust. Lähikuudel lisatakse veebi veel teisigi Dreamers. On. üritusi. Selles projektis toetavad Porschet meediaagentuurid Proximity ja PHD.
Siht: kultuur massidesse
Porsche on osana oma jätkusuutlikkuse strateegiast juba aastaid kultuuriprojekte toetanud sihiga tagada võimalikult paljudele inimestele tasuta ligipääs kultuuriüritustele. Näiteks on sportautotootja Leipzigi Gewandhaus-orkestri partner ja Stuttgardi balletitrupi peasponsor.
Porsche Deutschland GmbH on juulist 2021 ka Hamburgis asuva Elbphilharmonie kontserdimaja partner.
Viimati muudetud: 16.10.2023