Esimese põlvkonna Porsche 911 (algupärane 911), 1963–1973
Mootorid
Sel ajal pakkus Porsche mudelit 911 mitmesuguses võimsuses kuuesilindriliste boksermootoritega, samuti neljasilindrilise boksermootoriga mudelit 912, mis oli mõeldud 356 klientide meelitamiseks.
Kerevariandid
Kerevariantidest oli algupärane Porsche 911 saadaval kupeena ja aastast 1967 ka lahtikäiva katusega mudelina Targa.
Uuendused
Mudeliaastatel 1963 kuni 1972 töötasid Porsche insenerid välja sellised uuendused nagu kolmeosaline ohutu roolisüsteem, seesmise jahutusega ketaspidurid, esi- ja tagaspoiler, Targa eemaldatav katusepaneel ja kokkuvolditav plastist tagaaken.
Mudeliga 911 lõi disainer Ferdinand Alexander Porsche tõelise legendi.
Teise põlvkonna 911 (G-seeria), 1973–1989
Teise põlvkonna Porsche 911
Kümne tootmisaasta järel revideeris Porsche 911-t põhjalikult maast laeni, kuid säilitades silueti ja disaini.
Mootorid
Porsche otsustas esialgu kuuesilindrilise boksermootori kasuks, mis sai 2,7-liitrise töömahu ja Bosch K-Jetronicu mehaanilise sissepritse.
Kerevariandid
Porsche pakkus 2+2 istmega mudeleid kupeena, Targana (aastast 1973), kabrioletina (aastast 1983) ja Speedsterina (aastast 1988).
Kolmanda põlvkonna Porsche 911 (964), 1988–1994
Kolmanda põlvkonna Porsche 911
16 aastat pärast 911 tootmise algust kaasajastas Porsche seda mudelit fundamentaalselt.
Kerevariandid ja uuendused
Sarnaselt eelkäijale pakkus Porsche autot kupeena, Targana ja kabrioletina, millele aastast 1993 lisandus madala esiklaasiga Speedster.
Neljanda põlvkonna Porsche 911 (993), 1993–1998
Neljanda põlvkonna Porsche 911
Sügisel 1993 avalikustas Porsche Frankfurdi autonäitusel mudeli 993 – 911 neljanda põlvkonna.
Mootorid
Kuuesilindriliste boksermootorite võimsus selles põlvkonnas ulatus Carrera-versioonide 272 hobujõust 450 hobujõuni 1998. mudeliaasta 911 Turbo S-il ja võimsuspaketiga 911 Turbol.
Kerevariandid ja uuendused
Kupee ja kabrioleti (1994. aasta algusest) kõrval pakkus Porsche 1996. aastast taas ka 993 Targa-versiooni.
Viienda põlvkonna Porsche 911 (996), 1997–2005
Kerevariandid ja uuendused
Vaatamata, või pigem küll tänu täiesti uuele disainile pakkus Porsche 911-t jätkuvalt tuttava kupee ja kabrioletina, millele aastast 2002 lisandus Targa.
Kuuenda põlvkonna Porsche 911 (997), 2004–2011
Kuuenda põlvkonna Porsche 911
Juulis 2004 esitles Porsche 911 kuuendat põlvkonda – mida ettevõttesiseselt tähistas indeks 997 – mudelitega Carrera ja Carrera S.
Mootorid
997 Carrera 3,6-liitrine boksermootor arendas nüüd 325 hobujõudu ja uus 3,8-liitrine mootor Carrera S-i jaoks koguni 355.
Kerevariandid ja uuendused
997 tuttavate kerevariantide – kupee, kabriolett, Targa – kõrvale lisas Porsche ka Speedsteri.
Seitsmenda põlvkonna Porsche 911 (991), 2011–2019
Seitsmenda põlvkonna Porsche 911 (991)
Laiem rööbe, 10 sentimeetrit pikem teljevahe ja kohanduv aerodünaamika.
Kerevariandid ja uuendused
991 kliendid said valida kupee, kabrioleti ja Targa (aastast 2014) vahel, viimase lai katusepiilar valmistati harjatud roostevabast terasest.
Kaheksanda põlvkonna Porsche 911 (992), alates aastast 2018
Kaheksanda põlvkonna Porsche 911
„Kaheksanda põlvkonna 911 on eelkäijast võimsam, emotsiooneäratavam ja tõhusam ning evib laia valikut digitaalfunktsioone,“ ütles Porsche tegevjuht Oliver Blume 2018. aasta novembris 992 esmaesitlusel.
Mootorid
Praeguse põlvkonna kuuesilindrilised boksermootorid töötavad jõuliselt ja tõhusalt, pakkudes parimat võimalikku suutlikkust.
Kerevariandid ja uuendused
Kerevariantidest on Porsche püsinud kupee, kabrioleti ja Targa juures juba üle 60 aasta ning sama jätkub praeguse 992-põlvkonnaga.
Viimati muudetud: 16.01.2024