60 aastat Porsche 911

Esimese põlvkonna Porsche 911 (algupärane 911), 1963–1973

Esimese põlvkonna Porsche 911

Kõik algas mudeliga 901.

Mootorid

Sel ajal pakkus Porsche mudelit 911 mitmesuguses võimsuses kuuesilindriliste boksermootoritega, samuti neljasilindrilise boksermootoriga mudelit 912, mis oli mõeldud 356 klientide meelitamiseks.

Kerevariandid

Kerevariantidest oli algupärane Porsche 911 saadaval kupeena ja aastast 1967 ka lahtikäiva katusega mudelina Targa.

Uuendused

Mudeliaastatel 1963 kuni 1972 töötasid Porsche insenerid välja sellised uuendused nagu kolmeosaline ohutu roolisüsteem, seesmise jahutusega ketaspidurid, esi- ja tagaspoiler, Targa eemaldatav katusepaneel ja kokkuvolditav plastist tagaaken.
Mudeliga 911 lõi disainer Ferdinand Alexander Porsche tõelise legendi.

Teise põlvkonna 911 (G-seeria), 1973–1989

Teise põlvkonna Porsche 911

Kümne tootmisaasta järel revideeris Porsche 911-t põhjalikult maast laeni, kuid säilitades silueti ja disaini.

Mootorid

Porsche otsustas esialgu kuuesilindrilise boksermootori kasuks, mis sai 2,7-liitrise töömahu ja Bosch K-Jetronicu mehaanilise sissepritse.

Kerevariandid

Porsche pakkus 2+2 istmega mudeleid kupeena, Targana (aastast 1973), kabrioletina (aastast 1983) ja Speedsterina (aastast 1988).

Uuendused ja disain

911 G-seeriale paigaldas Porsche esimest korda turbokompressori aastal 1974.
Tunnelikujulised esitiivad, neisse integreeritud esituled ja madal esiluuk jäid ka teise põlvkonna 911 puhul määravateks stiilielementideks.

Kolmanda põlvkonna Porsche 911 (964), 1988–1994

Kolmanda põlvkonna Porsche 911

16 aastat pärast 911 tootmise algust kaasajastas Porsche seda mudelit fundamentaalselt.

Mootorid

964 jaoks tööta Porsche välja uue 3,6-liitrise kuuesilindrilise boksermootori.

Kerevariandid ja uuendused

Sarnaselt eelkäijale pakkus Porsche autot kupeena, Targana ja kabrioletina, millele aastast 1993 lisandus madala esiklaasiga Speedster.

Disain ja mudelivariandid

Keredisaini uuendamisel Porsche disainerid kompromissidele minna ei soovinud.

Neljanda põlvkonna Porsche 911 (993), 1993–1998

Neljanda põlvkonna Porsche 911

Sügisel 1993 avalikustas Porsche Frankfurdi autonäitusel mudeli 993 – 911 neljanda põlvkonna.

Mootorid

Kuuesilindriliste boksermootorite võimsus selles põlvkonnas ulatus Carrera-versioonide 272 hobujõust 450 hobujõuni 1998. mudeliaasta 911 Turbo S-il ja võimsuspaketiga 911 Turbol.

Kerevariandid ja uuendused

Kupee ja kabrioleti (1994. aasta algusest) kõrval pakkus Porsche 1996. aastast taas ka 993 Targa-versiooni.

Disain ja mudelivariandid

993 loetakse õhkjahutusega ajastu tipuks ja viimaseks omasuguste seas.

Viienda põlvkonna Porsche 911 (996), 1997–2005

Viienda põlvkonna Porsche 911

996 esitlemisega aastal 1997 astus Porsche uutele jahimaadele.

Mootorid

996 jaoks töötasid Porsche insenerid välja täiesti uue mootori.

Kerevariandid ja uuendused

Vaatamata, või pigem küll tänu täiesti uuele disainile pakkus Porsche 911-t jätkuvalt tuttava kupee ja kabrioletina, millele aastast 2002 lisandus Targa.

Disain ja mudelivariandid

996 disain tõlgendas 911 klassikalisi jooni uutmoodi, ent õhutakistusteguri väärtuseks mõõdeti ikkagi väga madal 0,30.

Kuuenda põlvkonna Porsche 911 (997), 2004–2011

Kuuenda põlvkonna Porsche 911

Juulis 2004 esitles Porsche 911 kuuendat põlvkonda – mida ettevõttesiseselt tähistas indeks 997 – mudelitega Carrera ja Carrera S.

Mootorid

997 Carrera 3,6-liitrine boksermootor arendas nüüd 325 hobujõudu ja uus 3,8-liitrine mootor Carrera S-i jaoks koguni 355.

Kerevariandid ja uuendused

997 tuttavate kerevariantide – kupee, kabriolett, Targa – kõrvale lisas Porsche ka Speedsteri.

Disain ja mudelivariandid

997-ga kaasajastas Porsche veelgi 911 disaini.

Seitsmenda põlvkonna Porsche 911 (991), 2011–2019

Seitsmenda põlvkonna Porsche 911 (991)

Laiem rööbe, 10 sentimeetrit pikem teljevahe ja kohanduv aerodünaamika.

Mootorid

3,4-liitrisest töömahust arendas 991-põlvkonna 911 Carrera alguses 350 hobujõudu.

Kerevariandid ja uuendused

991 kliendid said valida kupee, kabrioleti ja Targa (aastast 2014) vahel, viimase lai katusepiilar valmistati harjatud roostevabast terasest.

Disain ja mudelivariandid

Eelkäijaga võrreldes lihvisid disainerid kultusliku sportauto välimust veelgi.

Kaheksanda põlvkonna Porsche 911 (992), alates aastast 2018

Kaheksanda põlvkonna Porsche 911

„Kaheksanda põlvkonna 911 on eelkäijast võimsam, emotsiooneäratavam ja tõhusam ning evib laia valikut digitaalfunktsioone,“ ütles Porsche tegevjuht Oliver Blume 2018. aasta novembris 992 esmaesitlusel.

Mootorid

Praeguse põlvkonna kuuesilindrilised boksermootorid töötavad jõuliselt ja tõhusalt, pakkudes parimat võimalikku suutlikkust.

Kerevariandid ja uuendused

Kerevariantidest on Porsche püsinud kupee, kabrioleti ja Targa juures juba üle 60 aasta ning sama jätkub praeguse 992-põlvkonnaga.

Disain ja mudelivariandid

Praeguse 911 disaini iseloomustavad täpne suutlikkus ja vihjed eelnevatele 911 põlvkondadele.

Viimati muudetud: 16.01.2024

60 aastat Porsche 911