Nii interjöör kui ka välimus sisaldavad vihjeid ajaloolistele 911 Turbo mudelitele, mida täiendavad ajatult elegantsed ja kaasaegsed kujunduselemendid. Lisavarustusena pakutav disainipakett Heritage lisab juubelimudeli esteetikale veelgi lihvi. 911 Turbo 50 Years põhineb uusima põlvkonna 911 Turbo S-il, mida valmistatakse kokku vaid 1974 eksemplari, märkimaks ära esimese 911 Turbo valmimise aastat.
Kui Porsche 911 Turbot (ehk tüüp 930) 1974. aastal esitleti, nihutas see võimatu ja võimaliku piire. Mudel tõi võidusõiduautodelt 917/10 ja 917/30 pärit turbotehnoloogia ülimalt suutlikule seeriasportautole ning ühendas selle ainulaadse disaini ja ennenägematute praktiliste kasutusvõimalustega. Juubelimudel 911 Turbo 50 Years põhineb 2019. tootmisse võetud mudelil 911 Turbo S-il ja annab au ajaloopärandile, kuid samal ajal tõlgendab seda ka uuel moel. Põhivarususse kuuluv vinüülgraafika autoküljel on kummardus Porsche 911 RSR Turbo ajaloolisele kujundusele – see auto oli 911 Turbo eelkäijaks ning jõudis avalikkuse ette 1973. aasta Frankfurdi autonäitusel. Graafika on teostatud Porsche Turbo eksklusiivses värvitoonis Turbonite ning siin võetakse see esimest korda kasutusele 911-l. Turbonite leiab rakendust ka mootorikatte ja kütusepaagi korgi ehiselementidel ning Porsche vapil. Samuti pruugitakse sama tooni kontrastvärvina Turbo 50 mudelilogol.
Ka antratsiithalli värvitooni kasutamine tagatiival, tagakaitseraual, peeglijalgadel ja õhuvõtuavade raamidel on vihje ajaloole. Embleem tagumisel mootorikatte võrel sisaldab turboülelaaduri ikooni ja aastaarve 1974–2024. Ukse avamisel kuvab selles asuv LED-projektor turboülelaaduri kujutise auto kõrvale maapinnale. 911 Turbo 50 Years saab põhivarustusena veljed 911 Turbo S Exclusive Design, mis on samuti Turbonite-toonis.
Interjööris taasluuakse 1970ndate vaim
Juubelimudeli interjöör rõõmustab samuti silma vihjetega Turbo ajaloole. Eksklusiivse austusavaldusena Porsche 911 Turbo varajastele mudelitele kaunistab istmete kesksiile ja uksepaneele legendaarne McKenzie ruuduline muster. Turbonite-toonis kontrastsed elemendid eristavad juubelimudelit veelgi tavalistest 911 Turbo S-idest. Turbonite on kasutusel turvavöödel, juhtseadistel, ehisõmblustel, mustast nahast aplikatsioonidega ehisribadel ning Porsche vapil GT-sportrooli keskmes. Valgustatud Turbo 50 logo ehib samal ajal mustast matistatud alumiiniumist läveliiste. Sama logo on tikitud ka adaptiivsete Plus-sportistmete peatugedele. Turbo 50 logo leiab ka vasakpoolse tagaistme seljatoelt. Kindalaeka kohal paikneb juubelimudeli alumiiniumsilt, mis kannab nii Turbo 50 logo kui ka piiratud erimudeli seerianumbrit. A-piilar, päikesesirmid ja laepolster on kaetud perforeeritud Race-Texiga. Armatuurlauda aga kaunistab spetsiaalse Turbo 50 disainiga analoogkell Porsche Design Subsecond.
Veelgi enam ajalugu disainipaketiga Heritage
Ajaloost inspireeritud ja juubelile pühendatud disainipakett Heritage on saadaval lisana ning täiendab aastapäevamudelit arvukate eksklusiivsete disainielementide ja funktsioonidega, mis samuti tuletavad meelde 1970ndate 911 Turbo mudeleid. Disainipaketi Heritage põhivärviks on Aventurine Green Metallic. Soovi korral on siiski saadaval nii 911 tavalised värvid kui ka programmi Paint to Sample värvid. Üks disainipaketi Heritage osi on poolmatt valge dekoratiivgraafika, mis koosneb kolmest elemendist: stardinumbritest vabalt valitava numbriga 0 ja 99 vahel, Turbo 50 logost ja Porsche logost. Minimalistliku välimuse eelistajad võivad mõned või isegi kõik graafikaelemendid ära jätta.
Ajalooline Porsche vapp aastast 1964 ehib esiluuki, aga ka Sport Classic velgede kapsleid. Veljed ise on värvitud briljanthõbedaseks ja poolmatt-valgeks. Auto tagaosalt leiab Turbo 50 ja Porsche logo, mõlemad on kuldsed. Interjööris täiendavad juubelimudelit täiendavad nahkdetailid ja ruudumustriga elemendid. Klassikalise mustriga on kaetud armatuurlaud, kindalaegas ja seljatugede siilud. Roolirattale paigutatakse ajalooline Porsche vapp, kuna keskkonsooli panipaiga nahkkate kannab Porsche Exclusive Manufakturi kolmemõõtmelist logo. Disainipaketi Heritage puhul on näidikud juhi ees ja Sport Chrono kell rohelised.
Silmapaistev suutlikkus, stiil ja ajalugu
Tehniliselt on juubelimudeli Porsche 911 Turbo 50 Years aluseks 911 Turbo S, mis võeti tootmisse aastal 2019. Selle boksermootor annab 3,7-liitrisest töömahust ja muutuva turbiinigeomeetriaga topelt-turboülelaadimise toel välja 478 kW (650 hj, 911 Turbo 50 Years keskmine kütusekulu* WLTP järgi 12,5–12,3 l/100, keskmine CO₂ heitkogus WLTP järgi 283–278 g/km, CO₂ klass G, keskmine kaalutud CO₂ klass G) võimsust ja 800 Nm pöördemomenti. 1640-kilone tühimass annab võimsuse ja kaalu suhteks 2,52 kg/hj. 911 Turbo 50 vajab paigalt 100 km/h saavutamiseks vaid 2,7 sekundit ning 200 km/h saabub juba 8,9 sekundiga. Veojõud kantakse ratastele 8-käigulise topeltsiduriga käigukasti (PDK) ning Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteemiga (PTV Plus) varustatud aktiivse nelikveo (PTM) vahendusel, viimane sisaldab ka elektrooniliselt juhitavat täielikult muudetava pöördemomendi jaotusega tagumist diferentsiaalilukustust.
Mustade summutiotstega sportlik väljalaskesüsteem kuulub põhivarustusse. 10 millimeetri võrra madaldatud Porsche sportlik aktiivvedrustus (PASM) ja esisilla tõstesüsteem sisalduvad samuti põhivarustuses, niisamuti nagu LED-maatriksesituled koos Porsche täiustatud dünaamilise valgustussüsteemiga. Põhivarustuse keraamiliste komposiitpidurite pidurisadulad värvitakse mustaks.
Eksklusiivne kronograaf ajatule sportautole
Eksklusiivselt juubelimudeli omanike tarvis laseb Porsche Design Timepieces austusavaldusena välja spetsiaalse käekella. Kronograaf 911 Turbo 50 Years saab COSC heakskiiduga mehhanismi Porsche Design Kaliber WERK 01.200, mis on varustatud ka tagasijooksuga. Sarnaselt sõidukile valmistatakse kellasid 1974 eksemplari ning needki ühendavad klassikalise disaini kaasaegse tehnikaga. Turbonite-toonis mustad elemendid kella numbrilaual sarnanevad äravahetamiseni auto armatuurlauale. Kellarihm valmistatakse mustast nahast ja saab Turbonite-toonis tepingud ning kokkukäiva pandla. Läbipaistev korpus tagab vaate kella hoorattale, mis on kujundatud 911 Turbo 50 velgedega samas stiilis. Titaankorpusele graveeritud järjenumber vastab eriseeria auto järjenumbrile. Kronograaf on saadaval ka eriversioonis koos disainipaketiga Heritage.
Tarned algavad 2024. aasta sügisel
Piiratud tootmisarvuga juubelimudelit 911 Turbo 50 Years saab juba näha Porsche muuseumis Stuttgart-Zuffenhausenis jätkuval erinäitusel „50 Years of Porsche Turbo“.
Kütusekulu andmed
- 911 Turbo S
- Kütusekulu/heitmed WLTP*
- Keskmine kütusekulu* (WLTP) 12,3–12,0 l/100 km
- Keskmine CO2 heide (WLTP) 278 – 271 g/km
- CO₂ klass G
- Keskmine kaalutud CO₂ klass G
- 911 Turbo 50 Years
- Kütusekulu/heitmed WLTP*
- Keskmine kütusekulu* (WLTP) 12,5–12,3 l/100 km
- Keskmine CO2 heide (WLTP) 283 – 278 g/km
- CO₂ klass G
- Keskmine kaalutud CO₂ klass G
* Kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Maanteeameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf
Video: https://newstv.porsche.com/porschevideos/292977_en_3000000.mp4
Viimati muudetud: 18.11.2024