Agne Vaher, räägime autodest!

 

„Oluline pole sihtkoht, vaid viis, kuidas sinna jõuda“

Kui tavaliselt räägib tippmodell Agne Vaher intervjuudes moe- ja iluteemadel, siis seekord avame noore naise mõtteid hoopis teisest vaatenurgast – autod. Ja tuleb välja, et autod ja autondus mängivad tema elus pea sama tähtsat rolli kui mood ja ilugi.

Esiteks on ta kindlasti keskmisest naisest suurem motorspordifänn, kes käinud pool oma elust rallidel nii siin- kui sealpool piire, üks neist Mehhiko WRC. Tõsi, tema elukaaslane on tuntud Eesti rallisõitja, aga rallipisikuga nakatus Agne juba ammu enne Raineriga tutvumist. Auto ei oma vähemtähtsamat rolli ka nende kohtumises – nimelt oli just Rainer see, kes tema esimese auto ostu vormistas. Ning kõige lõpuks – väikese poja emana – on ta kursis viimseimagi automängu ja -multikaga, rääkimata sadadest automudelitest, mis kodus iga päev näituseks üles rivistatakse.

Unistuste auto otsingul

Kuigi peres on auto olemas, on Agnel siiski soov saada ükskord päris oma isiklik auto. Selles osas on tal juba ammu oma nägemus paigas. „Load tegin kohe 18-aastaselt, misjärel sain hakata oma unistuste autot realiseerima,“ räägib ta. Kas see tuleneb suurest autospordi huvist, aga kindel on see, et talle on alati meeldinud võimsad ja sportlikud autod. 

Agne esimene ja seni ainus neljarattaline oli valge Subaru Impreza WRX Sti. „Ostuprotsessi mäletan hästi. Kestis päris pikalt ning lisaks autole sain ka automüüja ehk minu praeguse kihlatuga tuttavaks,“ muigab ta. 

Tänaseks on toona soetatud auto uue omaniku käes ja Agne juba pikemat aega unistuste auto otsingutel. Sellest tulenevalt õnnestuski tal esimesena proovida uut Porsche Panamerat. „Nii nagu meeldib mulle moemaailmas kvaliteet ja, olgem ausad ka luksus, on mul ka autode osas sama eelistus. Porsche on autobränd, mis mind kõnetab ja paelub juba ammu. Selles on seletamatu tunne ja emotsioon,“ kirjeldab ta ning hellitab lootust, et see õige auto ehk ongi nüüdseks leitud. 

Ei taha „poolikut“ autot

Põhjus, miks Agnel täna päris oma autot pole, on tema põhjalikkus ja järjepidevus oma unistust järgida. „Ma ei taha osta enda jaoks poolikut autot, olen päriselt ka oma Dream Car’i otsingul ning sellepärast valin pikalt ja kaua. Auto juures number üks on sportlikkus, number kaks on mugavus. Number kolm on välimus, mis võiks olla heledates toonides, aga kindlasti hele nahksisu eri värvi stitching’uga,“ kirjeldab ta väga täpselt. 

Selles suhtes ongi Porsche Panamera tema jaoks üks unistuste auto: selles on nii sportlikku jõulisust, enesekindlat disaini, kiiret ja täpset liikuvust ning loomulikult kõrvu paitavat mootori häält. Rääkimata tohututest värvi- ja lisavarustuste võimalustest, mida täpselt oma maitse ja soovide järgi kokku saab panna. Ka Porsche konfiguraatoris on Agne nii mõnedki 911-d ja Panamerad enda soovide järgi kokku pannud.

Emotsiooniandja

Teisalt pole auto pelgalt liikumisvahend punktist A punkti B, vaid see peab andma emotsiooni ka teel olles. „Selle kriteeriumi järgi oleks 911 parim valik, sest rohkem emotsionaalsemat autot ma ei tea. Kuna aga arvestada tuleb ka pere vajadustega, siis neljaukseline ja viiekohaline 911 ongi Porsche Panamera!” Uues Panameras on palju stiilselt peidetud panipaikasid ning lisaks mahutab n-ö luukpära taoline pagasiruum nii väiksemad rattad/tõuksid kui ka suuremad kohvrid. 

„Ma elan põhimõtte järgi, et tähtis pole ainult sihtkoht, vaid ka viis, kuidas sinna jõuda. Elu on elamiseks ja nautimiseks ja selle juures peab ka ise end hästi tundma – kui sul on unistus, tuleb need teoks teha ning sinnapoole ka pürgin.“

Sportlik autojuht

Agne sportlikkus on juba tema välimusest näha. Sama märksõnaga saab kirjeldada teda ka autojuhina. „Ma pole hulljulge juht, aga pean oluliseks, et auto liiguks, oleks täpne, hästi juhitav ja Porsche on nende omaduste poolest kindlasti turu parim valik. Mulle meeldib sõitu nautida, mitte lihtsalt kulgeda.“

„Proovisõidu ajal sain sõita Panamera 4-ga, kuid tean, et hübriidmootoriga variandid on sõidudünaamika poolest veelgi sujuvamad. Hübriidmudelitel lisavarustuses Active ride funktsioon reageerib väga kiiresti kõikidele teede konarustele, mis loob tunde pigem lendamisest kui maanteel sõitmisest. Samamoodi reguleerib auto automaatselt oma kõrgust, et tagada sujuvam autosse sisenemine ja väljumine. Maatriksesituled tagavad hea ja laia nähtavuse ka meie talveperioodile omases pimedas, niiskes ja uduses kliimas,“ kirjeldab Agne sõidukogemust.

Moegurmee, mitte mainstream

Moemaailmaga igapäevaselt töötav naine liigitab ka Porsche pigem nišiautoks kui laiatarbekaubaks. „Panamera on nagu moemaailma Chanel – luksuslik, kvaliteetne, vastupidav ja ajatu, erimudelid aga kindlasti tipp-luksusbränd Hermès. Nii nagu Chanel Classic Flap bag on ikoon moemaailmas, on ka Porsche totaalne ikoon automaailmas. 

Ikoonilisi moesuundi näeb ka Porsche disainis. „Näiteks on moemaailmas tuntud Houndstooth muster (autotööstuses tuntud kui Pepita) ka Porsche teatud mudelitel istme kanga valikus.” 

Tegelikult on aga sadu kui mitte tuhandeid võimalusi Porsche enda tunnetuse ja maitse järgi kokku panna. “Täpselt nii nagu valid poes isikupärast riietust, saad ka auto välimuse ja sisustuse enda maitsemeelele vastavalt kokku panna. Konfiguraator annab selleks tohutult võimalusi ja võid kindel olla, et sinu autole samasugust vastet pole maailmas mitte kellelgi teisel.“  

 

Kas Porsche Panamera tundub nagu unistuste auto? Tutvu saadaolevate mudelitega siin

 

TEHNILISED ANDMED

Porsche Panamera 4

Võimsus – 260 kW / 365 hj

Kombineeritud kütusekulu – WLTP 11,2–10,2  l / 100 km

Kombineeritud CO2-emissioon – 235–230 g/km

Tippkiirus – 270 km/h

Kiirendus 0–100 km/h – 5 s

Porsche Panamera baashind – 113 030 €

 

Fotod: Taavi Luhamaa

Viimati muudetud: 24.04.2024