Porsche kaasajastatud vapp – legendi evolutsioon

Matistatud väärismetall, kolmemõõtmeline kärgstruktuur, vapilooma värskendatud välimus ja tagasihoidlikum kuldne värv – need osutuvad lähemal vaatlusel erinevusteks Porsche uuendatud vapi ja eelmise versiooni vahel.

  • Sportautotootja on vappi kasutanud aastast 1952
  • Kaasajastatud, kuid hõlpsasti äratuntav
  • Täiustatud vapp kajastab Porsche iseloomu
  • Kõik ajaloolised vapid on saadaval Porsche Classicu kaudu

Kolm aastat kestnud protsessi käigus, kus detailidele pöörati erilist tähelepanu, kaasajastasid Style Porsche disainerid koos sportautotootja turundusspetsialistidega hoolikalt legendaarset logo. Kasutusele võetakse see sõidukitel alates 2023. aasta lõpust.

„Juubel „75 aastat Porsche sportautosid“ oli meie jaoks sobiv juhus selle märgi ümbertegemiseks,“ ütles Porsche peadisainer Michael Mauer. „Oma puhtama ja kaasaegsema teostusega kommunikeerib täiustatud vapp Porsche iseloomu. Me andsime ajaloolistele joontele teistsuguse tõlgenduse ja ühendasime need uuenduslike disainielementidega nagu kärjestruktuur ja matistatud metall. Tulemuseks on esteetiliselt ambitsioonikas kaar, mis loob silla margi ajaloo ja tuleviku vahele.“

Vaatamata arvukatele muudatustele on Porsche vapp endiselt esimesel pilgul ära tuntav. See on oluline, sest tegu on ühe maailma kuulsama kaubamärgiga. Style Porsche värvide ja viimistluse spetsialist Joachim Paetzel töötas kolm aastat armastuse ja tähelepanuga pisimate detailide kallal, tegeledes koos kolleegide ja turundusspetsialistidega hoolikalt legendaarse logo kaasajastamisega.

„Ajategur on väga oluline sellises küpsemisprotsessis,“ selgitab Paetzel vapi kujundamise tsüklilist olemust. „Kaubamärki ei kujundata „lihtsalt paugust“ paari päevaga. Selle juurde tuleb ikka ja jälle tagasi pöörduda, mõnikord ka pikema ajavahemiku järel. Teine või kolmas ülevaatamine võib avada asju, mis vajavad optimeerimist, kuni viimati jõuad harmoonilise, loomuliku mõjuni. Alles siis saab rahuldustundega öelda: „Täpselt niisugune peab see olema!““

Oluline oli ka vapi 2D- ja 3D-versioonid täpselt omavahel kokku sobitada. Kaubamärki nähakse ju mitte ainult selle füüsilisel kujul sportauto kerel või interjööris. See peab tõhusalt margi identiteedi heaks töötama ka kommunikatsioonimaterjalides ja müügikohtades. Vapp võetakse sõidukitel kasutusele alates 2023. aasta lõpust.

„Porsche vapp on äratuntav sümbol ja samal ajal meie margi identiteedi keskne element,“ ütles Porsche AG turundusdirektor Robert Ader. „Sel põhjusel oligi kaasajastatud vapp meie jaoks paras juhus margi disaini ümbertegemiseks. Hakkame vappi kasutama varasemast sihipärasemal moel emotsionaalsete kõrghetkede rõhutamiseks. Samal ajal omandab kiri „PORSCHE“ veelgi suurema tähtsuse.“ Margi identiteeti hakatakse järk-järgult kohendama alates Porsche sportautode 75. aastapäevast, mida tähistati 8. juunil 2023.

Porsche on vappi kasutanud aastast 1952. Seda muudeti aastatel 1954, 1963, 1973, 1994 ja 2008. Kõik ajaloolised vapid on originaalvaruosade valikus vanade ja uute autode tarvis kogu maailmas saadaval Porsche Classicu kaudu. Mõned neist valmivad töömahuka protsessi käigus uusversioonidena originaaljooniseid ja eritööriistu kasutades.

Kas teadsite, et…

  • Tantsisklev hobune Porsche vapi keskel pärineb Stuttgarti linnavapilt? Linna nimi tulenebki hobuste kasvatamisest (Stuotgarten – täkkude aed). Koos linna nimega vapi kohal märgib Porsche ära, et tema kodu asub Švaabimaal.
  • Must ja punane värv ning stiliseeritud hirvesarved pärinevad Württemberg-Hohenzollernite suguvõsa vapilt.
  • Kõigepealt otsiti Porschele embleemi avaliku konkursi kaudu. Märtsis 1951 kuulutas Stuttgarti arst ja kunstikoguja Ottomar Domnick välja konkursi Saksamaa kunstiakadeemiatele. Embleemi loomise eest pakuti auhinnaks tuhat Saksa marka, kuid ükski esitatud kavand ei vastanud Porsche juhtkonna ettekujutustele.
  • USA autoimportöör Max Hoffman täitis vapi loomises olulist rolli? Ta rääkis oma ideedest Ferry Porschele, kui too 1951. aasta lõpus Ameerikat külastas. 27. detsembril 1951 kirjutas Porsche oma märkmikku: „Rooliratast ehib kiri „Porsche“ ja Stuttgarti vapp või midagi sarnast.“
  • Algupärase Porsche vapi joonistas Franz Xaver Reimspieß. See disainer oli väga andekas joonistaja ja tõenäoliselt kujundas aastal 1936 ka Volkswageni logo. 1952. aasta algul visandas ta Porsche vapi esimese versiooni.
  • Porsche vapp on kaitstud kaubamärk alates aastast 1952 (DE 657728). Ärilistel eesmärkidel võib seda kasutada üksnes Porsche AG sõnaselge nõusolekuga.
  • Vapp tekkis autodele esimest korda neli aastat hiljem kui kiri „PORSCHE“. 1952. aasta lõpul ilmus vapp kõigepealt roolile, novembris 1954 aga 356 Speedsteri esiluugi käepidemele. Alates 1959. aastast kaunistab vapp Zuffenhausenis valminud sportautode veljekapsleid.
  • Klassikalise Porsche vapi uusväljalase tegi läbi põhjalikud katsetused, et see vastaks kõrgeimatele kvaliteedinõuetele. Sinna hulka käisid ka kliimakatsed Porsche arenduskeskuses Weissachis.
  • 1. aprillil 2019 esitles Porsche maailma esimest integreeritud QR-koodiga vappi, mis sai nimeks QREST.

Viimati muudetud: 16.10.2023