Taycani mudelivalik on laiem kui kunagi varem: kolm kerevarianti, nelikvedu ja tagavedu ning Porsche E-Performance’i mootorite erinevad võimsustasemed vahemikus 300 kuni 760 kW annavad nüüd kokku tervelt 16 versiooni.
Äsja lisandusid Taycan 4 sedaan (hind alates 110 890) ja Taycan GTS. Viimase hinnad algavad vastavalt 153 470 eurost (Taycan GTS sedaan) ja 154 470 eurost (Taycan GTS Sport Turismo). Need kolm varianti viisid lõpule Taycani mudeliportfelli laiendamise ning on nüüdsest tellitavad, saadavus müügiesindustes peaks tekkima 2025. aasta algul. Kõigile Taycani mudelitele on saadaval ka uued kerevärvid. Kategooriasse Legends kuuluvad Slate Grey Neo (hall) ja Pale Blue Metallic (sinine) ning kategooria Dreams täienes tooniga Purple Sky Metallic (lilla).
„Taycani erakordselt laia valikuga saame nüüdsest paremini vastata klientide soovidele ja liikuvusvajadustele,“ ütles mudelkonna direktor Kevin Giek. „Isegi esimese põlvkonna Taycan GTS oli juba mudelkonna sportlik lipulaev, asetudes valikus Taycan 4S-i ja Taycan Turbo vahele. Ka uus mudel pole teistsugune. Valiku teises otsas ühendab Taycan 4 sportsedaan baasmudeli kõrge tõhususe nelikveo suurepärase juhitavusega.“
Kolm uudismudelit evivad loomulikult kõiki arvukaid täiustusi disaini, tehnika ja varustuse osas, millega Porsche aasta alguses Taycani värskendas. Elektriline sportauto ületab oma eelkäijat peaaegu kõikjal. Uutel mudelitel on rohkem võimsust, pikem sõiduulatus, need kiirendavad paremini ning akut laetakse kiiremini ja stabiilsemalt. Kõigil Taycani versioonidel on endisest rikkalikum põhivarustus ning need saavad Porsche Driver Experience’i värskeima versiooni.
Samaaegne suutlikkuse ja tõhususe parendamine sai võimalikuks tänu mitmetele teguritele. Nende hulka kuuluvad täiustatud ajam koos uue tagasillamootoriga, mis kõigil mudelitel arendab kuni 80 kW võimsust eelkäijast rohkem, optimeeritud tarkvaraga täiustatud impulssinverter, võimsamad akud, muudetud termoregulatsioon, uue põlvkonna soojuspump ning täiustatud nelikveostrateegia ja energia taaskasutus. Näiteks 800-voldises alalisvoolu-laadimisjaamas saab akut laadida võimsusega 320 kW. Energia regenereerimise maksimaalne võimsus suurtelt kiirustelt pidurdamisel kasvas kuni 400 kilovatini.
Uus ja sportlik: Taycan GTS
Lühend GTS tuleneb sõnadest Gran Turismo Sport. Alates 1963. aasta Porsche 904 Carrera GTS-ist on neil kolmel tähel Porsche-huviliste jaoks eriline maine. Nüüd on selle legendaarse tähekombinatsiooniga variant olemas ka Taycani mudelivalikus. Õieti kaks varianti, kui päris täpne olla: uus Taycan GTS on saadaval nii sportsedaanina kui ka Sport Turismona.
Taycan GTS avaldab muljet kuni 515-kilovatise tippvõimsusega (paigaltvõtusüsteemi kasutamisel) – seda on 75 kW enam kui eelkäijal. Sport Chrono-paketis sisalduva uudse möödasõidufunktsiooniga3 (push-to-pass) saab nupulevajutuse peale kümneks sekundiks kasutada lisavõimsust kuni 70 kW. Taycan GTS-is sai möödasõidufunktsioon eriti sportliku iseloomu, sest madalatel kiirustel on pöördemoment tõstetud paigaltvõtusüsteemi tasemele. Sarnaselt Taycan Turbo GT-le kuvatakse lisavõimsust näidikuplokis taimeriga ning dünaamiliselt animeeritud rõngastena spidomeetril.
Taycan GTS sportsedaan ja Taycan GTS Sport Turismo saavutavad 100 km/h paigalt kõigest 3,3 sekundiga – 0,4 sekundi võrra oma eelkäijatest varem. Sportsedaanil kulub vaid 10,4 sekundit 0–200 km/h spurdi läbimiseks, seda on 1,6 sekundit vähem kui enne. Ka sõiduulatus kasvas rohkem kui 120 kilomeetri võrra ning on praegu 628 kilomeetrit WLTP-tsükli järgi.
Et GTS-i meeliülendavat olemust rõhutada, sai ta iseloomulikuma, Taycan Turbo S-i omale sarnase heliprofiili. See heli tõstab ta teiste Taycani mudelite seast esile.
Nii välis- kui ka sisekujundus on samavõrra iseloomulikud. Arvukad mustad ja antratsiithallid välisdetailid on GTS-mudelitele tüüpilised. Eelkäijaga võrreldes on Taycan GTS-il uudisteks sportliku disainiga esi- ja tagapõrkeraud koos läikivmustade ehisliistudega. Läikivmust on kasutusel ka küljepeeglite jalgade juures. Nii põhivarustuse 20-tollised veljed Taycan Turbo S Aero Design kui ka lisana pakutavad 21-tollised veljed RS Spyder Design on GTS-il alati värvitud antratsiithalliks.
Paljud interjööri materjalid on üle võetud Taycan Turbo GT mudelitelt. Näiteks kuulub Taycan GTS-i mudelite põhivarustusse sportliku Race-Texi ja musta naturaalnaha lai kasutamine interjööri viimistluses. Samuti on olemas adaptiivsed Sport Plus istmed (elektriliselt 18 suunas seadistatavad), sportlik GT-multifunktsionaalrool koos sõidurežiimi lüliti ja rooliratta soojenduse ning Sport Chrono-paketiga. Viimane sisaldab ka lisavõimsust andvat möödasõidufunktsiooni ja ringrajarežiimi. Sportlik GT-multifunktsionaalrool on juba tuttav Taycan Turbo GT mudelitelt ning sellele saab soovi korral tellida mustast Race-Texist katte. Roolil on kaks sõidurežiimi lülitit ning labad möödasõidufunktsiooni ja energia taaskasutuse seadistamiseks. Lisaks karmiinpunasele on lisavarustuse hulka kuuluv GTS-i interjööripakett nüüd saadaval ka hallis värvitoonis Slate Grey Neo. Taycan GTS-i logo ilmestab näidikuplokki, võimsusmõõdikut ja stardigraafikat. Põhivarustuses sisaldub helisüsteem BOSE Surround.
GTS-i seadistuses veermik ja soovi korral lisatav tagarattaroolimine teevad auto käitumise eriti sportlikuks. Autol nüüd põhivarustuses adaptiivne õhkvedrustus, sealhulgas Porsche aktiivvedrustus (PASM) ja Porsche täiustatud kurvistabiilsuse kontrollsüsteem (PTV Plus). Porsche aktiivvedrustus Active Ride koos GTS-i kohase häälestusega on saadaval lisavarustusena. Dünaamilistes sõiduolukordades tagab see peaaegu ideaalse ühenduse teekattega tänu üksikute rataste optimaalsele, tasakaalustatud koormusele. Lisaks pakub aktiivvedrustus paremat sõidumugavust argipäevaoludes.
Uus Taycan 4: tõhus läbisõidumeister nelikveoliste mudelite seas
Kliendid, kes soovisid ühendada baastaseme Taycani kõrge tõhususe nelikveoga, leidsid otsitava juba ennegi Cross Turismo kujul. Nüüd pakub Porsche sama kombinatsiooni ka sportsedaanile. Suutlikkuse poolest on uus Taycan 4 võrdväärne Taycaniga. Sõltuvalt sellest, kas auto põhja alla on paigaldatud põhivarustuse sõiduaku või lisavarustusse kuuluv Plus-sõiduaku, ulatub paigaltstardisüsteemi kasutamisel tippvõimsus 300 kW või 320 kW tasemele.
Ka sõiduulatus sõltub aku tüübist. Tavalise sõiduakuga on see kuni 559 kilomeetrit. Plus-sõiduakuga suudab Taycan 4 läbida WLTP-tsüklis kuni 643 kilomeetrit. Need kaks versiooni on tänu sellele vaieldamatud sõiduulatuse meistrid nelikveoliste mudelite seas ning jäävad vaid umbes 35 kilomeetrit maha vastavatest Taycani mudelitest.
Kuna kummalgi sillal on oma elektrimootor, pakub Taycan 4 paremat sõidustabiilsust ja teepinnaga haardumist kui tagaveoline Taycan. See kajastub ka kiirenduse näitajates: Taycan 4 kulutab 0–100 km/h spurdi läbimiseks täpselt 4,6 sekundit. Vaatamata 80 lisakilole on seda kaks sekundikümnendikku vähem kui tagaveolisel sõsaral.
Mudelitsükli käigus on Porsche juba täiustanud nelikveostrateegiat. Loomulikult naudib ka Taycan 4 nende optimeerimiste hüvesid, pakkudes paremat tõhusust. Sisuliselt tähendab see, et eesmine elektrimootor ühendatakse elektriliselt lahti alati, kui haardumine, sõidudünaamika ja sõidustabiilsus seda lubavad. Vajadusel lülitub mootor millisekundite jooksul uuesti sisse, näiteks kiirendamiseks või energia taastootmiseks.
Rikkalik põhivarustus sisaldab muuhulgas 19-tolliseid Taycan Aero velgesid, musti pidurisadulaid ja LED-maatriksesitulesid. Lisaks kuuluvad sinna ka Porsche veojõuhalduse süsteem (PTM) ja adaptiivne õhkvedrustus koos Porsche aktiivvedrustusega (PASM).
Eesmised komfortistmed (elektriliselt kaheksas suunas seadistatavad), must osaline nahkpolster, Dark Silver-aktsendipakett, nahkkattega sportlik multifunktsionaalrool, hõbedased lihvitud alumiiniumist ukseläved ja helipakett Plus on põhivarustuse märkimisväärsemad osad auto sisemuses. Osaline nahkpolster on saadaval ka värvitoonis Slate Grey või musta ja beeži kombinatsioonis.
Rohkem infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com
Viimati muudetud: 28.11.2024