Neli rekordit neljas maailmajaos

 

Taycan Turbo GT püstitas uue elektriautode rajarekordi Interlagoses.

 

Pärast rekordite püstitamist Nürburgringi Nordschleifel, Shanghai ringrajal Hiinas ja WeatherTech Raceway rajal Laguna Secas (USA) võttis Weissachi paketiga Taycan Turbo GT elektriautode rajarekordi enda kätte ka Brasiilias São Paulos asuval Interlagose rajal. See on neljas kord ja neljas maailmajagu, kus Porsche on püstitanud rajarekordi spetsiaalselt ringajale mõeldud elektrilise sportautoga.

Kolmekordne IMSA-sarja meister ja kolmekordne Daytona 24 tunni sõidu võitja Felipe Nasr läbis 5. veebruaril 2025 4,3 kilomeetri pikkuse Interlagose raja ajaga 1.42,1. Uus tipptulemus oli Taycan Turbo S-i 2022. aastast pärit varasemast rekordist 1.49,8 peaaegu kaheksa sekundit väiksem. Brasiilia metropoli Interlagose linnajaos asuv rada on sõitjaile ja autodele paras pähkel oma vahelduvate kiirete ja tehniliste lõikude ning suure kõrguste vahega.

„Tulla Interlagosesse ja istuda Turbo GT rooli taha vahetult pärast Daytona 24 tunni sõidu võitmist oli vapustav kogemus. Ma ootasin tugevat kiirendust ja meeletut pöördemomenti, kuid lõppeks oli üleüldine sooritusvõime see, mis mulle kõige tugevama mulje jättis,“ rääkis Porsche tehasesõitja Nasr. „Ülesmäge tõusul enne Curva do Caféd, mis eelneb peasirgele, kasutasin sõidurežiimi Attack Mode ja kurvi lõpus saavutas auto kiiruse 272 km/h. Curva do Solist väljumisel oli mul tagasirgele jõudes juba kiirus üle 200 km/h. Täiesti hämmastav, kui jõhkralt see auto kiirendab ja oma võimsust rakendab,“ jätkas Penske Motorsporti meeskonna võidusõitja. „Taycan Turbo GT rool oli aeglastes kurvides väga täpne ja püsis stabiilsena ka tugeva pidurdamise ajal. Tasakaal, haardumine – kõik nagu ehtsal sportautol.“

„Meie siht oli püstitada uus rekord, et näidata uue Taycani mudelkonna tugevusi ajal, mil see auto saabus Brasiilia turule,“ selgitas Porsche Brazili tegevjuht Peter Vogel. „Taycan Turbo GT väljapaistev suutlikkus oli tõeliselt muljetavaldav.“

Rada ametliku nimetusega Autódromo José Carlos Pace võõrustab F1 ja FIA kestvussõitude meistrivõistluste (WEC) etappe ning kogu maailmas tuntakse seda tänu rahvuskangelase Ayrton Senna edule 1990. aastate alguse võistlustel.

Taycan Turbo GT on end võidusõitudel tõestanud ka vormel-E MM-võistluste turvaautona, kui võttis mais 2024 selle ameti üle Taycan Turbo S-ilt. Portugallase Bruno Correia juhituna on see kõige võimsam turvaauto FIA MM-võistlustel. Igal vormel-E võidusõidul on alati kohal kaks Taycan Turbo GT turvaautot. Ühele on paigaldatud Weissachi pakett ja teine mitte. Turvavarustuse ja kõrgtehnoloogilise sidesüsteemiga varustatud sõidukid täidavad vaheldumisi põhi- ja varuauto ülesandeid.

Teised Taycani rekordid teistes maailmajagudes

São Paulo rajarekord järgnes kolmele varasemale Taycan Turbo GT rekordile, mille Porsche arendussõitja Lars Kern püstitas kolmel väga erineval rajal mujal maailmas. Viimati läbis ta oktoobris 2024 Shanghai ringraja toonase parima ajaga 2.11,28 – see oli esimene rajahaldaja poolt heaks kiidetud ametlik rajarekord.

Kevadel 2024 tegi Kern eduka visiidi Californias Laguna Secas paiknevale WeatherTech Raceway rajale. Tema kiireim ring 1.27,87 oli parem kui ükski teine sõitja seal tänavalegaalsel elektriautol suutnud. Veidi enne seda jõudis sama auto eelseeriaversioon oma klassi parima ringiajani Nürburgringil. Taas oli roolis Kern, kes kulutas Nordschleife läbimiseks kõigest 7.07,55. See ametlikult fikseeritud aeg oli lausa 26 sekundit parem kui ta ise oli augustis 2022 oma viimatisel rekordsõidul Performance-paketiga varustatud Taycan Turbo S-i roolis.

Taycan Turbo GT ja Weissachi paketiga Taycan Turbo GT

Porsche laiendas oma täiselektrilise sportsedaani mudelivalikut, lisades selle tippu Taycan Turbo GT ja Weissachi paketiga Taycan Turbo GT. Tagasillal kasutatakse veelgi võimsamat ja tõhusamat impulssinverterit, kus pooljuhtmaterjalina pruugitakse ränikarbiidi. Mõlemad autod arendavad üle 1100 hobujõu lühiajalist tippvõimsust. Nupuvajutusega sisselülitatav sõidurežiim Attack Mode suurendab võimsust kuni 120 kW võrra kuni 10 sekundiks. Süsteem on optimeeritud ringrajal kasutamiseks ning toimib samal viisil nagu võidusõiduautodel 99X, mida Porsche kasutab ABB FIA vormel-E MM-võistlustel. Lisavõimsust kuvatakse näidikuplokis taimeriga ning dünaamiliselt animeeritud rõngastena spidomeetril.

Nutikate kergkonstruktsioonide juurutamisega kahandas Porsche Taycan Turbo GT massi kuni 75 kg võrreldes Taycan Turbo S-iga. Seda kaalusäästu aitasid saavutada mitmed süsinikkiust komponendid. Weissachi paketiga Taycan Turbo GT on spetsiaalselt ringraja tarvis loodud ning sellel puudub tagaiste, saavutamaks veelgi paremat võimsuse ja massi suhet.

Mõlemal mudelil kuulub põhivarustusse GT-le eriomase häälestusega Porsche Active Ride-vedrustus. Dünaamilistes sõiduolukordades tagab vedrustuse selline seadistus peaaegu ideaalse ühenduse teekattega tänu rataste tasakaalustatud koormusele.

Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com

Taycan Turbo GT (WLTP)*: keskmine energiakulu 21,6–20,7 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km, CO2 klass A, seisuga veebruar 2025

Weissachi paketiga Taycan Turbo GT (WLTP)*: keskmine energiakulu 21,3–20,6 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km, CO2 klass A, seisuga veebruar 2025

 

Viimati muudetud: 10.03.2025