Nüüd taas V8-mootoriga – uued Cayenne GTS-mudelid

Sportliku seadistuse ja eksklusiivse varustusega linnamaasturite paar

Dünaamika ja eksklusiivsus üheskoos: Cayenne GTS ja Cayenne GTS Coupé täiendavad Porsche linnamaasturite valikut kahe uue mudeliga, mis loodi ülimaid sõiduomadusi silmas pidades. GTS-mudelitele tüüpiliselt täidab jõuallikas nende juures olulist rolli: eelkäija topeltturboga 3,6-liitrise V6-mootori asemel tuksub Cayenne GTS-i kapoti all nüüd taas V8. Neljaliitrise töömahuga biturbo-mootor arendab 338 kW (460 hj) ja 620 Nm ning pakub märkimisväärselt paremat suutlikkust igal alal. Mõlemad GTS-mudelid läbivad Sport Chrono-paketi olemasolul kiirenduse 0–100 km/h 4,5 sekundiga ning saavutavad tippkiiruseks 270 km/h. Uue GTS-i paketti täiendavad veel kiireks sõiduks mõeldud madaldatud veermik, ainulaadne disain ja rikkalik varustus.

Võimas, tõhus, emotsiooneäratav: V8-mootor uue sportliku väljalaskesüsteemiga

Cayenne’i mudeliperekonna lipulaeva jaoks töötas Porsche välja topeltturboga neljaliitrise V8-mootori, tänu millele arendab Cayenne GTS nüüd eelkäijaga võrreldes 14 kW (20 hj) ja 20 Nm enam. See parandas märgatavalt suutlikkust, mis samuti kehtib uue Cayenne GTS Coupé kohta. Sport Chrono-paketi olemasolul võtab paigaltstardist 100 km/h saavutamine nüüd endisest 0,6 sekundit vähem aega. Tippkiirus kasvas 8 km/h võrra. Samal ajal pandi suurt rõhku ka tõhususele. Muuhulgas aitas seda saavutada optimaalselt sobitatud kaheksakäiguline Tiptronic S automaatkäigukast, silindrite väljalülitamine, kütuse otsepritse koos silindri keskele paigutatud pihustitega ning nutika konstruktsiooniga termoregulatsioonisüsteem. Kombineeritud NEDC-tsükli kohaselt on kõige sportlikuma Cayenne’i mudeli keskmine kütusekulu 11,4 kuni 11,2 l/100 km.

Uue auto muljetavaldava suutlikkusega klapib hästi kokku ka selle erikujuga sportlik väljalaskesüsteem, mis pakub eriti emotsiooneäratavat kuulamiselamust. Põhivarustusse kuuluva väljalaskesüsteemi summutiotsad asuvad tagaosa külgedel, tekitades mahlakat ja sportlikku, ainulaadse iseloomuga heli. Täiesti uus nähtus on aga kõrgsagedushäälestusega sportlik väljalaskesüsteem. Sellel on kaks keskasendis ovaalset summutiotsa ning süsteemi pakutakse ainult Cayenne GTS Coupé jaoks – tulevikus ka Cayenne Turbo Coupé tarvis – koos lisavarustusse kuuluva kerge sportpaketiga.

20 millimeetrit madalam veermik ja dünaamilise juhtimisega amortisaatorid

Uue Cayenne GTS-i veermiku seadistus loob ideaalsed eeldused väljapaistva külgkiirenduse saavutamiseks. Põhivarustuse terasvedrudega veermik muudab auto 20 millimeetri võrra madalamaks ja sisaldab ka Porsche aktiivvedrustust (PASM) amortisaatorite aktiivseks ja väga sportliku alatooniga juhtimiseks. Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV Plus) on samuti põhivarustuse osa. Põhivarustuse 21-tolliseid velgesid RS Spyder Design täidavad hiiglaslikud malmist pidurikettad (390×38 mm ees ja 358×28 mm taga) koos punaste pidurisadulatega. Kõik see aitab Cayenne GTS-il tuua linnamaasturite segmenti ehtsate sportautode liikuvust ja spontaansust. Soovi korral võib auto pidurdusvõimsust veelgi parandada Porsche volframist pinnakattega pidurite (PSCB) või Porsche keraamiliste komposiitpiduritega (PCCB). Lisade nimistu sisaldab ka 10 mm võrra madalamat kolmekambrilist õhkvedrustust, tagarattaroolimist ja kere põikkallet stabiliseerivat Porsche dünaamilise veermikuhalduse aktiivsüsteemi (PDCC).

Sport Design-pakett ja GTS-i iseloomulikud elemendid põhivarustusena

Põhivarustuses sisalduv Sport Design-pakett koos arvukate mustade disainielementidega tagab autole ainulaadse ja eksklusiivse välimuse. Uutele Cayenne GTS-i mudelitele paigaldatakse põhivarustusena musta poolmati viimistlusega 21-tollised veljed RS Spyder Design. Porsche dünaamilise valgustussüsteemiga (PDLS) LED-esitulesid ja tagumist LED-valgusliistu katavad tumendatud klaasid. Eesmised õhuvõtuavad, külgakende raamid, sportliku väljalaskesüsteemi summutiotsad ning mudelitähis ja Porsche logo sõiduki tagaluugil on kõik musta värvi.

Kvaliteetsed materjalid, näiteks alcantara laepolstril, istmete kesksiiludel, keskkonsooli käetugedel ja uksepolstritel, samuti tume matistatud alumiinium lasevad Cayenne GTS-i sportlikul ja elegantsel iseloomul välja paista ka interjööris. Põhivarustuse kaheksas suunas reguleeritavad sportistmed, mis on saadaval ainult GTS-mudelitele, tagavad tänu kõrgematele küljepolstritele optimaalse toe ka dünaamilisel kurviläbimisel. GTS-i logosid võib näha esiustel, ukselävedel, tahhomeetril ja peatugedel. Arvukate isikupärastamisvõimaluste hulka kuuluvad teiste hulgas GTS-i interjööripakett koos täiendavate Carmine Red või Crayon-värvitoonis aktsentidega, näiteks ehisõmblustega.

Uusi Porsche Cayenne GTS-mudeleid saab juba tellida ning need jõuavad müügiesindusse juulis. Cayenne GTS-i hinnad algavad 114 360 eurost ja Cayenne GTS Coupé hinnad 118 800 eurost – mõlemad summad sisaldavad käibemaksu.

Cayenne GTS: kütusekulu keskmiselt 11,4–11,2 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 260–255 g/km

Cayenne GTS Coupé: kütusekulu keskmiselt 11,4–11,2 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 260–256 g/km

Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda senikasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Viimati muudetud: 16.10.2023