Porsche kahekordistas oma esimese täiselektrilise linnamaasturi mudelivalikut. Kui tagaveolise Macani puhul oli tähelepanu keskmes eelkõige kõrge tõhusus ja pikk sõiduulatus, siis Macan 4S täidab tühimiku Macan 4 ja Macan Turbo vahel. Sarnaselt 2024. aasta alguses tutvustatud mudelitele on 4S varustatud elektrooniliselt juhitava Porsche veojõuhalduse süsteemiga (ePTM), mis jaotab veojõudu esi- ja tagasilla vahel umbes viis korda kiiremini kui tavapärane nelikveosüsteem.
Macan: 100 kWh aku ja kõrge kasuteguriga jõuelektroonika
Uus Macan on Porsche täiselektriliste linnamaasturite maailma baasmudel ning saab oma energia samuti kõrgepingeakust brutomahutavusega 100 kWh. Edasiviiv jõud tuleb tagasillamootorist, mis on kasutusel ka Macan 4 puhul. Selle läbimõõt on 210 millimeetrit, aktiivpikkus 200 millimeetrit ja võimsus 250 kW (340 hj). Elektrimootoril on 480-amprine impulssinverter, milles kasutatav kõrge kasuteguriga pooljuhtmaterjal ränikarbiid (SiC) tagab suure tõhususe. See vähendab märkimisväärselt lülituskadusid ja teeb võimalikuks kõrgema lülitussageduse. Paigaltstardisüsteemiga arendab Macan overboost-režiimis võimsust kuni 265 kW (360 hj) ning maksimaalset pöördemomenti 563 Nm. Paigaltstardist jõuab auto 100 km/h kiiruseni 5,7 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 220 km/h. Nelikveost vabanemine tegi Macani 110 kilo kergemaks kui Macan 4, mistõttu vajab ta edasiliikumiseks ka vähem energiat. See annab tulemuseks kuni 641-kilomeetrise keskmise WLTP-sõiduulatuse.
Macan 4S: võimsad elektrimootorid ja PASM põhivarustuses
Macan 4S sai uue tagasillamootori ja võimsa 600-amprise SiC-impulssinverteri. Elektrimootori läbimõõt on 230 millimeetrit ja aktiivpikkus 150 millimeetrit. Koos esisillamootoriga, mida kasutavad ka Macan 4 ja Turbo, annab see süsteemivõimsuseks kokku 330 kW (448 hj) ning lühiajaliselt kuni 380 kW (516 hj). Paigaltstardisüsteemiga maksimaalne pöördemoment 820 Nm. Suutlikkuse andmed on muljetavaldavad: paigaltstardisüsteemiga läbib Macan 4S 0–100 km/h spurdi 4,1 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 240 km/h. Keskmine sõiduulatus WLTP järgi on kuni 606 kilomeetrit. Macan 4S-i põhivarustusse kuulub ka elektrooniliselt juhitav Porsche aktiivvedrustus (PASM). Adaptiivne õhkvedrustus koos tasandussüsteemi ja kõrguseregulaatoriga, Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV Plus) ja tagarattaroolimine võimaldavad veermikku veelgi optimeerida suurema suutlikkuse ja mugavuse saavutamiseks.
Kahel uuel mudelil on kõik Macani teise põlvkonna omadused, sealhulgas eesrindlik, ajatu disain koos sõiduulatust optimeeriva aerodünaamikaga (cw=0,25). Elektriliste preemiumsõidukite platvormi (PPE) 800-voldine arhitektuur võimaldab alalisvooluga laadimist võimsusega kuni 270 kW. Kõrgepingeaku laadimine 10-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini kestab sobivas kiirlaadimisjaamas umbes 21 minutit.
Uus värv, uued veljed, uus offroad-disainipakett
Uus kerevärv Slate Grey Neo on nüüd saadaval kõigile Macani mudelitele. Veljevalikusse lisandusid 20-tollised veljed Macan S. Uus offroad-disainipakett on soovi korral samuti saadaval kõigile mudelitele ning lisab Macanile veelgi igapäevast kasutamisväärtust. Ebatasased kruusateed ja eriti järsud tõusud-langused on läbitavad endisest veelgi kergemalt. Esikaitseraua muudetud geomeetria suurendas pealesõidunurka sõltuvalt mudelist kuni 17,4 kraadini (õhkvedrustusega ja kõrges asendis). Koos adaptiivse õhkvedrustusega suurendab offroad-disainipakett ka kliirensit 10 millimeetri võrra tavaasendi 195 millimeetrini.
Porsche pakub paketti kahes värvitoonis: Vesuvius Grey või auto kerevärv. Esikaitseraud, küljekarbid, difuusori paneelid ja katusereelingud värvitakse vastavalt. Sinna juurde pakutakse ka sobivaid 21-tolliseid disainivelgesid värvitoonis Vesuvius Grey. Klientidel, kes eelistavad kerevärvi offroad-disainipaketti, värvitakse ka auto küljeliistud samas toonis. Katusereelinguid saab tellida mustade või hõbedastena või värvitoonis Turbonite (ainult Turbole).
Macani, Macan 4 ja Macan 4S-i jaoks on eraldi saadaval ka offroad-esikaitseraud, millel ehisliist on Vesuvius Grey värvitoonis. Pealesõidunurk suureneb sellega samuti nagu offroad-disainipaketi korral.
Porsche Driver Experience uue disaini ja uute funktsioonidega
Macani elektrifitseerimisega juurutas Porsche oma edukal linnamaasturil täiesti uue kuva- ja juhtsüsteemi. Porsche Driver Experience pakub segu digitaal- ja analoogelementidest. Sinna kuuluvad 12,6-tollise nõgusekraaniga näidikupaneel, 10,9-tolline kaasreisija ekraan, liitreaalsusega esiklaasinäidik ja meeleoluvalgustus koos kommunikatsioonivalgustiga. Porsche uuendas täielikult ka kõigi Macani mudelite ekraanikuvade disaini. Need sisaldavad nüüd emotsionaalset animeeritud tervitust, värskendatud kaasaegset väljanägemist ja uut rakendust nimega Themes, mida saab kasutada ekraanide taustavalguse ja meeleoluvalgustuse värvi muutmiseks vastavalt kerevärvile, saadaval on 12 värvitooni.
Kaks uut Macani mudelit on nüüdsest tellitavad, tarned klientidel algavad teisel poolaastal. Macani hinnad Eestis algavad 83 470 eurost ning Macan 4S-i hinnad 94 060 eurost, sisaldades käibemaksu ja riigikohast varustust.
Viimati muudetud: 20.10.2024