Porsche Penske Motorsport viib uue 963 maailma ringradasid vallutama

Goodwoodis esitleti uut LMDh-klassi prototüüpi koos tugevate sõitjate ja partneritega.

Porsche Penske Motorsporti meeskond saadab uue Porsche 963 maailma tuntumate kestvussõitude üldvõitude järele. Aastast 2023 pannakse kaks hübriidajamiga LMDh-klassi prototüüpi välja nii FIA kestvussõitude maailmameistrivõistlustel kui ka Põhja-Ameerikas IMSA WeatherTechi sportautosarjas. Reedel, 24. juunil Inglismaal Goodwoodis esmaesitletud võidusõiduauto on Porsche tavalistes võistlusvärvides: valge, punane ja must. 500 kW (680 hj) võistlusauto roolis hakkavad istuma meistritiitleid võitnud kogenud prototüübisõitjad koos Porsche tehasetiimi sõitjatega. Porsche Penske Motorsport valmistub võistlustulle astumiseks kahes paigas: Saksamaal Mannheimis asuv haru vastutab FIA kestvussõitude maailmameistrivõistluste (WEC) eest, kuna IMSA WeatherTechi sportautosarja sõidukid valmistatakse ette USA-s Põhja-Carolina osariigis asuvas Mooresville’is.

„2022. aasta esimese poolega läbisime 7889 testikilomeetrit ja püsime hästi järjel, kuid enne järgmise hooaja algust on tarvis veel palju tööd teha,“ rõhutas Porsche mootorispordidirektor Thomas Laudenbach. „Meie uus Porsche 963 on mõeldud jätkama selliste legendaarsete mudelite nagu 917, 935, 956, 962 ja 919 Hybrid edulugu. Olen veendunud, et tehnilises mõttes oleme heal positsioonil, samuti oleme loonud kõik tarvilikud struktuurid tiimi sees, et olla valmis võitma põnevaid võidusõite paljude tootjate ja erinevate kontseptsioonide konkurentsis.“

Porsche 963 ametlik debüütvõistlus on kavandatud 2023. aasta jaanuaris USA-s toimuvale Daytona 24 tunni sõidule. Samal ajal on FIA WEC avanud võimaluse testimise eesmärgil kaasa teha käesoleva aasta MM-etappidel väljaspool konkurentsi. Porsche Penske Motorsportil ongi kavas teha peaproov hooaja viimasel etapil, mis peetakse novembris Bahreinis.

„Mõne kuuga on Porsche Motorsporti ja Team Penske inimesed kokku kasvanud tõhusalt töötavaks ja pühendunud meeskonnaks nimega Porsche Penske Motorsport Team,“ kinnitas tehasepoolne LMDh-projekti juht Urs Kuratle. „Kõigis neljas tehasetiimi autos on meil tugevatest sõitjatest koostatud meeskonnad. Koostöö pikaajalise rehvipartneri Michelini ning kandmiku valmistaja Multimaticuga sujub tõrgeteta. Porsche 963 peaks saama homologeeritud sel sügisel. Senikaua aga üritame testsõitudel veelgi edasi liikuda ja autot lähemalt tundma õppida. Ootame juba pikisilmi esimest võistlust.“

Kestvussõitude MM-il ja IMSA WeatherTechi sportautosarjas osalemiseks välja valitud sõitjate hulgas on kogenud tehasesõitjad Kévin Estre (Prantsusmaa), Michael Christensen (Taani), André Lotterer (Saksamaa), Laurens Vanthoor (Belgia), Matt Campbell (Austraalia) ja Mathieu Jaminet (Prantsusmaa) ning teenekad sportautopiloodid Dane Cameron (USA) ja Felipe Nasr (Brasiilia). Arendustööde varajases staadiumis täitis põhirolli prantslane Frédéric Makowiecki. Kui Porsche 963 jaanuaris Weissachis esimesed meetrid läbis, istus roolis just tema, samuti tegi ta sellega esimesed ringid simulaatoris. Ülejäänud sõitjad, sealhulgas Daytona, Sebringi ja Road Atlanta (Petit Le Mans) kestvussõitudeks tehakse teatavaks hiljem.

Porsche Penske Motorsport valmistab oma baasides Mooresville’is (USA Põhja-Carolina osariigis) ja Mannheimis (Saksamaal) ette kokku neli 963 prototüüpi maailma kõige tähtsamatel sportautovõistlustel osalemiseks. WEC projekti peakorter Saksamaal Baden-Württembergi liidumaal on endine Penske Automotive’i Porsche esindus, mis ehitatakse ümber vastavalt kõige kaasaegsematele standarditele. Andmeside Porsche Penske Motorsporti kolme kõrgtehnoloogilise keskuse vahel toimub sisuliselt reaalajas. WEC tiim kolib Mannheimi rajatistesse sisse sel sügisel.

Porsche Penske Motorsporti tegevdirektor Jonathan Diuguid. „Ootused on äärmiselt kõrged,“ tunnistab ameeriklane. „Mitte ainult avalikkuse, vaid ka Porsche ja Team Penske poolt, kes koos on minevikus kirjutanud mitmeid säravaid peatükke autovõidusõidu ajalukku.“ Diuguid ja Travis Law (võistlusdirektor) juhivad ülemaailmset Porsche Penske Motorsport Teami, mis vahetult tegeleb nii WEC kui ka IMSA programmiga. FIA WEC tiimi igapäevatööd juhivad Bernhard Demmer juhatajana ja Francis Schammo tiimijuhina. Põhja-Ameerika IMSA-sarja eest vastutab sealne tiimijuht Joel Svensson.

Vastavalt LMDh-klassi reeglitele põhineb Porsche 963 LMP2-kategooria kandmikul. Uue võistlusauto kandmiku tarnijaks on Kanada kõrgtehnoloogiaettevõtte Multimatic. Unifitseeritud hübriidkomponentide tarnijad on Bosch, Williams Advanced Engineering ja Xtrac. Jõuallika südameks on 4,6-liitrine kahe turboga V8-mootor. See omakorda põhineb hübriidsportauto 918 Spyder jõuallikal. Mootori geenid ulatuvad aga tagasi võistlusautoni RS Spyder, millega Porsche ja Team Penske saavutasid aastail 2005–2008 arvukaid võite. Uue Porsche 963 väliskuju meenutab 1980. aastate võidukaid klassikuid 956 ja 962. Valgusliist tagaosal tuletab meelde uusima, 992-põlvkonna iseloomulikku lahendust. Sõiduki valge-punane-must värviskeem on austusavaldus Porsche edukatele võidusõiduautodele. Edasi elab veel teinegi traditsioon: uus Porsche 963 on juba esimesest võistlusaastast alates saadaval ka klientidele. Porsche esimesed klienditiimid teevad oma programmid teatavaks lähemate päevade jooksul.

FIA kestvussõitude maailmameistrivõistlused ja IMSA WeatherTechi sportautosari on kaks kõige pikemate võistlusdistantsidega kestvussõidusarja maailmas, muuhulgas sisaldavad need klassikalisi 24-tunniseid võidusõite Le Mansis ja Daytonas ning 12 tunni sõitu Sebringis. Porsche Penske Motorsport on seal osalemiseks ühendanud jõud tugevate ja järeleproovitud partneritega. Tihedat koostööd jätkab rehvitootja Michelin, samuti ExxonMobil oma Mobil1 brändiga. Tarkvaraettevõte Ansys on ametlik tehnikapartner, toetades tiimi ultramoodsate simulatsioonilahendustega. Penske Corporation on samuti tegev ametliku partnerina mitmete oma tütarettevõtete ja brändide kaudu. Arendus- ja konstrueerimistöödele spetsialiseerunud Multimatic osaleb projektis tehnikapartnerina. Luksuskellade valmistaja TAG Heuer on Porsche Penske Motorsporti ajavõtupartner. Porsche Penske Motorsporti tippklassi partnerite loetelu täiendavad veel moebränd Hugo Boss tiimi rõivastuspartnerina ja sportliku elustiili firma Puma, mis on tehnikapartner tulekindla võistlusriietuse osas.

Viimati muudetud: 16.10.2023