Stuttgart/Hockenheim. Walter Röhrl pani uue Cayenne’i mudeli kergelt maskeeritud prototüübi võimed tõsiselt proovile. Kahekordne autoralli maailmameister ja Porsche margi saadik tegi Hockenheimringi Grand Prix’ rajal võimsa linnamaasturi roolis hulga katseringe. Sõidudünaamika hinnangus kirjeldas ta uut Cayenne’i kui „suurt hüpet edasi võrreldes kõige varemolnuga. See auto annab uue tähenduse mõistele linnamaastur“.
Porsche puhul ootuspärane suutlikkus koos praktiliste igapäevaste kasutusvõimaluste ja mitmekülgsusega on omadused, millega Cayenne on silma paistnud alates oma debüüdist 2002. aastal. Mudeli esimestel aastatel hiilgasid dünaamikaga eriti esimene Cayenne Turbo S, millel oli 2006. aasta kohta silmapaistev 383 kW (521 hj) võimsus, ning GTS-mudelid, mis alates 2007 aastast said spetsiaalsed sportlikud seadistused. „Need olid maastikuautod, mida sai juhtida nagu sportautosid, omas ajas tõeline sensatsioon,“ ütleb Röhrl Cayenne’i esimesele põlvkonnale (sisemise tähistusega E1) tagasi vaadates. Uue mudeliga, mis praegu teeb toomiskõlbulikuks viimistlemise protsessi osana läbi viimaseid katsetusi ja optimeerimisi, võtab Porsche taas sihiks rõhutada oma soovi saavutada klassi parim suutlikkus. Selle variandi puhul keskenduti erakordsele suutlikkusele maanteel, tegemata seejuures järeleandmisi sõidumugavuses ja igapäevases kasutamisväärtuses. Auto põhineb praegusel Cayenne Turbo Coupél, kuid on konstrueeritud ja arendatud veelgi selgema eesmärgiga pakkuda parimat piki- ja põikdünaamika alal.
Kõik veermiku- ja juhtsüsteemid seadistati suutlikkusele
Kõigi veermiku- ja juhtsüsteemide paljude muude täiustuste hulgas annab Porsche dünaamilise veermikuhalduse süsteemi (PDCC) külgkalde korvamise aktiivsüsteem suurima panuse uue Cayenne’i mudeli stabiilsesse juhitavusse, mida iseloomustab uus, suutlikkusele orienteeritud seadistus. „PDCC hoiab keret alati tasakaalus ja horisontaalasendis isegi väga särtsakal kurviläbimisel,“ selgitas Porsche katsesõitja Lars Kern, kes on sportmudeli väljatöötamisse algusest peale kaasatud. Auto juhitavust parandas ka põhjalikult revideeritud esisild. „Cayenne Turbo Coupéga võrreldes on esiveljed nüüd pool tolli laiemad ning negatiivset külgkallet suurendati 0,45 kraadi võrra. Sellega kasvab spetsiaalselt selle mudeli jaoks välja töötatud 22-tolliste sportrehvide kontaktpind,“ rääkis Kern, kes hiljuti kutsus Walter Röhrli Hockenheimi katsesõitudele.
Kui uue Cayenne’i välimuse silmapaistvamad osad olid endiselt musta maskeeringuga varjatud, sai Röhrl siiski süvitsi ulatuva mulje uue Cayenne’i mudeli väljapaistvast sõidudünaamika potentsiaalist. Margi saadik läbis Hockenheimringil ühe ringi teise järel, saatjaks uue titaanist väljalaskesüsteemi emotsiooneäratav heli, ning kogetu jättis talle väga hea mulje: „Auto püsib hämmastavalt stabiilsena isegi kiiretes kurvides ning sellega saab kurvidesse väga täpselt siseneda. Rohkem kui kunagi varem valdab teid tunne, et istute kompaktses sportautos, mitte suures linnamaasturis.“
Cayenne Turbo Coupé:
keskmine kütusekulu (NEDC) 11,6 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus (NEDC) 264 g/km
keskmine kütusekulu (WLTP) 14,1–13,5 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus (WLTP) 319–307 g/km
Viimati muudetud: 16.10.2023