Porsche laiendas 911 nelikveoliste versioonide valikut

 

Porsche esitles 911 Carrera 4S-i kupeed ja kabrioletti ning nelikveolist Targa 4S-i. Sellega on ikoonilisest sportautost nüüd saadaval juba kuus nelikveolist versiooni. Samuti tähistab Porsche Targa 60. sünnipäeva kahe erimudeliga – kerevariandiga, mida kunagi tutvustati USA turul kui “turvakabrioletti”.

Oluliselt uuendatud jõuallikas lisab sportautole võrreldes varasemate mudelitega veelgi rohkem emotsionaalsust. Samuti on laienenud põhivarustuse nimekiri ning suurenenud isikupärastamisvõimalused. Ligikaudu pooled 911 S-variantide ostjatest valivad nelikveo, mis on eriti hinnatud keerulistes ilmastiku- ja teeoludes – see tagab maksimaalse haarduvuse ja suurema kindlustunde rooli taga. Nagu kõik 911 nelikveolised mudelid, on ka S-versioonid arendatud tagaveolise sõidudünaamikaga, kus Porsche veojõuhaldus (PTM) suudab vajadusel suunata rohkem jõudu esisillale, parandades haarduvust ja stabiilsust.

Sarnaselt eelkäijatele on ka uus sidurimehhanism vesijahutusega esidiferentsiaalis juhitav elektromehaaniliselt – seekord vaid pisut muudetud ülekandearvudega. 911 Targa on jätkuvalt saadaval ainult nelikveoga.

Parendatud sõidusuutlikkus

911 uued nelikveolised variandid kasutavad täiustatud jõuülekannet, mis pärineb Carrera S-ilt. Selle 3,0-liitrine topeltturboga kuuesilindriline boksermootor arendab 353 kW (480 hj).  See  tähendab 22 kW (30 hj) võrra suuremat võimsust võrreldes eelkäijaga. Suutlikkuse kasv on saavutatud muu hulgas tänu uuele põlemisõhu vahejahutile, mille konstruktsioon on üle võetud 911 Turbo mudelilt. Veojõu kõigile neljale rattale edastab Porsche kaheksakäiguline topeltsiduriga käigukast PDK. Tulemuseks on muljetavaldav dünaamika: uus 911 Carrera 4S Coupé kiirendab 0–100 km/h vaid 3,3 sekundiga (Sport Chrono-paketiga) ning saavutab tippkiiruseks 308 km/h.

911 Targa 60 aastat: pika ajalooga idee

Juba 60 aastat on 911 Targa ühendanud kabrioleti rõõme kupeekere aastaringse mugavusega. Selle erilise mudeli esimene versioon sündis vastusena USA turul tekkinud kartustele lahtiste autode turvalisuse osas. Targa keret tutvustati esmakordselt 1965. aasta septembris Frankfurdi autonäitusel ning seda nimetati toona „turvakabrioletiks“. Nagu paljud Porsche uuendused, sündis ka elegantse laia turvakaare idee võidusõidumaailmast. Eemaldatav katusepaneel ja allaklapitav tagaaken võimaldasid juhtidel nautida ehtsat avaauto elamust, loobumata turvalisusest. Targa nimi viitab kuulsale Sitsiilia kestvussõidule Targa Florio, millelt Porsche on saanud mitmeid ajaloolisi võite. Tänaseks on 911 Targast kujunenud tõeline ikoon, mida on kuue aastakümne vältel pidevalt edasi arendatud nii tehnika kui ka disaini vallas. Aastal 1993, kui esitleti 993-põlvkonna Targat, kadus vajadus katusepaneeli käsitsi eemaldada. Alates 2006. aastast on kõik 911 Targa mudelid saadaval nelikveoga.

2014. aastal toodi välja täisautomaatne katusemehhanism: vaid 19 sekundiga muutub sportlik kupee vaatemängulise koreograafia saatel lahtiseks sõidukiks. Klaasist tagaaken liigub taha-alla ning katuseosa volditakse elegantselt kokku. Lai turvakaar ja külgedele kumerduv tagaklaas viitavad selgelt Targa algupärasele disainile. Tänapäevane katusemoodul on saadaval neljas värvitoonis: must, sinine, punane ja pruun.

Täiendatud varustus

Võrreldes varasemate mudelitega on uue 911 põhivarustust märgatavalt laiendatud.
Standardvarustusse kuuluvad nüüd 20- ja 21-tollised uuendatud disainiga Carrera S veljed, Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV+) ning 911-le iseloomulikku jõulist heli pakkuv sportlik väljalaskesüsteem. Lisaks kuulub põhivarustusse GTS-mudelitelt üle võetud pidurisüsteem punaste pidurisadulate ning muljetavaldavate mõõtudega ketastega – 408 mm ees ja 380 mm taga. 911 Targa 4S saab põhivarustusse ka tagarattaroolimise, mis parandab juhitavust ja manööverdusvõimet. Kui kabriolett ja Targa on vaikimisi varustatud tagaistmetega, siis kupeeversioon tarnitakse kaheistmelisena. Soovi korral on tagaistmete lahendus saadaval tasuta lisavarustusena.

Interjööris pakub Porsche esmaklassilist tunnetust nahapaketiga. Põhivarustusse kuuluvad samuti LED-maatriksesituled, nutitelefoni juhtmevaba laadimine, elektriliselt kokkuklapitavad välispeeglid valgustitega, valgusdisaini pakett, automaattumeduvad sise- ja välispeeglid ning integreeritud vihmaandur ja sõidureas püsimise abisüsteem. Soovi korral on saadaval lai valik isikupärastamisvõimalusi – alates erinevatest värvi- ja materjalikombinatsioonidest kuni täiendavate heli-, juhiabi- ja katusesüsteemideni.

Kütusekulu andmed

911 Carrera S

  • Kütusekulu / heitmed
  • WLTP*
  • Keskmine kütusekulu* (WLTP) 10,8 – 10,3 l/100 km
  • Keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 244 – 232 g/km
  • CO2 klass G
  • Keskmine kaalutud CO2 klass G

911 Carrera 4S Cabriolet (esialgsed andmed)

  • Kütusekulu / heitmed
  • WLTP*
  • Keskmine kütusekulu* (WLTP) 10,9 – 10,7 l/100 km
  • Keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 247 – 242 g/km
  • CO2 klass G
  • Keskmine kaalutud CO2 klass G

911 Turbo

  • Kütusekulu / heitmed
  • WLTP*
  • Keskmine kütusekulu* (WLTP) 12,3–12,0 l/100 km
  • Keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 279 – 271 g/km
  • CO2 klass G
  • Keskmine kaalutud CO2 klass G

911 Targa 4S (esialgsed andmed)

  • Kütusekulu / heitmed
  • WLTP*
  • Keskmine kütusekulu* (WLTP) 11,0 – 10,8 l/100 km
  • Keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 248 – 244 g/km
  • CO2 klass G
  • Keskmine kaalutud CO2 klass G

911 Carrera 4S (esialgsed andmed)

  • Kütusekulu / heitmed
  • WLTP*
  • Keskmine kütusekulu* (WLTP) 11,0 – 10,5 l/100 km
  • Keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 249 – 237 g/km
  • CO2 klass G
  • Keskmine kaalutud CO2 klass G

Viimati muudetud: 08.07.2025