Sportautotootja kasvatas esimese kolme kvartaliga nii müügitulu kui ka kasumit
Porsche on edukas vaatamata üleilmsele pooljuhtide kriisile. Stuttgardis paiknev sportautotootja saavutas 2021. aasta kolmanda kvartali lõpus kasumimarginaaliks 15,5 protsenti. See tulemus ületab taas 15 protsendi läve ja teeb Porschest ühe kasumlikuma autotootja kogu maailmas. Aasta esimese üheksa kuuga kasvas müügitulu 19,1 protsendi võrra 23,1 miljardi euroni (eelmisel aastal 19,4 miljardit). Tegevuskasum samal ajal oli 3,6 miljardit eurot (eelmisel aastal 2,0 miljardit) ehk 78,4 protsenti rohkem kui aastal 2020. Mullu septembri lõpul oli kasumimarginaal 10,4 protsenti. „Võime olla uhked oma tulemuste üle, kuid peame ka neljandas kvartalis täielikult eriüksuste moodi töötama,“ ütles Porsche AG juhatuse aseesimees ning rahandus- ja IT-direktor Lutz Meschke. „Oleme raskel ajal saavutanud hea tulemuse. Seda osaliselt tänu oma lipulaevadele nagu 911 ja Taycan, mis meeldivad inimestele kõikjal maailmas. Kuid oleme veelgi ja otsustavalt tugevdanud ka oma niigi karmi kulujuhtimist.“
Aasta algusest saadik on Porsche oma klientidele kogu maailmas tarninud 217 198 sõidukit. Seda on 13 protsenti rohkem kui eelmise aasta esimese üheksa kuuga. Ilma kiibikriisita oleks sportautotootja suutnud müüa veelgi enam sõidukeid. Tellimisraamatud on meeldivalt täidetud. Eelkõige kasvavad just täiselektrilise Taycani müüginäitajad. Selle aasta esimese üheksa kuuga tarniti 28 640 Taycani. „Taycan on ülimalt uuenduslik sõiduk ja meie klientide seas väga menukas. Meie varajane üleminek e-mobiilsuse strateegiale tasub end ära,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume. „Tugev nõudlus meie mudelite järele näitab, et oma köitva mudelivalikuga oleme end ideaalselt positsioneerinud.“
Pingeline olukord rahvusvahelisel pooljuhiturul oli eriti tuntav juulist septembrini. Sel ajavahemikul jäid müügitulu ja kasumimarginaal eelmiste kuude tugevatele tulemustele alla. Meschke sõnul mõjutab ülemaailmne pooljuhinappus ka eelolevaid kuid: „Neljas kvartal saab olema keeruline. Teeme kõik meist sõltuva, et vaatamata pooljuhtide nappusele valmistada võimalikult rohkem sõidukeid ja saavutada taas tugevad tulemused aasta lõikes.“ Meschke jääb kindlaks ka strateegilisele eesmärgile hoida kasumimarginaal 15 protsendi peal: „Koos teeme kõik võimaliku selle näitaja saavutamiseks vaatamata kogu aasta jooksul ette tulnud raskustele.“
Sportautotootja jätkab senisel viisil ka investeeringutega digiteerimise ja elektrifitseerimise vallas. Kõigest hoolimata on netorahavoog siiski märkimisväärselt kasvanud. 30. septembri seisuga oli see 2,9 miljardit eurot ehk 74,4 protsenti rohkem kui eelmisel aastal (1,7 miljardit eurot). 30. septembri seisuga oli Porschel 36 663 töötajat (2020. aasta lõpul 36 359).
Viimati muudetud: 16.10.2023