Porsche suurendas müügitulu ja tegevuskasumit

Kasumimarginaal esimeses kvartalis kasvas 18,2 protsendini

Porsche AG näitab aasta alguses kõikumatut suutlikkust. 2022. aasta esimese kolme kuuga suurendas ettevõte nii oma müügitulu kui ka tegevuskasumit, kui võrrelda eelmise aasta sama ajaga. Müügitulu tõusis 7,73 miljardilt eurolt 8,04 miljardini ning tegevuskasum 1,26 miljardilt eurolt 1,47 miljardini. See teeb kasvuks vastavalt 4,1 ja 17,4 protsenti. Kasumimarginaal kerkis 16,2 protsendilt 18,2 protsendini.

„Vaatamata kõigile üleilmsetele raskustele püsime kindlalt oma kursil,“ ütles Porsche AG juhatuse aseesimees ning rahandus- ja IT-direktor Lutz Meschke. „Esimeses kvartalis tulid Porschele kasuks eelkõige tugev müük, ebatavaliselt suur kasv teistes ärisegmentides ja valuutade positiivne mõju. Paljude väliste tegurite tõttu, mida me ei saa mõjutada, on prognoose teha keeruline. Kõigele vaatamata püüdleme 2022. rahandusaastal vähemalt 15-protsendise kasumimarginaali poole.“
 


Lutz Meschke, Porsche AG juhatuse aseesimees ning rahandus- ja IT-direktor
 

Et realiseerida Ukraina sõja valguses sellist kõrget kasumiootust, on rakendatud täiendavaid meetmeid heade tulemuste kindlustamiseks. „Meie tugevad kvartalitulemused näitavad, et meie töörühmad on oma ülesannetega hästi hakkama saanud,“ ütles Meschke. Sportautotootja jõudis müügitulu kasvuni vaatamata viieprotsendisele tarnete arvu vähenemisele eelmise aastaga võrreldes, klientidele tarniti 68 426 sõidukit. Enimmüüdud mudelid olid Cayenne (19 029) ja Macan (18 329). Täiselektriline Taycan oli menukuselt kolmas (9470). „Meie elektriautonduse strateegia näitab oma mõju: 23 protsenti kõigist tarnitud sõidukitest olid elektrifitseeritud ja 14 protsenti täiselektrilised,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume. Ettevõte püsib sellega kindlat oma auahnete eesmärkideni jõudmise kursil. Aastaks 2025 peaks pooled kõigist müüdud uutest Porschedest olema elektrifitseeritud, st kas täiselektrilised või pistikhübriidajamiga sõidukid. 2030. aastaks peaks täiselektrilise ajamiga sõidukite osakaal uute Porsche seas olema üle 80 protsendi.
 


 

Oliver Blume: „Meie tellimisraamatud on täis ja me teeme tõsiselt tööd, et kogu ebakindlusele vaatamata nõudlust rahuldada. Võidusõidumeeskonna vaimus on kõik töötajad näidanud üles suurt pühendumust oma töö suhtes ning tegutsenud kõrgeimatele nõudmistele vastavalt.“ Vaatamata maailmas valitsevale ebakindlale olukorrale jätkab Porsche investeerimist tulevikus olulistele aladele nagu elektrifitseerimine, digiteerimine ja jätkusuutlikkus. „Üht asja võime täie kindlusega väita,“ rõhutas Meschke. „Meie sisemine struktuur on säästlik ja vastupidav. Porsche eesmärk on ka tulevikus olla etalon kasumlikkuse ja rahavoo mõistes.“
 


Oliver Blume, tegevjuht
 

„Meile on oluline avaldada muljet on klientidele kõikjal maailmas, saavutada kasumlik kasv ja kanda sotsiaalset vastutust,“ lisas tegevjuht Oliver Blume. Porsche on ka esimeses kvartalis näidanud oma sotsiaalset vastutustunnet, aidates korraldada keelekursusi Ukraina põgenikele ja tehes annetusi ÜRO pagulasabile. „Oma edu taustal ei tohi me lasta silmist neid, kes on endast mittesõltuvatel põhjustel hätta sattunud. Me oleme väga mures Ukraina inimeste kannatuste pärast.“

Viimati muudetud: 16.10.2023