Tequipmenti Performance Kit näitas Nürburgringil oma potentsiaali
Kunagi varem pole seeriatoodangu elektriauto Nürburgringi Nordschleifel paremat ringiaega näidanud. Porsche arendussõitjal Lars Kernil kulus Taycan Turbo S-i roolis ringi läbimiseks kõigest 7 minutit ja 33 sekundit. Sportsedaan oli varustatud uue Performance Kiti ja Porsche dünaamilise veermikuhaldusega (PDCC), kuid muus osal oli – kui rekordkatsel nõutav turvapuur ja võidusõiduistmed kõrvale jätta – täiesti harilik seeriaauto. Selle mass oli sama nagu seeriaautol. Kohal viibis ka notar, kes kinnitas Saksamaal Eifeli mägedes asuva 20,8-kilomeetrise ringraja uue rekordi. TÜV Rheinland aga andis kinnituse, et rekordi püstitanud tänavasõiduauto oli tõepoolest harilik seeriamudel.
Performance Kit sisaldab 21-tolliseid RS-Spyderi disainiga velgesid ja maanteel kasutamiseks heakskiidu saanud Pirelli P Zero Corsa sportrehve, mis nüüd on saadaval ka Taycanile. Rehvide kummisegu sarnaneb võidusõidurehvides kasutatavale. Veel üks Performance Kiti osa on Porsche 4D-veermikuhalduse tarkvara täiendus, mis tagab, et elektroonika töötaks kooskõlas sportrehvidega. Süsteem analüüsib ja sünkroniseerib kõiki Taycani veermikusüsteeme reaalajas. „Minevikus suutsid ainult puhtaverelised sportautod jõuda 7.33 ringiaegade lähedusse,“ ütles Kern. „Uue Performance Kitiga sain veelgi agressiivsemalt sõita, auto oli aga veelgi täpsem ja vilkam.“
Sportrehvid on mõeldud peamiselt ringrajal kasutamiseks. Ostjad võivad seetõttu suvalisel ajahetkel uuesti tänavasõidurehvidele üle minna. Seejuures pole tarvis taastada algset veermikuhalduse tarkvara.
„Oleme väga rahul, et Nürburgringi elektriautode rekord on tagasi Porsche käes,“ ütles Taycani mudelkonna asepresident Kevin Giek. „See ringiaeg näitab mitte ainult meie uues Performance Kitis peituvat potentsiaali, vaid kinnitab taas Taycani sportlike geenide olemasolu.“ Turbo S-i märkimisväärne võimsus – 460 kW (625 hj) – ole edu saavutamisel võtmetegur. Sisselülitatud paigaltvõtusüsteemiga saavutab auto kohaltvõtul tippvõimsuseks 560 kW (761 hj).
Energiakulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.
Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Taycan Turbo S
NEDC: keskmine energiakulu 26,0 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
WLTP: keskmine energiakulu 23,4–21,9 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
Sõiduulatus elektriga 440–468 km, linnas 524–573 km
Viimati muudetud: 16.10.2023