Võidusõiduprogramm keskendub nii tehase- kui ka erameeskondadele ning peale selle valmistutakse LMDh-klassi prototüübi rajaletoomiseks
Porsche läheb 2022. aasta võidusõiduhooajale vastu auahnete eesmärkide ja ulatuslike programmidega. Põhitähelepanu koondub ABB FIA vormel-E ja FIA kestvussõitude maailmameistrivõistlustele. Sellele lisanduvad veel tegevuse laiendamine kliendimeeskondade osas ja uue LMDh-programmi intensiivne ettevalmistamine. „Mootorisport on alati olnud Porsche korporatiivstrateegias erilisel kohal ning nüüdseks oleme juba üle 70 aasta kasutanud võidusõiduareeni oma uusimate tehnoloogiate katsepolügoonina. Täna seisavad meil ees rasked proovikivid nii sportlikus kui ka organisatsioonilises mõttes. Oleme otsustanud mängida aktiivset rolli tuleviku kujundamises, säilitades seejuures oma võidusõidugeenid,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume digitaalsel Porsche Meistrite Õhtul.
„Meie prioriteetide nimistus on jätkusuutlikkus ja elektrifitseerimine väga kõrgel kohal,“ lisas teadus- ja arendusdirektor Michael Steiner. „See hakkab tulevikus kajastuma ka võidusõidus. Nagu näitavad e-kütuste väljatöötamine koos ExxonMobiliga ning meie kontseptauto Mission R, on esimesed suuremad sammud selles suunas juba nähtavad.“ Täiselektriline võidusõiduauto Mission R põhjustas Münchenis IAA MOBILITY 2021 näitusel toimunud esmaesitlusega paraja sensatsiooni. See efektne nelikveoline võidusõiduauto võimsusega kuni 800 kW (1088 hj) on visioon klientidele mõeldud tuleviku võistlusautost.
TAG Heuer Porsche Formula E Team sihib esimesi võite
ABB FIA vormel-E maailmameistrivõistlustel algab 2022. aastal kaheksas hooaeg. TAG Heuer Porsche Formula E Team seadis endale järgmiseks 16 MM-etapiks auahne eesmärgi: Porsche 99X Electric peab oma tohutu potentsiaali realiseerima järjepidevaks eduks. „Pole mingit kahtlust, et me oleme suutelised võidusõite võitma. Eelmise hooaja kõrghetked näitasid seda veenvalt,“ ütles Thomas Laudenbach, kes tänavu 1. oktoobril võttis Fritz Enzingerilt üle Porsche Motorsporti juhtimise. „Viimastel kuudel on meie Weissachi arendustiim teinud kõik reeglitega lubatud täiustused ning me oleme kindlalt veendunud, et Porsche 99X Electric on võimeline algaval hooajal liidrirolli haarama.“ TAG Heuer Porsche Formula E Team usaldab oma võistlusautod teist aastat järjest tehasesõitjate André Lottereri (#36) ja Pascal Wehrleini (#94) kätesse. Kui üks neist mingil põhjusel ei saa startida, on Simona de Silvestro või Neel Jani valmis neid asendama. Uus hooaega algab kavakohaselt 28. ja 29. jaanuaril võidusõitudega Saudi Araabias Diriyah’s.
WEC-sarjas osalevad taas kaks tehasetiimi Porsche 911 RSR-i
Kestvussõitude MM-sarjas (WEC) paneb Porsche 2022. aastal taas välja kaks 515-hobujõulist 911 RSR-i. Kaks võistlusautot osalevad eesseisval kuuel võidusõidul projektijuhi Alexander Stehligi käe all ning nende meeskondade koosseis on pisut muutunud. Itaallane Gianmaria Bruni ja austerlane Richard Lietz jagavad ka tänavu autot stardinumbriga 91. Sõsarautot numbriga 92 juhivad vaheldumisi prantslane Kévin Estre ja kogenud taanlane Michael Christensen. Kolm aastat tagasi saavutasid nad koos Le Mansi 24 tunni sõidul klassivõidu ja hooajal 2018/2019 MM-tiitli. Uue hooaja esimene võidusõit toimub 18. märtsil USA-s Sebringis, 11. ja 12. juunil aga võistlevad kaks Porsche 911 RSR-i 90. Le Mansi 24 tunni sõidul. Hooaja tähtsaimal võistlusel täiendavad ekipaaže tehasesõitjad Frédéric Makowiecki Prantsusmaalt (#91) ja Laurens Vanthoor (#92) Belgiast.
LMDh-prototüübi väljatoomise eel: sõitjate hulka lisandusid Cameron ja Nasr
Dane Cameron ja Felipe Nasr lisati 2022. aastaks Porsche Motorsporti tehasesõitjate hulka. 33-aastane ameeriklane Cameron võitis IMSA WeatherTech sarja DPi-klassi tiitli aastail 2016 ja 2019, kuna 29-aastane brasiillasest endine vormel-1 piloot Nasr saavutas Põhja-Ameerika kestvussõitude sarjas esikoha aastatel 2018 ja 2021. Kaks uut tehasesõitjat kaasatakse intensiivselt Porsche LMDh-prototüüpide edasistesse arendustöödesse. Nende murranguliste kestvussõidukampaaniate juhtimise usaldab Porsche kogenud šveitslase Urs Kuratle kätesse. 500 kW (680 hj) hübriidajamiga võidusõiduauto peaks plaanide kohaselt tegema 2022. aastal arvukalt testsõite.
2023. aastast osaleb Porsche Penske Motorsporti ülesantud LMDh-prototüüp nii FIA kestvussõitude maailmameistrivõistlustel kui ka Põhja-Ameerikas IMSA WeatherTechi sportautode võistlussarjas. Esimest korda ligi 30 aasta jooksul on seejärel võimalik klassikalistel kestvussõitudel Le Mansis, Sebringis ja Daytonas võistelda üldvõidu pärast identse ehitusega autodega. „Koos oma partneri Penskega töötame täie hooga uue LMDh-prototüübi arendamisel ja teeme pidevat tihedat koostööd kandmiku valmistaja Multimaticuga,“ selgitas Thomas Laudenbach. „Jaanuaris alustame intensiivset testimist, et tagada optimaalne ettevalmistus 2023. aastal toimuvaks võistlusdebüüdiks.“
Kliendivõidusõit: tugev esindatus USA-s, DTM-is ja klassikutel
2022. aastal toetab Porsche taas arvukaid erameeskondi, kes esinevad 911 GT3 R-iga rahvusvahelisel areenil. Saksamaal tähendab see eelkõige ADAC GT Masters sarja ja esimest korda ka DTM-i, kus kogenud partnerid teevad kaasa kogu hooaja. Team SSR Performance on seni olnud ülimalt edukas ADAC GT Masters sarjas ning paneb välja kaks Porsche 911. Team 75 Bernhard annab üles samasuguse auto, mis FIA GT3 tehniliste tingimuste kohaselt arendab üle 500 hj. Hooaeg järgmisel aastal koosneb kõigi eelduste kohaselt kaheksast osavõistlusest. Le Mansi kahekordse üldvõitja ja Porsche margi saadiku Timo Bernhardi meeskonna auto rooli hoiab tehasesõitja Thomas Preining Austriast. Porsche toetab mõlemat DTM-i klienditiimi oma läbiproovitud kontseptsiooni kohaselt, mis sisaldab insenere, varuosateenust ja tehasetiimi sõitjaid.
Põhja-Ameerika IMSA-sarjas võistlevad klienditiimid 2022. aastal taas võitude eest pärast erakordselt edukat hooaega, mil võideti kuus tiitlit. Uues klassis GTD Pro paneb Pfaff Motorsports välja kaks Porsche 911 GT3 R-i tehasesõitjate Matt Campbelli (Austraalia) ja Mathieu Jaminet’ga (Prantsusmaa). GTD-kategoorias on plaanitud üles anda veel teisigi eratiimide GT3-autosid. Euroopa klassikalistele kestvussõitudele Nürburgringil ja Spa-Francorchampsis saadavad Porsche partnerid võistlema mitmeid 911 autosid. Nürburgringi ööpäevasõidu rekordvõitja ja tiitlikaitsja Team Manthey astub taas võistlustulle tugeva meeskonnaga. Porsche 911 GT3 R-i hüüdnimega Grello juhivad seal vaheldumisi tehasesõitjad Kévin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor ja Frédéric Makowiecki. Praeguseks on kindel, et klassikalisel pikamaasõidul stardib veel neli samasugust 911 mudelit.
Eratiimid, mis stardivad sellistes sarjades nagu Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge, FIA WEC, Euroopa ja Aasia Le Mans’i sari, saavad Porschelt samasugust tuge nagu eelmiselgi aastal. Maailma arvukates GT4-sarjades, nende seas Saksamaa DTM Trophys läheb esimest korda stardijoonele 2022. aasta novembris esmaesitletud Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Selle homologeeritud võistlusauto mootor arendab 368 kW (500 hj) ehk märksa rohkem kui eelkäijal. Uue GT4-auto väljatöötamisel pöörati palju tähelepanu ka juhitavusele ja veelgi tõhusamale aerodünaamikale.
Porsche Mobil 1 Supercup 30nda hooaja eel: uus Porsche juunior tähelepanu keskpunktis
Praegune Porsche 911 GT3 Cup võimsusega 375 kW (510 hj) läheb paljudes üle maailma korraldatavates ühemargisarjades vastu oma teisele võistlushooajale. Põhitähelepanu tuleval aastal koondub jälle Porsche Mobil 1 Supercupile. Rahvusvaheline Porsche ühemargisari kuulub vormel-1 sarja programmi ja jõuab aastal 2022 ka olulise verstapostini – see on Supercupi 30. hooaeg. Porsche tiimi ridades pannakse kaheksast osavõistlusest koosneva hooaja eel suuri lootusi Laurin Heinrichile. Novembris toimunud 12 osalejaga testisessioonil näitas 20-aastane sakslane end parimast küljest ja saab vastse Porsche juuniorina nüüd Porsche Motorsportilt igakülgset tuge.
Porsche Cup: Jan Heylen võitja Alfred ja Robert Renaueri ees
Traditsiooniline, 1970. aastast alates väljaantav Porsche Cup hooaja parimale Porsche erasõitjale läheb 2021. aastal Jan Heylenile. Koos ameeriklasest tehasesõitja Patrick Longi ja tema kaasmaalase Trent Hindmaniga võitis kogenud belglane eelmisel aastal Wright Motorsportsi Porsche 911 GT3 R-i roolis IMSA Michelin Endurance Cupi. Arvesse võeti seejuures nelja Põhja-Ameerika tähtsamat kestvussõitu. Heylen võitis ka GT4-autodele mõeldud IMSA Michelin Pilot Challenge’i koos USA sõitja Ryan Hardwickiga. Selles sarjas võistles Ohio osariigi erameeskond Porsche 718 Cayman GT4 Clubsportiga. 41-aastane jalgrattahuvilisest belglane, kes elab juba aastaid USA-s, saab ihaldatud karikale lisaks ka Porsche sportauto väärtusega 150 000 eurot. Edukatele amatöörsõitjatele mõeldud auhinda, mille idee käis välja Ferry Porsche, on nüüdseks välja antud juba 52 aastat.
Porsche TAG Heuer Esports Supercup: Joshua Rogers teenis teise tiitli
18. detsembril toimunud digitaalsel Porsche Meistrite Õhtul krooniti teist korda Porsche TAG Heuer Esports Supercupi meistriks austraallane Joshua Rogers. 22-aastane Coanda Simsporti tiimi esindaja teenis iRacingu keskkonnas peetava sarja võidu teist korda, varem oli ta olnud parim aastal 2019. 2022. aasta Porsche TAG Heuer Esports Supercup algab 5. veebruaril Hockenheimi virtuaalsel GP-rajal.
Viimati muudetud: 16.10.2023