Oma legendaarse mudeli uusväljaandega on Porsche mõne kuu jooksul moderniseerinud tervelt nelja oma kuuest mudelkonnast: Panamera, Taycan, Macan ja 911. „Meie tooteportfell on noorem kui kunagi enne ning äärmiselt ligitõmbav,“ ütles tegevjuht Oliver Blume. „See pakub meie klientidele rohkem isikupärastamisvõimalusi ja eksklusiivseid kogemusi.“
Võidusõidust inspireeritud: uuenduslik sporthübriid
Uue 911 Carrera GTS-i mudelite hübriidsüsteemi konstrueerimisel kasutasid Porsche insenerid võidusõidust ammutatud teadmisi. „Me töötasime välja ja katsetasime hulgaliselt mitmesuguseid ideid ja lähenemisviise, et jõuda 911-le täiuslikult sobiva hübriidsüsteemini. Tulemuseks on ainulaadne ajam, mis sobib 911 üldkontseptsiooniga ja parandab märkimisväärselt selle suutlikkust,“ ütles 911 ja 718 mudelkonna direktor Frank Moser.
Kergele ja võimsale süsteemile nimega T-Hybrid töötati välja uudne elektriline heitgaasiga käitatav turboülelaadur. Integreeritud elektrimootor asub seal kompressori- ja turbiiniratta vahel ning kiirendab silmapilkselt turboülelaadurit. See omakorda tõstab viivitamatult ülelaaderõhku. Sama elektrimootor töötab vajadusel ka generaatorina, andes kuni 11 kW (15 hj) elektrivõimsust. See energia saadakse heitgaasivoolust. Ülerõhuklapita elektriline turboülelaadur võimaldab hakkama saada ainult ühe turboülelaaduriga varasema kahe asemel, tagades ka dünaamilisema ja erksama reaktsiooni.
Jõuallikas sisaldab veel püsimagnetitega sünkroonmootorit, mis on integreeritud varasemast toekamasse kaheksakäigulisse topeltsiduriga käigukasti (PDK). Isegi tühikäigul toetab see boksermootorit kuni 150 Nm pöördemomendiga ning lisab kuni 40 kW võimsust. Mõlemad elektrimootorid ühendatakse kerge ja kompaktse kõrgepingeakuga. Suuruse ja kaalu poolest vastab see tavalisele 12-voldisele käivitusakule, kuid töötab 400-voldisel pingel ja omab mahutavust 1,9 kWh. Kaalu optimeerimise eesmärgil paigaldatakse autosse pardasüsteemide tarvis 12-voldine liitium-ioonaku.
T-Hybrid-ajami südameks on uue konstruktsiooniga 3,6-liitrine boksermootor. Kõrgepingesüsteem võimaldab kliimaseadme kompressorit käitada elektriga, rihmaajami ärajätmine võimaldas mootori mõõtmeid oluliselt vähendada. See omakorda lõi jõuallika kohale vaba ruumi, kuhu mahuvad impulssinverter ja alalisvoolumuundi. Silindri läbimõõt suurendati 97 ja kolvikäik 81 millimeetrini, mis eelkäijaga võrreldes kasvatas töömahtu 0,6 liitri võrra. Mootoril on VarioCam-klapiajam ning klappe juhitakse nookuritega. See võimaldab hoida kütuse ja õhu segu ideaalset vahekorda (lambda=1) mootori kogu tööpiirkonnas.
Isegi ilma elektrilise abimeheta arendab boksermootor 357 kW (485 hj) võimsust ja 570 Nm pöördemomenti. Süsteemivõimsus on aga 398 kW (541 hj) ning -pöördemoment 610 Nm. Eelkäijaga võrreldes on võimsust 45 kW (61 hj) enam. Uus Carrera GTS edestab eelkäijat ka kiirenduse osas, eriti paigaltstardist. Tõhus sporthübriid võimaldab saavutada silmapaistvad dünaamikanäitajad, vähendades samal ajal CO2 heitkogust tänu pistikhübriididega võrreldes märksa väiksemale lisamassile. Eelkäijaga võrreldes on lisandunud vaid 50 kilo.
911 Carrera saab endiselt topelt-turboülelaadimisega 3,0-liitrise boksermootori. Ent ka seda mootorit on põhjalikult uuendatud. Muuhulgas võeti kasutusele Turbo-mudelitelt pärit põlemisõhu vahejahuti, mis asub mootori kohal otse tagaluugi all. Uue 911 Carrera turboülelaadurid olid aga kasutusel eelmistel GTS-mudelitel. Nende täiustustega saavutas Porsche samal ajal ka heitmehulga vähenemise ning tõstis võimsuse tasemele 290 kW (394 hj), kuna pöördemomendi tippväärtus on nüüd 450 Nm. Uus 911 Carrera Coupé läbib 0–100 km/h kiirenduse 4,1 sekundiga (Sport Chrono-paketiga 3,9 sekundiga) ning saavutab tippkiiruseks 294 km/h. Eelkäijaga võrreldes paranesid need näitajad vastavalt 0,1 s ja 1 km/h võrra.
Optimeeritud vedrustus ja aktiivaerodünaamika
Ka 911 Carrera GTS-i vedrustust revideeriti igakülgselt. Esimest korda kuulub tagarattaroolimine nüüd põhivarustusse. See parandab stabiilsust suurtel kiirustel ja vähendab pöörderaadiust. Porsche integreeris kere kaldumist korvava dünaamilise veermikuhalduse süsteemi (PDCC) sporthübriidi kõrgepingesüsteemiga. See võimaldab kasutada elektrohüdraulilist juhtimist, mis omakorda tõstab kogu süsteemi paindlikkust ja täpsust. Kohanduvate amortisaatoritega (PASM) sportvedrustus ja 10 mm võrra vähendatud kliirens tagavad GTS-mudelitele kohase juhitavuse.
Uuele 911-le on saadaval seitse veljedisaini läbimõõduga 19/20 ja 20/21 tolli. Esimest korda pakutakse uuele 911 Carrerale Exclusive Design-velgesid, kus süsiniklabad vähendavad õhutakistustegurit ja seeläbi parandavad tõhusust. 911 Carrera GTS-i mudelid saavad tagasillale 21-tollised veljed laiusega 11,5 tolli, kuhu on paigaldatud rehvid mõõduga 315/30 ZR 21. Esisillal on rehvid mõõduga 245/35 ZR 20 8,5 tolli laiustel ja 20-tollise läbimõõduga velgedel. Märkimisväärselt paranenud suutlikkusega kooskõlas on ka tagarehvide suurenenud kontaktpind – see parandab uue 911 Carrera GTS-i sõidudünaamikat ja haarduvust.
Sportlik voolujooneline välimus
Porsche lihvis 911 välisdisaini hoolikalt seatud sihte silmas pidades. Enamik neist meetmetest parandavad sportauto aerodünaamikat ja suutlikkust. Muudatuste hulka kuuluvad näiteks uued, mudelile iseloomulikud kaitserauad. Esimest korda integreeris Porsche kõik valgustusfunktsioonid nüüdseks põhivarustusse kuuluvatesse iseloomuliku neljapunktigraafikaga LED-maatriksesituledesse. See võimaldas loobuda eesmistest päevasõidutuledest ning jättis rohkem ruumi õhuvõtuavadele.
911 Carrera GTS-i mudelitel on viis väljast nähtavat vertikaalset jahutusõhu klappi ning kummalgi küljel üks varjatud klapp õhukanali sulgemiseks. Esimest korda 911 puhul täiendavad neid eesmised põhjaalused difuusorid, mida juhitakse koos jahutusõhu klappidega. Need elemendid suunavad õhuvoolu vastavalt vajadusele. Minimaalse võimsustarbe korral optimeerivad suletud klapid auto aerodünaamikat, kui aga võimsustarve on suur – näiteks ringrajal –, suunavad klapid suure õhukoguse auto radiaatoritele. Juhiabisüsteemide andurid paiknevad nüüd registrimärgist allpool oleva kõrgläikiva pinna taga.
Soovi korral pakub Porsche uusi esitulesid ka HD-LED-maatriksfunktsiooniga, kus valguspunkte on üle 32 000. Nende kaugtulede valgusvihk valgustab teed rohkem kui 600 meetri kaugusele. Tuled sisaldavad ka uuenduslikke lisafunktsioone nagu sõidurežiimist sõltuvad dünaamilised pöördetuled, sõiduraja välja–valgustamine, teetööde ala ja kitsaskohtade valgustus ning pimestamisvabad kaugtuled, mis toimivad pikseli täpsusega.
Uue kujunduse saanud valgusliist koos integreeritud kaare ja PORSCHE logoga laseb 911 tagaosal mõjuda laiema ja sügavamana. Uue disainiga tagavõre, kus kummalgi pool on viis ribi, on ühenduses tagaaknaga ning loob graafilise motiivi, mis sulab kokku allpool paikneva väljatõusva spoileriga. Registrimärk paikneb selgelt struktureeritud tagakaitserauas kõrgemal. Mudelikohased väljalaskesüsteemid on elegantselt integreeritud difuusori silmatorkavate ribidega. Sportlik väljalaskesüsteem on 911 Carrera mudelitele saadaval lisavarustusena. 911 Carrera GTS-i mudelid seevastu saavad spetsiaalselt neile mõeldud sportliku väljalaskesüsteemi.
Soovi korral saab kupeekerega 911 suutlikkust veelgi täiendada aerodünaamikapaketiga. Sinna kuuluvad iseloomuliku disainiga SportDesign-esikaitseraud koos ainulaadse esispoileriga, samas stiilis küljekarbilaiendid ja kergem fikseeritud tagatiib. Need komponendid vähendavad tõstejõudu ja parandavad sportauto teelpüsivust.
Täisdigitaalne juhikoht ja laiendatud ühenduvus
Kupeevariantide puhul disainis Porsche uue 911 interjööri vaikimisi kaheistmelisena. Istmeskeem 2+2 on soovi korral saadaval lisatasuta. Juhikohal ühendas Porsche tuttavad 911 disainigeenid kaasaegse tehnikaga: Porsche Driver Experience-juhtimiskontseptsioon keskendub juhi teljele ning vaistlikule ja kiirele tegutsemisele. Peamised juhtseadised paigutati otse roolile või vahetult selle ümber. Sinna kuuluvad põhivarustuse sõidurežiimide lüliti, sõidurežiimide uue kujuga lüliti ning esimest korda 911-l ka käivitusnupp – mõistagi roolist vasakul. Uue 911 keskkonsooli panipaigas on jahutusega koht nutitelefonidele koos induktiivlaadimise võimalusega.
Esimest korda sai 911 täisdigitaalse näidikuploki. 12,6-tolline nõgus ekraan sobitub elegantselt uue juhtimis- ja kuvakontseptsiooniga ning on laiade isikupärastamisvõimalustega. See pakub kuni seitset kuvaprofiili, sealhulgast eksklusiivset Classic-vaadet, mis on inspireeritud Porsche traditsioonilisest viie näidiku ja keskel paikneva tahhomeetriga armatuurlauast.
Porsche kommunikatsioonikeskust (PCM) hallatakse endiselt kõrglahutusega 10,9-tolliselt keskekraanilt. Küll aga paranesid oluliselt sõidurežiimide seadistatavus ja juhiabisüsteemide kasutamine. Uuendatud 911 sai ka uued ühenduvusvõimalused. QR-kood lihtsustab märgatavalt Porsche ID abil PCM-i sisselogimist. Apple CarPlay on autoga tihedamalt integreeritud. Soovi korral kuvab see infot näidikuplokile ning võimaldab sõiduki funktsioonide haldamist otse Apple’i ökosüsteemist, näiteks häälassistendi Siri kaudu. Esimest korda on soovi korral saadaval ka seisvas autos toimiv video voogedastus. Selliseid rakendusi nagu Spotify ja Apple Music saab PCM-is kasutada ka ilma sidestatud nutitelefonita.
Tellitav hinnaga alates 131 330 eurost
911 Carrera on nüüdsest tellitav tagaveolisena nii kupee- kui ka kabriolettkerega. 911 Carrera GTS-ile on saadaval ka nelikvedu ja Targa-kere (ainult koos nelikveoga). Mõlemal mudelivariandil kuulub põhivarustusse automaatkäigukast Porsche Doppelkupplung ehk PDK. Porsche pakub uut 911 Carrerat alghinnaga 131 330 eurot, mis sisaldab käibemaksu ja riigikohast varustust. 911 Carrera GTS Coupé hinnad algavad 174 470 eurost. 911 Carrera GTS-i lisavarustusse kuuluva aerodünaamikapaketi hind on 2790 eurot, mis sisaldab käibemaksu ja riigikohast varustust. 911 Carrera tarned algavad Saksamaal suve lõpus, 911 Carrera GTS-i puhul 2024. aasta lõpus.
Porsche 911 Carrera (WLTP):
keskmine kütusekulu 10,7–10,1 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 244–230 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Carrera Cabriolet (WLTP):
keskmine kütusekulu 10,6–10,3 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 242–235 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Carrera GTS (WLTP, esialgsed väärtused):
keskmine kütusekulu 11,0–10,5 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 251–239 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet (WLTP, esialgsed väärtused):
keskmine kütusekulu 11,0–10,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 249–243 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Carrera 4 GTS (WLTP, esialgsed väärtused):
keskmine kütusekulu 11,1–10,5 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 251–239 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (WLTP, esialgsed väärtused):
keskmine kütusekulu 11,0–10,7 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 250–244 g/km, CO2 klass G
Porsche 911 Targa 4 GTS (WLTP, esialgsed väärtused):
keskmine kütusekulu 11,0–10,8 l/100 km, keskmine CO2 heitkogus 250–244 g/km, CO2 klass G
Kui kütusekulu ja heitmehulga väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakutavast mudelivalikust. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Täiendav varustus ja tarvikud (lisaosad, rehvimõõdud jne) võivad muuta sõiduki selliseid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika. Need tegurid, samuti ilm, liiklusolud ja sõidumaneer võivad mõjutada sõiduki kütuse- või elektrikulu, CO2 heitme kogust, sõiduulatust ja suutlikkuse näitajaid.
Viimati muudetud: 22.07.2024