Elegantne, ekstravagantne ja erakordne: uus Porsche 911 Targa

Porsche täiendab oma sportautode triot parajasti suve alguseks. Kupee ja kabrioleti kõrval sai nüüd valmis uue 911 põlvkonna kolmas kerevariant, mis jõuab avalikkuse ette mudelitena 911 Targa 4 ja 911 Targa 4S. Targa eritunnuseks on jätkuvalt uuenduslik täisautomaatne katusesüsteem ning sarnaselt esimesele, 1965. aastast pärinevale Targa mudelile on tal iseloomulik lai turvakaar, avatav katus esiistmete kohal ja külgedele kumerduv tagaklaas. Katust saab mugavalt avada ja sulgeda kõigest 19 sekundiga.

Jõuallikaks on kahe turboülelaaduriga kuuesilindriline kolmeliitrine boksermootor. 911 Targa 4 arendab nüüd 283 kW (385 hj) ning lisavarustusse kuuluva Sport Chrono-paketi olemasolul saavutab 100 km/h kõigest 4,2 sekundiga ehk varasemast kümnendiksekundi võrra kiiremini. 911 Targa 4S-i mootor annab välja 331 kW (450 hj) ning see auto jõuab samadel tingimustel 100 km/h kiiruseni 3,6 sekundiga – neli kümnendiksekundit eelkäijast kiiremini. 911 Targa 4 tippkiirus on 289 km/h (varasemast 2 km/h enam), kuna 4S saavutab 304 km/h (+3 km/h).

Mõlemale sportautole paigaldatakse põhivarustusena kaheksakäiguline topeltsiduriga käigukast (PDK) ja nutikas nelikveosüsteem Porsche Traction Management (PTM), mis tagavad maksimaalse sõidunaudingu. Soovi korral võib 911 Targa 4S-ile aga tellida uue konstruktsiooniga 7-käigulise manuaalkäigukasti, millega tuleb kaasa ka Sport Chrono-pakett. Mõlemale 911 mudelile lisavad võimalusi mitmed uued tehnilised lahendused ning esimest korda on saadaval Porsche InnoDrive, mis sisaldab ka adaptiivset kiirushoidikut. Tänu täiustatud Smartlift-funktsioonile saab kliirensit programmeerida ning auto keret argisõitudeks kõrgemale tõsta. Lisavarustuse nimistut täiendab veel Porsche Tequipmenti ulatuslik valik ning Porsche Exclusive Manufakturi uued isikupärastamisvõimalused. 911 Targa eriväljaanne, mida Porsche täiendab traditsiooniliste disainielementide, ajatu kujustuse ja ultramoodsa tehnikaga, teeb oma debüüdi mai keskel.

Tõhus topeltturboga boksermootor

Sarnaselt 911 Carrera mudelitele kasvab ka 911 Targa versioonide võimsus tänu turboülelaadimisega kolmeliitrisele kuuesilindrilisele boksermootorile. Samamoodi paraneb ka igapäevane kasutusmugavus. 911 Targa 4 mootor arendab 283 kW (385 hj) 6500 p/min juures ehk 11 kW (15 hj) eelkäijast enam. Maksimaalne pöördemoment 450 Nm on saadaval laias pööreteskaalas, vahemikus 1950 kuni 5000 p/min. 911 Targa 4S arendab nüüd võimsust 331 kW (450 hj), mida on 22 kW (30 hj) eelkäijast enam, ning maksimaalset pöördemomenti 530 Nm (+30 Nm) vahemikus 2300 kuni 5000 p/min.

Optimeeritud nelikvedu tagab parema haardumise

Uute nelikveoliste mudelite paranenud suutlikkusega käib käsikäes ka esirattaveo täiustamine. Siduri- ja diferentsiaalimoodul on vesijahutusega ning sidurikettad on vastupidavuse ja koormustaluvuse parandamiseks tugevdatud. Siduri suurem rakendumismoment parandab selle seadistamise täpsust ning seeläbi ka eesmise veosilla tööomadusi. Kokkuvõttes tagab PTM-i täiustatud esisillavedu veelgi parema haardumise kõigi teeolude puhul.

Edasiarendatud veermik lisab mugavust ja turvalisust

Elektrooniliselt juhitav muutuvate parameetritega vedrustus PASM (Porsche Active Suspension Management ehk Porsche aktiivvedrustus) kuulub uutel 911 Targa mudelitel põhivarustusse. Juhitavuse ja sõidumugavuse huvides kohandab süsteem automaatselt amortisaatorite seadistust sõiduoludega ning sellel on kaks käsitsi ümberlülitatavat režiimi – Normal ja Sport. Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteem (Porsche Torque Vectoring Plus ehk PTV Plus), mille osaks on täielikult muudetava veojõu jaotusega elektrooniliselt juhitav tagadiferentsiaal, kuulub Targa 4S-il samuti põhivarustusse ning on Targa 4 puhul saadaval lisana. Sarnaselt teistele kaheksanda põlvkonna Porsche 911 variantidele saavad ka Targa mudelid põhivarustusena Porsche märja tee režiimi. Esirattakoobastesse paigaldatud andurid suudavad tuvastada teepinnal olevat vett ning kui rattad seda olulistes kogustes õhku paiskavad, antakse juhile märgutulega soovitus märja tee režiim käsitsi sisse lülitada. Sõiduomadused kohandatakse seejärel teeoludega, tagamaks maksimaalset sõidustabiilsust.
911 Targa esisillale paigaldatakse 19-tollistele valuvelgedele rehvid mõõduga 235/40 ZR, kuna tagumised 20-tollised veljed varustatakse rehvidega mõõdus 295/35 ZR. 4S mudeli põhivarustusse kuuluvad eesmised 20-tollised veljed koos rehvidega 245/35 ZR ja tagumised 21-tollised veljed koos rehvidega 305/30 ZR. Targa 4 aeglustamise eest hoolitsevad mõlemal sillal 330-millimeetrised pidurikettad ja ühes tükis valmistatud mustad nelja kolviga kinnissadulad. Targa 4S-i eesmistes punastes pidurisadulates on kuus kolbi ja tagumistes neli, kuna piduriketaste läbimõõt mõlemal sillal on 350 mm. Soovi korral võib tellida Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB).

Ekstravagantne Targa disain moodsas tõlgenduses

911 Targa välimust ilmestavad 992 mudelipõlvkonna disainielemendid. Eelkäijatega võrreldes on kerel märksa enam rõhutatud eesmised rattakoopad ning LED-esitulede vahel on pakiruumi kattel iseloomulik süvend, mis meenutab esimeste 911 põlvkondade disaini. Tagaosa domineeriv element on laiem, mitmes järgus väljakerkiv tagaspoiler ja kujustusega kokkusulatatud elegantne valgusliist. Kui esi- ja tagaosa kõrvale jätta, valmistatakse kõik välispaneelid alumiiniumist.

Interjöör meenutab 911 Carrera mudeleid, seda iseloomustavad selged ja sirged jooned ning armatuurlaua sisse „uputatud“ näidikud. Siin olid inspiratsiooniallikaks 1970ndate aastate 911 mudelid. Keskel asuvat tahhomeetrit – see on kujunenud suisa Porsche kaubamärgiks – ääristavad kaks raamita ekraani, mis pakuvad juhile vajalikku infot. Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) 10,9-tollise keskekraani alaservas asub viie nupuga kompaktne juhtmoodul, mille kaudu pääseb kiiresti ligi sõiduki olulistele funktsioonidele. PCM-i põhifunktsioonide hulka kuuluvad ka andmeparvel põhinev veebipõhine navigatsioon ja Connect Plus.

Uue klassi sportautod alates aastast 1965

1965. aasta 911 Targa 2.0 oli täiesti uue autotüübi teerajaja. Esialgu turundati Targat kui „turvakaarega kabrioletti“, kuid peagi muutus eemaldatava katusega mudel iseseisvaks kontseptsiooniks ja seejärel lausa stiilisümboliks. Kuni tänase päevani ühendab Porsche 911 Targas kokku kaks maailma – lahtise katusega kabrioleti võlud on selles kombineeritud kupee argimugavuse ja turvalisusega.

Hinnad

Uued 911 Targa mudelid lastakse turule 2020. aasta augustis. Hinnad (sisaldavad käibemaksu ja riigikohast varustust) algavad 911 Targa 4 puhul 128 880 eurost ja 911 Targa 4S-i puhul 144 480 eurost.

911 Targa 4: kütusekulu keskmiselt 9,8 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 223 g/km
911 Targa 4S: Kütusekulu keskmiselt 10,3–9,9 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 235–227 g/km

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadutega.

Viimati muudetud: 16.10.2023