Poole aasta tulemused: 17,92 miljardit eurot müügitulu ja kasumimarginaal 19,4 protsenti
Tugev kasv esimesel poolaastal: Porsche AG kasvatas 2022. aasta esimese kuue kuu jooksul märkimisväärselt oma müügitulu ja tegevuskasumit vastavalt 17,92 ja 3,48 miljardi euroni. Kasumimarginaal tõusis 2022. aasta esimesel poolel 19,4 protsendini, kui 2021. aasta esimesel poolel oli see 16.9 protsenti. Eelmisel aastal oli müügitulu 16,53 miljardit eurot ja tegevuskasum 2,79 miljardit eurot. See tähendab müügitulu 8,5-protsendilist ja tegevuskasumi 24,6-protsendilist kasvu. Stuttgardis asuv sportautotootja on sellega taas tõestanud oma võimekust tegutseda edukalt keerulistes oludes. Samal ajal jätkab Porsche oma strateegia elluviimist, mis näeb ette jätkusuutlikku tulevikku ja modernse luksuse kontseptsiooni ümberdefineerimist.
„Oleme uhked, et saavutasime märkimisväärse kasvu müügitulu ja sissetulekute osas ka selles keerukas turukeskkonnas. See oli tõeline meeskonnatöö kõigi töötajate ja juhtkonna poolt,“ ütles Porsche AG juhatuse aseesimees ning IT- ja rahandusdirektor Lutz Meschke. Jaanuarist juunini tarnis Porsche oma klientidele 145 860 sõidukit (mullu samal ajal 153 656). Kasumimarginaali kasv 19,4 protsendini esimesel poolaastal oli peamiselt tingitud tugevast tootevalikust, valuutakursside mõjust ja teistest ärisektoritest.
2022. aasta esimese poolaasta taustal on Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume tuleviku suhtes optimistlik: „Me usume, et Porsche asub autotööstuses kõige magusamas positsioonis. Me ühendame oma traditsioonirikka ajaloo ja mootorispordigeenid jätkusuutliku tuleviku ja modernse luksuse kontseptsiooni ümberdefineeriva strateegiaga.“ Seda tehes mõtleb ettevõtte terviklikult.
„Modernne luksus sisaldab ehedaid ja jätkusuutlikke kogemusi. Me arvestame jätkusuutlikkusega oma töö igal tahul – majanduslikul, keskkonnaalasel ja sotsiaalsel. Meile on oluline olla sotsiaalselt vastutustundlik ja täita oma rolli,“ rõhutas Blume. Uuringute kohaselt peaks lähiaastatel toimuma kasv luksussportautode, elektrisõidukite ja luksuslinnamaasturite segmentides. „Me usume, et Porschel on kõigil neil aladel väga hea positsioon,“ ütles Blume. „Usume, et oleme teistest luksusautotootjatest ees oma tugeva jätkusuutlikkusele keskendumisega.“
Autotootmise netorahavoog 2022. aasta esimesel poolaastal oli 2,39 miljardit eurot (aasta varem 2,60 miljardit eurot). „Vaatamata tulevikuprojektidesse jätkuvalt tehtud suurtele investeeringutele olime taas suutelised tekitama autotootmises tugeva netorahavoo,“ lisas rahandusdirektor Lutz Meschke. „Me usume, et meie keskendumine rahavoole tasub ennast ära.“ Vaatamata püsivalt keerukale varustusolukorrale ning toorainete ja energia kasvanud hindadele seadis Porsche AG sihiks jõuda 2022. aasta lõikes kasumimarginaaliga ligikaudu 17 ja 18 protsendi vahele ning müügituluga 38 ja 39 miljardi euro vahele. Keskpikas perspektiivis on Porsche siht kasumimarginaali osas ligikaudu 17 ja 19 protsendi vahel. 2022. aasta prognoos põhineb teatud eeldustel, sealhulgas ei tohiks majandusolukord ja koroonapandeemia situatsioon Porsche peamistel turgudel halveneda, tarneahelas ei tohiks tekkida märkimisväärseid häireid, eriti pooljuhtide, energia ning materialide osas, toormaterjalide hinnad ei tohiks tõusta ja sõda Ukrainas ei tohiks eskaleeruda. Porschel on pikaajaline siht viia kontserni kasumimarginaal üle 20 protsendi. „Maailmamajandus seisab silmitsi keeruliste aegadega, kuid 2022. aasta esimese poole näitajad annavad meile kindluse oma paindlikkuse osas,“ ütles rahandusdirektor Lutz Meschke.
Viimati muudetud: 16.10.2023