GTS – kolm tähte, mis on kandnud erilist tähendust Porsche austajate seas juba alates 1963. aasta 904 Carrera GTS-ist. Nüüd ilmestab see legendaarne tähekombinatsioon esmakordselt täiselektrilist Macani. Elektrilise linnamaasturi mudelivaliku uusim täiendus pakub erakordset sõidudünaamikat ja muljetavaldavat kiirendust: 0–100 km/h saavutatakse vaid 3,8 sekundiga, 200 km/h 13,3 sekundiga ning tippkiirus on piiratud kuni 250 km/h.
Sarnaselt Macan Turbole on ka Macan GTS varustatud mudelivaliku võimsaima tagasilla-elektrimootoriga. Selle kompaktse elektrimootori südames on 900-amprine ränikarbiidil (SiC) põhinev impulssinverter, mis tagab erakordse energiatõhususe ja jõudluse. Mootori läbimõõt on 230 millimeetrit ja aktiivne pikkus 210 millimeetrit, mis teeb sellest oma klassi ühe kõige võimekama ja tihedama ehitusega jõuallika.
Macan GTS pakub kombineeritud WLTP-tsüklis sõiduulatuseks kuni 586 kilomeetrit. 100 kWh kõrgepingeaku laadimine 10% täituvuselt 80%ni kestab sobivas kiirlaadimisjaamas ligikaudu 21 minutit, kuna maksimaalne laadimisvõimsus ulatub 270 kilovatini.
Sport Chrono-pakett kuulub standardvarustusse ning seda on täiendatud Taycanilt tuttava ringrajarežiimiga, mis valmistab auto ette eriti kiireks sõiduks. Selles režiimis jahutatakse akut intensiivsemalt, et minimeerida soojusest tulenevat võimsuskadu – tulemuseks on märgatavalt paranenud sõidusuutlikkus ka pideva koormuse all.
GTS-i seadistuses sportlik õhkvedrustus
Uus Macan GTS avaldab oma sportauto DNA täiel määral – tänu tahapoole suunatud kaalujaotusele, madalale raskuskeskmele ja nutikale veojõu juhtimisele. Põhivarustusse kuulub Porsche kiiresti reageeriva elektroonilise veojõuhalduse süsteemiga (ePTM) nelikveoskeem ning täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Elektrooniliselt juhitav diferentsiaalilukk parandab haarduvust ja manööverdusvõimet ning paikneb vahetult tagumise mootori taga, aidates saavutada kergelt tahapoole kaldu kaalujaotust 48:52.
Macan GTS-il on ka kogu mudelivaliku madalaim raskuskese. Insenerid täiustasid sportlikku õhkvedrustust, millel on kere kõrguse regulaator ja Porsche aktiivvedrustuse juhtsüsteem (PASM). 10 millimeetri võrra madalam kliirens ning GTS-ile omase seadistusega amortisaatorid ja põikstabilisaatorid tagavad erakordse täpsuse ja manööverdusvõime kurvides. Soovi korral saab juhitavust veelgi parandada lisavarustusse kuuluva tagarattaroolimise abil.
Macan GTS-i emotsionaalne iseloom peegeldub ka selle helis. Porsche Electric Sport Sound (PESS) pakub kaht eksklusiivset GTS-ile omast heliprofiili, millest kumbki rõhutab oma unikaalset karakterit sõidurežiimides Sport ja Sport Plus.
Välimus: mustad aktsendid ja eksklusiivsed küljekarbid
Uus Macan GTS sai isikupärase ja jõulise disaini. Välimust ilmestavad mitmed mustaks värvitud detailid ees, külgedel ja taga – elemendid, mis on iseloomulikud kõigile Porsche GTS-mudelitele. Eriti silmatorkavad on tumendatud LED-maatriksesituled ning selgelt rõhutatud välimised servad eesmiste õhusuunajate kohal.
Alates 2026. aasta algusest pakub Porsche uut Sport Design paketti kõigile Macani mudelitele. See hõlmab muuhulgas uusi kaitseraudu nii ees kui ka taga. Macan GTS saab paketi esimesena – mitte ainult põhivarustuses, vaid ka GTS-ile omase disainikeelega. Kontrasttoonis detailid, nagu ehisosad, küljeliistud, rattakoopaservad ja kohanduva tagaspoileri serv, on kõik musta viimistlusega.
Uue kujuga küljekarbid laienevad sujuvalt tagaosa suunas, rõhutades auto sportlikku ja sihipärast välimust. Tagaosa alumist osa iseloomustavad must viimistlus ja väljendusrikas difuusoripaneel, mille kohal paiknevad tumendatud tagatuled. Põhivarustusse kuuluvad 21-tollised halli viimistlusega (Anthracite Grey) Macan Design valuveljed. Soovi korral on saadaval ka 22-tollised RS Spyder Design veljed sama viimistlusega.
Uue Macan GTS-i saabumisega lisandusid kolm uut kerevärvi: taas on saadaval populaarne Crayon, millele lisanduvad GTS-ile omane Carmine Red ja esmakordselt Macani valikus Lugano Blue. Lisaks Porsche konfiguraatoris pakutavatele 15 kerevärvile võimaldab Porsche Exclusive Manufaktur Paint to Sample programm valida veel ligi 60 eritooni.
Interjöör: kokkusobivas toonis tepingud lisana
Sportliku alatooniga kujundus jätkub ka Macan GTS-i interjööris. kus laiendatud Race-Tex-polstrit täiendavad musta sileda nahaga viimistletud elemendid. Race-Tex materjal katab multifunktsionaalset soojendusega GT-sportrooli, keskkonsooli käetugesid, uksepaneele ning armatuurlauda. 18 suunas reguleeritavate sportistmete kesksiilud on samuti Race-Texist, samas kui istmete küljed ja peatoed on viimistletud nahaga.
Lisana pakutav GTSi interjööripakett võimaldab sobitada välis- ja sisekujunduse värvitoonid omavahel harmooniliseks tervikuks. Kerevärviga kokkusobivuse tagamiseks on pakett saadaval toonides Carmine Red, Slate Grey Neo või Lugano Blue. Kontrastsed tepingud istmetel, roolil, uksepaneelidel ja armatuurlaua ülaosas kordavad valitud värvitooni. Sama värvi on ka turvavööd ning istmeid ehtivad „GTS“-kirjad. Roolil asuv GTS-embleem lisab sellele omanäolise aktsendi.
Interjööripaketti täiendab Carbon Interior-lisavarustus, mis toob süsinikumustriga viimistluse roolile, armatuurlauale ja uksepaneelidele.
GTS-i iseloom peegeldub ka digitaalses näidikuplokis: auto tegelik kerevärv kuvatakse 3D-kujutisel keskekraanil, näidikuplokil aga ilutseb kiri „GTS“. Sport Chrono-paketi põhifunktsioonid – ringiajad, telemeetria salvestamine ja sektorite analüüs– on saadaval keskekraanil vastava rakenduse kaudu.
Uued juhiabisüsteemid, mugavusseadmed ja meelelahutusvõimalused
GTS saab ka kõik värskemad Macani mudelkonnas tehtud uuendused, mis parendavad veelgi juhiabisüsteeme ja digitaalfunktsioone. Sinna kuuluvad füüsilisele autovõtmele lisanduv Porsche digitaalvõti (Porsche Digital Key), uued parkimisabifunktsioonid, tehisaru toega hääljuhtimissüsteem, autos pakutavate mängude laiendatud valik ja 2500 kilogrammini kasvanud maksimaalne pukseerimisvõimsus.
Uus Macan GTS on juba tellitav, hind Eestis algab 109 530 eurost (sisaldab käibemaksu).
Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com
Viimati muudetud: 21.10.2025