Porsche 911 GT3 RS läbis Nürburgringi 6 minuti ja 49,328 sekundiga

Unistuste ring Nürburgringi Nordschleifel

Uus Porsche 911 GT3 RS läbis Nürburgringi 20,8 kilomeetri pikkuse Põhjasilmuse (Nordschleife) ajaga 6.49,328 ehk 10,6 sekundit kiiremini kui praegune 911 GT3. Rooli taga istus Porsche margi saadik Jörg Bergmeister, kes intensiivselt osales 911 mudelkonna uue lipulaeva väljatöötamises. Ringiaja korrektsuse kinnitas kohal viibinud notar.

Uus 911 GT3 RS on konstrueeritud kompromissivabalt, pidades silmas ainult maksimaalset suutlikkust. 386-kilovatise (525 hj) mootoriga, avalikel teedel liiklemiseks sobiva sportauto juures on täielikult ära kasutatud mootorispordist pärit tehnoloogiat ja kontseptsioone. Lisaks võidusõidugeenidega kiirekäigulisele vabalt hingavale mootorile ja nutikale kergkonstruktsioonile on eelkõige jahutussüsteem ja aerodünaamika need valdkonnad, kus sugulus võistlusautodega kõige selgemalt esile tõuseb. Kiirusel 285 km/h tekitab 911 GT3 RS kokku 860 kilogrammi aerodünaamilist surujõudu. Seda on kolm korda rohkem kui 911 GT3.

„Täna saavutas 911 GT3 RS selle, mida tema välimus juba esimesel pilgul tõotas – absoluutse täiuse ringrajal,“ ütles GT-mudeliperekonna juhataja Andreas Preuninger. „Arvestades, et tingimused oli ideaalsetest kaugel – pikal Döttinger Höhe sirgel puhus tugev vastutuul ning asfaldi temperatuur oli madal –, oleme selle ajaga rahul. 911 GT3 RS kehtestab uued etalonid aerodünaamika ja veermiku alal. Kunagi varem pole tänavasõiduauto olnud nii suure võidusõidusisaldusega.“

Weissachi paketiga 911 GT3 RS

Weissachi paketiga 911 GT3 RS veeres lisavarustusena pakutavatel rehvidel Michelin Pilot Sport Cup 2 R, mille mõõt ees on 275/35 R 20 ja taga 335/30 R21. Varem võrdluste aluseks olnud lühema ringi läbis uus 911 GT3 RS ajaga 6.44,848.

„Kaotasime pisut surujõudu tugeva ja kohati puhangulise tuule tõttu, kuid olen selle ringiga väga rahul,“ ütles Bergmeister. „Eriti just kiirematel rajalõikudel on 911 GT3 RS täiesti omaette klassist. Siin on ta niisugusel tasemel, kuhu harilikult küünivad vaid tipptaseme võistlusautod. Auto kehtestab uued arusaamad ka pidurdamise alal. Nordschleife kiired ringid selle autoga pakuvad uskumatut naudingut.“

911 ja 718 mudelkondade juhataja Frank Moser jälgis uue rekordringi sündi boksimüürilt: „Olen äärmiselt uhke selle üle, mida kogu tiim on uue 911 GT3 RS-i arendustööde ja katsesõitude ajal saavutanud. Jörg Bergmeister pani täna kõik need tükid tervikuks kokku ja avas auto täieliku potentsiaali. 911 on ikka veel suuteline meid üllatama ja tõestab, et tagamootoriga kontseptsioon sobib endiselt suurepäraselt võimsatele ja kiiretele sportautodele.“

 

Viimati muudetud: 16.10.2023