Eksimatult 911, eksimatult Turbo, eksimatult uus: Porsche 911 Turbo S

Porsche uue põlvkonna 911 Turbo S näitab enneolematut võimsust, sõidudünaamikat ja mugavust. 911 tippversioon lastakse välja kupee ja kabrioletina.

Mõlemad saavad uue 3,8-liitrise boksermootori, millel on kaks muutuva geomeetriaga turboülelaadurit ning mis arendab 478 kW (650 hj) ehk 51 kW (70 hj) enam kui eelkäija. Maksimaalne pöördemoment on nüüd 800 Nm (kasv 50 Nm). Spetsiaalselt Turbole mõeldud kaheksakäiguline käigukast Porsche Doppelkupplung (PDK) lühendab 100 km/h saavutamiseks vajaliku aja 2,7 sekundile (0,2 sekundit endisest lühem), kuna tippkiirus on endiselt 330 km/h.

911 Turbo S-i mõõtmed on koos paranenud sõidudünaamikaga samuti märkimisväärselt kasvanud: esisilla kohal on kere nüüd 45 mm laiem (1840 mm) ning üldlaius tagasilla kohal on 1900 mm (kasv 20 mm). Suurem rööbe – ees +42 mm, taga +10 mm –, edasiarendatud aerodünaamika ning uued, erineva mõõduga rehvid esi- ja tagasillal aitavad samuti juhitavust ja sportlikkust täiustada. Adaptiivaerodünaamika hõlmab nüüd ka juhitavaid eesmisi jahutusõhuklappe, kuna tagatiib loodi tekitama veelgi suuremat survejõudu. Esimest korda kannab 911 Turbo S oma veojõu teepinnale erineva läbimõõduga velgedele paigaldatud rehvide kaudu: esisillal on 20-tollised rehvid ainulaadse mõõduga 255/35, tagasillal 21-tollised mõõduga 315/30. Uus lisavarustus rõhutab nelikveolise 911 palju sportlikumat olekut. Sinna hulka kuulub Porsche aktiivvedrustusega (PASM) sportveermik, mis on 10 millimeetri võrra madaldatud ning reguleeritavate klappidega sportlik väljalaskesüsteem, mis tagab iseloomuliku helitausta.

911 Turbo S-i täiesti uus mootor põhineb praeguse 911 Carrera mootoripõlvkonnal. Muuhulgas on sellel täiesti uue konstruktsiooniga õhujahutussüsteem ning uued, suuremad ja sümmeetrilise paigutuse ja muutuva geomeetriaga turboülelaadurid koos elektriliselt reguleeritavate ülerõhuklappidega. Samuti võeti kasutusele piesopihustid, mis tunduvalt parandasid mootori reageerimisvõimet, võimsust, pöördemomenti ja maksimaalseid pöördeid ning vähendasid heitmekogust.

Uus kuuesilindriline boksermootor „hingab“ uue sisselaskesüsteemi kaudu. Autosse siseneva õhu senised liikumisteekonnad on ümber pööratud: osa põlemisõhust siseneb nüüd autosse läbi Turbo iseloomulike õhuvõtuavade tagaosa külgedel. Tagatiibades paiknevate õhufiltrite eel liituvad nendega veel kaks õhuvoolu, mis sisenevad sõidukisse läbi tagaluugil asuva võre. See kõik tähendab, et uuel 911 Turbo S-il on neli varasemast suurema ristlõike ja väiksema takistusega õhuvõtuava, mis aitab tõsta mootori töö tõhusust. Kaks sümmeetrilise paigutuse, muutuva turbiinigeomeetria ja suuremate mõõtmetega turboülelaadurit asendavad eelmisi samasuguseid agregaate, kusjuures nende turbiinid pöörlevad nüüd vastassuunas. Turbiinirataste läbimõõtu suurendati viie millimeetri võrra 55 millimeetrini, kuna 61-millimeetrine kompressoriratas on varasemast kolm millimeetrit suurem. Ülerõhuklappe juhitakse elektriliselt samm-mootoritega.

Harmooniline välisdisain, kus sõidumõnu, dünaamika ja sportlikkus on täielikus tasakaalus, sobib ideaalselt nii argikasutusse kui ka ringrajale. Uue põlvkonna suutlikkuse tõus on eriti hästi märgatav 0–200 km/h spurdiks kuluva aja pealt – 8,9 sekundiga on uus 911 Turbo S terve sekundi kiirem kui eelkäija. Tänu Porsche täiustatud nelikveole (PTM) suudab jaotuskast üle kanda märksa enam pöördemomenti ning suunata esiratastele kuni 500 Nm. Veelgi sportlikum on ka põhivarustusse kuuluva sportveermiku uus põlvkond. Kiiremini ja täpsemalt juhitavad amortisaatorid parandavad märgatavalt sõidudünaamikat kere kaldumise, teelpüsivuse, juhitavuse ja kurvikiiruste osas.

Uues esiosas paistavad silma laiemad, tüüpilise Turbo-väljanägemisega õhuvõtuavad koos tulemoodulitega, samuti põhivarustusse kuuluvad tumeda põhjaga LED-maatriksesituled. Uudse konstruktsiooniga, pneumaatiliselt nihutatav esispoiler ja suurem tagatiib kasvatasid survejõudu 15 protsendi võrra. Tagatiiva jõulised vormid koos neisse integreeritud õhukoguritega rõhutavad 911 Turbo S-i kere üldist saledust. Tagaosa uudset välimust täiendavad veel Turbole omased läikivmustad ristkülikukujulised summutiotsad.

Interjööriviimistlus on kvaliteetne ja sportliku hõnguga. Põhivarustus sisaldab täielikult nahast valmistatud polsterdust ja süsiniklaminaadist ehisosi koos Light Silver-detailidega. 18 suunas reguleeritavate sportistmete teping teeb kummarduse esimese 911 Turbo (mudel 930) suunas. Kvaliteetsed graafilised elemendid ja logod näidikuplokis on samuti kõik Turbo S-ist lahutamatud detailid. Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) keskekraan on nüüd 10,9-tollise diagonaaliga ning tänu uuele vormingule kiiresti ja hõlpsalt kasutatav. Tehase paigaldatakse autole veel GT-sportrool, Sport Chrono-pakett koos integreeritud rakendusega Porsche Track Precision ning Bose Surround-helisüsteem.

Kupeekerega 911 Turbo S on Eestis saadaval hinnaga 219 360 eurot, mis sisaldab riigikohast varustust ja käibemaksu. 911 Turbo S Cabriolet saab hinnaks 233 040 eurot.

911 Turbo S kupee: kütusekulu keskmiselt 11,1 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 254 g/km

911 Turbo S kabriolett: kütusekulu keskmiselt 11,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 257 g/km

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda senikasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Viimati muudetud: 16.10.2023