Porsche 911 olemus

Porsche 356 järglasena seisis 901 ees keeruline ülesanne, kui auto 1963. aastal avalikkuse ette toodi. 901 pakkus rohkem ruumi reisijaile ja nende pagasile, samuti rohkem võimsust ja sõidumugavust. Disainer Ferdinand Alexander Porsche, Ferry Porsche vanim poeg, vastutas 2+2-istmelise laugsabaga kandekere eest. „Optimeerida funktsioone, samal ajal kahandada vorme ainult hädatarvilikuni. Tõusta senituntust kõrgemale, et leida uusi, paremaid lahendusi,“ kirjeldas Ferdinand Alexander Porsche oma elumissiooni.  Porsche insenerid töötasid selleks puhuks välja uue kiirekäigulise kuuesilindrilise boksermootori, mis arendas tervelt 130 hobujõudu, ning viiekäigulise manuaalkäigukasti.

Porsche 356 järglasena seisis 901 ees keeruline ülesanne, kui auto 1963. aastal avalikkuse ette toodi. 901 pakkus rohkem ruumi reisijaile ja nende pagasile, samuti rohkem võimsust ja sõidumugavust. Disainer Ferdinand Alexander Porsche, Ferry Porsche vanim poeg, vastutas 2+2-istmelise laugsabaga kandekere eest. „Optimeerida funktsioone, samal ajal kahandada vorme ainult hädatarvilikuni. Tõusta senituntust kõrgemale, et leida uusi, paremaid lahendusi,“ kirjeldas Ferdinand Alexander Porsche oma elumissiooni.  Porsche insenerid töötasid selleks puhuks välja uue kiirekäigulise kuuesilindrilise boksermootori, mis arendas tervelt 130 hobujõudu, ning viiekäigulise manuaalkäigukasti.

Järgnenud aastatel ei vallandanud ükski teine auto selliseid entusiasmipuhanguid nagu Porsche 911. Kogu maailmas. Pole vahet, millise mudeli või põlvkonnaga tegu. Pelgalt suvalisse 911-sse sisenemine annab alati sarnase kogemuse. Ergonoomiliselt täiusliku isteasendi tuttav tunne, vaade ümmargustele näidikutele, juhtseadiste vaistlik kasutamine. Tugevalt längus esiluuki on alati ääristanud kaks iseloomuliku kujuga esitiiba – selline lahendus oli ideaalne kurvide täpseks läbimiseks.

Boksermootor möiratab ellu roolist vasakul asuva süütevõtme pööramisel. Kähedal ja käriseval häälel. Porschele tüüpiliselt. Olgu õhuga või veega jahutatult, 911 päras asuv boksermootor on alati olnud selle auto tukslev süda, mille jäljendamatu hääl ja võimas tõmme pakuvad ainulaadset sõiduelamust.

Kuid Porsche juhid kiidavad ka 911 töökindlust ja tõhusust. See annabki kokku sportauto suutlikkuse: võimsad mootorid, mis samal ajal on ka tõhusad ja vastupidavad, kiirele ja täpsele juhtimisele suunatud kontseptsioon ning erakordne disain, mis on Porsche 911-t määratlenud juba 60 aastat – tehes seda edaspidigi. 911 ühendab ka laialdase mudeli- ja mootorivaliku töökindlusega:

pole ime, et 911 on olnud aastakümneid paljude rahvusvaheliselt tuntud muusikute, näitlejate, moeloojate, sportlaste ja ettevõtjate lemmikauto. Porsche 911 on ka paljudes filmides täitnud kandvaid rolle, olgu näiteks 1970. aasta meistriteos „Le Mans“ Steve McQueeniga peaosas või Will Smithi osalusel vändatud „Pahad poisid“ aastatel 1990 ja 2020.

„Porsche on kombinatsioon kultuslikest traditsioonidest ja modernsest sportlikust luksusest. Meie sportautod teevad klientide unistused teoks,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume.


Porsche 911 ja 991

Porsche 911 kaheksa põlvkonda

Rohkem kui 1,1 miljoni valminud eksemplariga on Porsche 911 maailma enimmüüdud sportauto. Kõigi kaheksa põlvkonna vältel on insenerid seda legendi täiustanud ja parendanud, kuna disainerid on lihvinud siluetti ning ikka ja jälle näidanud Porsche uuenduslikku vaimu. 911 ühendab teistele autodele kättesaamatul moel suutlikkuse kvaliteediga, traditsioonid uuendustega, eksklusiivsuse ühiskondliku vastuvõetavusega ning vormi funktsionaalsusega.

Viimati muudetud: 16.01.2024