Porsche Jump: jätkuvad püüdlused piire nihutada

Uusversioon pildist, mis sümboliseerib julgust muutuda.

Alati üks samm eespool – Porsche lavastas uuesti mudeliga 356 B tehtud legendaarse foto. Porsche Jump kujutab kahekordset olümpiavõitjat Aksel Lund Svindali hüppamas suuskadel üle Porsche Taycani, mis seisab majakõrguste lumehangede vahel. Foto uusversioon sümboliseerib Stuttgardis asuva sportautotootja mõtteviisi ning näitab Porsche tõlgendust jätkusuutlikkuse kohta: tuleb julgelt proovida uusi asju ja südikalt edasi pürgida, uskudes alati endasse ja tehes ühe sammu teistest rohkem, leidmaks parimat lahendust.

„Aksel Lund Svindal ja Porsche Taycan esindavad samu väärtusi nagu Egon Zimmermanni hüpe üle 356 aastal 1960 – atletismi, julgust, elurõõmu ja tollast kõige uuenduslikumat sportautot. See kõik on tähtsam kui kunagi enne, et üleilmse konkurentsi taustal silma paista,“ ütles Porsche AG juhatuse aseesimees Lutz Meschke.

Foto hüppest üle Porsche Taycani on moodne uustõlgendus ajaloolisest mustvalgest fotost ning uhkustundega tagasivaade ettevõtte kuulsusrikkale minevikule. „Mulle on suur au, et ma sain Porschega korrata seda legendaarset hüpet ja anda sisu foto taga peituvale loole. Julgus uusi asju proovida on väga oluline,“ ütles Porsche margi saadik Aksel Lund Svindal.

Uus foto, kus on kujutatud esimest täiselektrilist sportautot, lisab Porsche iseloomulikule traditsioonide ja uuenduste sümbioosile täiendavat ehedat sümbolismi. „Uue versiooniga jätkame vana lugu ning ehitame silla eilse, tänase ja homsete uuenduste vahele,“ rõhutas Lutz Meschke.

Porsche puhul on sügav arusaamine sportlikust suutlikkusest ja tahe edu saavutada määratlenud tuleviku mobiilsust juba algusest peale. Sportliku konkurentsi otsimine väljendab motivatsiooni pidevalt oma püüdlustes paremaks saada, seejuures enda väärtusi ja tõekspidamisi säilitades. „See ajalooline foto jääb alati erakordseks ning moodustab osa Porsche DNA-st. Me peame alati austama minevikku, aktsepteerima olevikku ja aitama kujundada tulevikku – mis minu meelest on ka jätkusuutlik,“ ütles Norrast pärit Svindal.

„Hüppe foto on ka nende riskide võrdkuju, mida tuleb äris pinnal püsimiseks võtta. Porsche Jump on selle pühendumuse tugev sümbol, millega meie Porsches oma unistusi ellu viime,“ ütles Lutz Meschke, kes on ka ise kirglik suusataja ja spordihuviline.

Hüpe kui arenemisvõimaluse sümbol

Kahe olümpiavõidu, viie maailmameistritiitli ja arvukate võitudega maailma karikavõistlustel on Aksel Lund Svindal üks viimaste aastakümnete edukamaid mäesuusatajaid. Oma muljetavaldava sportlaskarjääri jooksul on ta õppinud väljakutsetesse eelarvamusteta suhtuma ning alati oma tugevustele keskenduma. „Kunagi ei tohi saavutatuga rahulduda. Suusatamises pean ma kogu aeg endas kahtlema, et saada paremaks – vastasel juhul jään kaotajaks,“ rõhutab Porsche margi saadik. Svindali meelest iseloomustab enesearendusele keskendumine ka Porschet. Uued ideed võivad aidata sillutada teed tulevikku. „Kui ma tahan võistlustel esimeste hulka jõuda, pean alati natuke riskima, aga ma ei saa muutuda liialt enesekindlaks. Seejuures on abiks, kui inimesed aeg-ajalt asjade kohta erinevaid seisukohti esitavad,“ ütles endine profisuusataja, kes nüüd tegutseb iduettevõtluses.

Viimastel aastatel on Porsche järjekindlalt suurendanud oma investeeringuid iduettevõtetesse ja riskikapitali fondidesse. Investeeringud uutesse ärivaldkondadesse annavad olulisi impulsse oskusteabe ja uuenduslike tehnoloogiate sidumisel, samuti võimaldab tulevikus tegeleda täiesti uudsete projektidega.

„Meie Porsches ei puhka oma loorberitel. Me kaalume alati otsustava sammu tegemist ning näeme raskusi alati eelkõige võimalusena edasiseks arenguks,“ ütles Meschke. „See viibki meid edasi.“

Ettevõte rõhutab oma ainulaadset lähenemisviisi uue kontseptautoga Mission R. See uus projekt teeb järjekordse julge sammu uuenduslike ajamite suunas ning näitab mootorispordi tähtsust uute tehnoloogiate loomise platvormina. Kontseptautot esitleti hiljuti avalikkusele Münchenis toimunud näitusel IAA Mobility 2021.

Piiratud tiraažiga kunstfoto: kuidas sündis Porsche Jump

Stuttgardis asuv sportautotootja on platvorm, millel suutlikkus, kirg ja teedrajav vaim moodustavad ainulaadse kogemuse. Porsche Jump on ka austusavaldus legendaarsele Hans Truöli originaalfotole, kus suusataja Egon Zimmermann hüppab üle rubiinpunase Porsche 356 B. Mustvalge foto kannab iroonilist alapealkirja „Mööda otseteed“ ning võeti üles vahetult pärast seda, kui Austria suusakuurorti Zürsi lähedal asuv Flexeni mäekuru lumelaviini järel avati. Uusversiooni väljalaskmise puhul valmistab Porsche muuseum kaks kõrge kvaliteediga koopiat. Ajalooline foto on seal koos uustõlgendusega ning need on komplektina saadaval Porsche Online Shopis alates 2021. aasta lõpust.

Porsche Jump toob esile ka mõned spordialased paralleelid. Svindal ja Zimmermann on mõlemad olümpiavõitjad suusakiirlaskumises ning mõlemad jõudsid oma suurima saavutuseni sama stardinumbri all. „Ma tundsin Egonit isiklikult ja tundsin temaga ka vahetut sidet, sest olümpiavõitjaks tulime me mõlemad stardinumbriga 7. Minu kord saabus kõigest 54 aastat pärast teda, aastal 2018,“ ütles norralasest sportautohuviline.

Mustvalge foto „Der Sprung“ on tõenäoliselt Hans Truöli kuulsaim teos, kes fotograafina keskendus kogu oma elu uudistele ja talispordile. Truöl sündis Saksamaal Augsburgis 26. juunil 1920 ja suri aastal 1981.

Egon Zimmermann sündis Austrias Lechis 8. veebruaril 1939. Hiljem kokaks õppinud Zimmermann hakkas suusatama kuueaastaselt ning aastal 1962 tuli maailmameistriks suurslaalomis. Kaks aastat hiljem Innsbrucki taliolümpial lisas ta sellele esikoha kiirlaskumises. Zimmermann suri aastal 2018 oma kodulinnas.

Christophorus number 400: The Jump – kunstfoto esikaanel

Firmaajakirja Christophorus 400. number ilmub septembris ning sealgi on üks põhiteemasid Porsche Jump. Juubelinumbri kaane kujundas foto ainetel USA disainer Jeffrey Docherty. Ajakirjast saavad lugejad teada, kuidas Docherty kaanekujunduse tegi ning milliseid variante ta seejuures proovis.

Austria Alpides toimunud fotosessioonist kirjutatakse ka sellekohases reportaažis. Ka ajakiri 9:11 võimaldab heita pilgu kulisside taha. Samuti septembris ilmuv number sisaldab muljetavaldavat ja emotsionaalset videolõiku hüppest ning sõna antakse peategelastele nii kaamera eest kui ka tagant.

 

Energiakulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Maanteeameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Taycan Turbo mudelid (NEDC)

keskmine energiakulu 28,0 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Taycan Turbo mudelid (WLTP)

keskmine energiakulu 26,6–22,9 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Elektri jõul saavutatav sõiduulatus 383–452 km, linnas 432–498 km

Viimati muudetud: 16.10.2023