Porsche toob turule oma täiselektrilise sportsedaani neljanda variandi – uue Taycani. Uus mudel võtab sisse koha Taycan Turbo S-i, Taycan Turbo ja Taycan 4S-i kõrval. See saab tagaveo ning klientidel on valida kahe aku vahel. Põhivarustusse kuuluva sõiduakuga Performance Battery arendab uudismudel paigaltvõtusüsteemiga tippvõimsust kuni 300 kW (408 hj), lisana pakutav Performance Battery Plus kergitab selle näitaja 350 kW (476 hj) peale. Nimivõimsus on vastavalt 240 kW (326 hj) või 280 kW (380 hj).
Mudeliperekonna noorima liikmena saab Taycan algusest peale kõik uued funktsioonid, mis võeti teistel versioonidel kasutusele mudeliaasta vahetusega. Näiteks võimaldab funktsioon Plug & Charge mugavat laadimist ja selle eest tasumist ilma vajaduseta maksekaarte või mobiilirakendusi pruukida: laadimiskaabli ühendamisel luuakse krüpteeritud andmesideühendus Taycani ja Plug & Charge-funktsiooniga ühilduva laadimisjaama vahel. Laadimine käivitub automaatselt. Ka maksete töötlemine toimub automaatselt.
Sarnaselt teistele variantidele sisaldab lisavarustus värvilist esiklaasinäidikut ja pardalaadijat võimsusega kuni 22 kW. Järeltellitavate funktsioonidena saab Taycani omanik soovi korral soetada mitmesuguseid mugavus- ja abifunktsioone. On olemas ka võimalus neid vaid teatud aja jooksul kasutada. Seda saab teha nii sõiduki kättesaamise järel kui ka sportauto algses konfiguratsioonis. Veebipõhine aktiveerimine tähendab, et töökoda pole tarvis külastada. Praegu pakuvad seda võimalust Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), roolivõimendi Power Steering Plus, sõiduraja hoidmise aktiivsüsteem ja Porsche InnoDrive-funktsioonid.
Valikus on kaks akut
Ühekihiline sõiduaku Performance Battery brutomahutavusega 79,2 kWh kuulub põhivarustusse. Kahekihiline Performance Battery Plus on saadaval lisana. Selle brutomahutavus on 93,4 kWh. Sõiduulatus WLTP-tsükli kohaselt on vastavalt kuni 431 või kuni 484 kilomeetrit.
Sõltumata akust jõuab Taycan paigalt 100 km/h kiiruseni 5,4 sekundiga. Mõlema aku korral on tippkiirus 230 km/h, kuna maksimaalne laadimisvõimsus on kuni 225 kW (Performance Battery) või kuni 270 kW (Performance Battery Plus). See tähendab, et mõlemad akud saab 5-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini laadida 22,5 minutiga ning täiendava 100 kilomeetri sõiduulatuse saavutamiseks kulub vaid viis minutit.
Uuenduslik elektrimootor ja dünaamilised sõiduomadused
Muljetavaldav kiirendus, sportautole tüüpiline veojõud ning silmapaistev pidevalt saadaolev võimsus – nende omadustega paistab silma ka Taycani mudeliperekonna uus baasvariant.
Püsimagnetitega sünkroonmootor tagasillal on vaid 130 millimeetrit pikk ehk sama pikkusega nagu Taycan 4S-ile paigaldatav jõuallikas. Impulssmuundur asub samuti tagasillal ning töötab kuni 600-amprise vooluga.
Lisaks püsimagnetitega sünkroonmootorile kuulub ajamisse ka kahekäiguline käigukast. Sarnaselt sõsarmudelitele paistab auto silma nutika laadimishalduse ja eeskujuliku aerodünaamikaga. Õhutakistustegur 0,22 tähendab, et aerodünaamika etendab olulist rolli väikese energiakulu ja sellest tuleneva suure sõiduulatuse saavutamisel. Maksimaalne energia regenereerimise võimsus on 265 kW.
Porsche geenidega lakooniline välimus
Taycani lakooniline välimus märgib uue ajastu algust, samal ajal on Porsche disainigeenid esimesel pilgul äratuntavad. Eestvaates tundub elektriline sportauto eriti madala ja laiana, selgelt joonistuvad välja kõrged esitiivad. Silueti kujundab põhiliselt tagaosa suunas langev katusejoon, iseloomulikuks võtteks on ka sügavate profiilidega küljed. Längus katus, tugevalt sissepoole kallutatud C-piilarid ja esileulatuv õlajoon tagatiibadel moodustavad margile iseloomulike rõhuasetustega tagaosa. Neid elemente toetavad niisugused uuenduslikud detailid nagu Porsche logo klaasdisain ja tagumine valgusliist.
Taycan paistab mudeliperekonna teiste liikmete seast välja optimeeritud aerodünaamikaga 19-tolliste Taycan Aero velgede ja mustaks anodeeritud pidurisadulatega. Esikaitseraud, küljekarbid ja must tagadifuusor on samasugused nagu Taycan 4S-il. LED-esituled kuuluvad põhivarustusse.
Ainulaadne sisekujundus
Taycani juhikoht oma selge struktuuri ja täiesti uue arhitektuuriga kuulutas uue ajastu algust juba aastal 2019. Eraldiseisev kaarjas näidikuplokk moodustab armatuurlaua kõrgeima elemendi ja toob juhi telje selgelt esile. Armatuurlaualt leiab ka teabe- ja meelelahutussüsteemi 10,9-tollise ekraani ning soovi korral saab kaasreisijale tellida täiendava ekraani.
Põhivarustusena paigaldatakse Taycanile osaliselt nahast valmistatud polster ning kaheksas suunas elektriliselt reguleeritavad komfortistmed. Autol on kaks pakiruumi: ees mahuga 84 liitrit ja taga mahuga kuni 407 liitrit.
Taycan on ka esimene Porsche mudel, mis on saadaval täiesti nahavaba polstriga. Uuenduslikest taaskasutatud materjalidest valmistatud polstrid rõhutavad elektrilise sportauto kontseptsiooni jätkusuutlikkust.
Võrgustatud veermikusüsteemid
Porsche kasutab Taycani veermiku juures keskset võrgustatud juhtimissüsteemi. Integreeritud Porsche 4D-veermikuhaldus analüüsib infot ja sünkroniseerib kõiki veermikusüsteeme reaalajas. Nii Taycani põhivarustusse kuuluvat terasvedrudega veermikku kui ka lisavarustusena pakutavat kolmekambrilist õhkvedrustust täiendab Porsche aktiivvedrustus (PASM).
Adaptiivne õhkvedrustus on samuti varustatud Smartlift-funktsiooniga. See võimaldab Taycani programmeerida nii, et kere tõstetakse automaatselt kõrgemale teatud kohtades, kuhu auto tihti satub, näiteks tänavakünnistel või garaaži sissesõidul. Smartlift võib aktiivselt kere kõrgust mõjutada samuti pikkadel kiirteeotstel, et kliirensi muutmisega saavutada parim kompromiss tõhususe ja sõidumugavuse vahel.
Taycan saab põhivarustusse eesmised kuue kolviga fikseeritud monoplokk-alumiiniumsadulad ja tagumised nelja kolviga fikseeritud monoplokk-alumiiniumsadulad. Sisemise jahutusega piduriketaste läbimõõt on ees 360 mm ja taga 358 mm. Pidurisadulad on mustaks anodeeritud.
Lisana on saadaval ka võimsamad Porsche pinnakattega pidurid (PSCB). Nende ketaste läbimõõt on ees 410 ja taga 365 millimeetrit.
Taycani edukas aasta
Porsche alustas elektriajastut edukalt, tarnides 2020. aastal rohkem kui 20 000 Taycani oma klientidele üle kogu maailma. Norras moodustab Taycan umbes 70 protsenti kõigist müüdud Porsche mudelitest. Elektriajamiga sportauto on pälvinud juba üle 50 rahvusvahelise auhinna, eelkõige põhiturgudel Saksamaal, Suurbritannias, USA-s ja Hiinas. Eesti turul on Taycan 2020. aastal müüdud elektriautode müügitabelis neljandal kohal. Taycan on Eesti Aasta Auto 2021 finalistide hulgas. Uus tagaveoline Taycan on ka Guinnessi maailmarekordi omanik pikima elektriautoga tehtud drifti eest – auto liikus küljetsi 42,171 kilomeetrit ühtejutti.
Esimesed tagaveolised Taycanid jõuavad Eesti klientideni 2021. aasta märtsi lõpus. Hinnad algavad 83 400 eurost (sh käibemaks).
Viimati muudetud: 16.10.2023