Digitaalne, luksuslik, efektiivne – uus Panamera

 

Porsche värskendab Panamerat: kolmanda põlvkonna luksuslikku sportsedaani ise­loomustab digifunktsioonide suurem valik, värske väljendusrikas disain ning laiem spekter dünaamilise suutlikkuse ja sõidumugavuse vahel. Võimsamad E-Hybrid-jõuallikad ja uus täiuslikum vedrustussüsteem rõhutavad püüdlusi pakkuda segmendi kõige dünaamilisemat sedaani.

Uue Panamera hinnad ja varustuse info leiate Porsche konfiguraatorist. 

Porsche Panamera on jõudnud kolmanda mudelipõlvkonnani. Luksussedaan rõhutab oma sportlikku iseloomu veelgi võimsamate ajamisüsteemidega. Profiili kergitab ka põhjalikult moderniseeritud juhtimis­kontseptsioon ja palju uuenduslikku tehnikat. Viimaste hulka kuulub uus aktiivvedrustus Porsche Active Ride, mis ühendab mugavuse märkimisväärselt kõrgema taseme Porsche kuulsate sportlike sõiduomadustega. Kasutaja integreerimine Porsche kommunikatsioonikeskusega (PCM) pakub uusi viise autoga suhtlemiseks. Uue Panamera tehniline, kuid elegantne ja dünaamiline disain annab mudelkonnale veetlevad proportsioonid ja värske ilme. Lai valik juhiabisüsteeme ja põhjalikult ümber tehtud juhikeskne interjöör võimendavad sõidukogemust.

Erakordne tunnetus tänu kaasaegsetele vedrustussüsteemidele

Uus Panamera saab juba põhivarustusse kahekambrilise ja kaheklapilise õhkvedrustuse koos Porsche aktiiv­vedrustusega (PASM). Kahe klapi tehnoloogia eraldab amortisaatoris tagasipõrke ja kokkusurumise faasi ning pakub seega veelgi suuremat ulatust mugavuse ja sportlikkuse vahel. Süsteem summutab tuntavalttuntavalt halbadel teeoludel tekkivat ebamugavust, kindlustades samal ajal kere parema stabiilsuse dünaamilistes sõiduolukordades. Auto juhitavust saab veelgi parendada lisavarustuse hulka kuuluva neljarattaroolimisega.

Peale selle on uue Panamera E-Hybrid-mudelitele soovi korral saadaval uuenduslik aktiivvedrustuse süsteem Porsche Active Ride. See süsteem ületab teisi vedrustuskontseptsioone mitmete näitajate poolest ning pakub ennenägematut ulatust sõidumugavuse ja -dünaamika vahel. Süsteemi aluse moodustavad uue konstruktsiooniga aktiivamortisaatorid, mis on ühendatud elektrilise hüdropumbaga. See tagab amortisaatoritele vajadusel vastava voolumäära ning võimaldab omakorda tekitada kere ja rataste vahele välkkiirelt, äärmiselt täpselt ja sihipäraselt jõude, mis töötavad vastu teekonarustest tekkivatele jõududele ja korvavad neid peaaegu täielikult.

Veermik hoiab Panamera keret pidevalt horisontaalasendis isegi dünaamiliste pidurdus-, roolimis- ja kiirendusmanöövrite ajal. Süsteem tagab sujuva kulgemise ja kõrvaldab teekonarused peaaegu täielikult. Dünaamilistes sõiduolukordades tagab vedrustussüsteem Porsche Active Ride ideaalse ühenduse teekattega tänu rataste tasakaalustatud koormusele.

Kui vastav režiim on aktiveeritud, võib vedrustus põik- ja pikikalde tekkimist üle kompenseerida, et vähendada reisijaile mõjuvaid kiirendusjõude. Kiirendamisel surutakse alla sõiduki esiosa, aeglustamisel tagaosa. Seisva auto puhul kergitab vedrustus­süsteem Porsche Active Ride kere sisenemiseks ja väljumiseks mugavale kõrgusele.

Kasvanud E-Performance ja igakülgselt uuendatud mootorid

Porsche pakub uuele Panamerale kokku nelja tõhusat E-Hybrid-jõuallikat, tulles niiviisi vastu selle ajamisüsteemi kõrgele nõudlusele. Kõik E-Hybridi variandid on nüüd suurema suutlikkuse ja sõiduulatuse. Turule on peagi tulemas ka Panamera Turbo E-Hybrid. Selle jõuallika südameks on põhjalikult uuendatud neljaliitrine V8-topelt turbomootor. Värskelt välja töötatud elektrimootori võimsus on 140 kW (190 hj). Koos annavad need süsteemivõimsuseks 500 kW (680 hj). Süsteemi pöördemoment on muljetavaldavad 930 Nm. Elektrimootor integreeritakse põhjalikult uuendatud konstruktsiooniga kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti PDK korpusesse. Elektrimootori eraldi korpuse arvelt säästetakse. Seadme integreerimine käigukasti õliringesse optimeerib ka elektriajami soojustasakaalu ning võimaldab selle pidevat tööd suurema võimsusega.

Panamera Turbo E-Hybrid läbib 0–100 km/h kiirenduse 3,2 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 315 km/h. Aku mahutavus on nüüd 25,9 kWh. See vastab kuni 91-kilomeetrisele elektrilisele sõiduulatusele WLTP kombineeritud tsüklis või 83 kuni 93 kilomeetrile linnatsüklis. Uus 11-kilovatine vahelduvvoolu-pardalaadur lühendab laadimisaega sobilikes laadimispunktides 2 tunni ja 39 minutini.

Panamera ja Panamera 4 variandid on saadaval juba turuletoomise ajal. 2,9-liitrise V6-turbomootori suutlikkust optimeerivad muudatused ülelaaderõhu, kütuse vooluhulga ja süüte ajastuse. Mootor arendab nüüd 260 kW (353 hj) võimsust ja 500 Nm pöördemomenti – eelkäijaga võrreldes vastavalt 17 kW (23 hj) ja 50 Nm enam. See lühendab Panamera spurdi 100 km/h saavutamiseks 5,2 sekundile ning tagab tippkiiruseks 272 km/h. Nelikveolise Panamera 4 vastavad näitajad on 4,8 sekundit ja 270 km/h.

Luksuslik ja sportlik nii seest kui ka väljast

Uuel Panameral on säilinud mudelkonna iseloomulikud jooned ja proportsioonid. Selle pikkus on 5052 mm (Executive: 5202 mm), laius 1937 mm ja kõrgus 1423 mm (Executive: 1428 mm). Põhjalikult värskendatud väljanägemine annab sportsedaanile veelgi väljendusrikkama ja sportlikuma oleku. Esiosas tagab registrimärgi kohal paiknev täiendav õhuvõtuava. Uue disainiga aknajoon tugevdab külgvaates neljaukselise sportauto sedaanilikku iseloomu. Tagaakna välisservad on kerega samas tasapinnas, moodustades auto tagaosas harmoonilised jooned.

Juhtimiskontseptsioon Porsche Driver Experience loob ideaalse tasakaalu digitaal- ja analoogjuhtseadiste vahel, auto juhtimiseks hädavajalikud elemendid on paigutatud juhi teljele. Käiguvalits asub näiteks kohe rooli kõrval paremal. Sõidurežiimi lüliti – sealt saab valida režiimide Normal, Sport ja Sport Plus vahel – ja juhiabisüsteemide juhthoovad on samuti juhi käeulatuses. Juht ei pea seetõttu silmi teelt tõstma, kui soovib vahetada sõidu­režiimi või seadistada juhiabisüsteeme.

Lisavarustusena pakutav kaasreisija ekraan integreerib ka tema vahetult sõidukogemusse. 10,9-tolline ekraan kuvab soovi korral sõiduki suutlikkuse andmeid. Samuti võimaldab see teabe- ja meelelahutussüsteemi kasutamist ning toetab video voogedastust auto liikumise ajal. Et vältida juhi segamist, ei ole reisija ekraan rooli taha nähtav.

Veelgi iseloomulikum Panamera Turbo E-Hybrid

Turbo nime kandvad mudelivariandid on Porschel erilisel kohal suutlikkuse lipulaevadena. Panamera mudelkonnas tugevdas Porsche seda positsiooni Panamera Turbo E-Hybridiga. Väljastpoolt tunneb selle ära ise­loomuliku tagakaitseraua ja värvitud difuusoripaneelide, samuti ainulaadse kerevärvi esikaitseraua järgi. Tumedad pronksivärvi kroomitud summutiotsad ja lisana pakutavad keskmutriga veljed on saadaval ka teistele mudelitele.

Ainult Turbole mõeldud värvitoon Turbonite on kontrasttoonina kasutusel küljeakende liistudel, tagaluugil asuva Turbo logo ja esiluugil paikneva Porsche vapi juures, samuti velgedel ja roolil. Interjööris on Turbonite kombineeritud süsinikdetailidega, mis loob autosse sportliku meeleolu. Sama värvi leiab muuhulgas näidikuploki keskel paiknevalt tahhomeetrilt, samuti on selles toonis juhtseadised keskkonsoolil.

Digitaalkogemus ja uued juhiabisüsteemid

Uus Panamera kujuneb juhi digitaalse ökosüsteemi lahutamatuks osaks. Isikliku Porsche ID-ga sisselogimiseks ei pea klient tegema muud kui oma nutitelefoniga skannima PCM-i ekraanile kuvatud QR-koodi. Apple CarPlay ja Android Auto võimaldavad nutitelefoni ja auto andmete sidumist ning parandavad seeläbi kasutusmugavust. MyPorsche rakenduse sõidukifunktsioonide integreerimine Apple CarPlaysse teeb võimalikuks digifunktsioonide optimeeritud kasutamise ja loob selgema ülevaate. Selliseid funktsioone nagu kliimaseade, istmemassaaž ja meeleolu­valgustus saab hallata otse Apple CarPlay kaudu või häälassistendi Siri abil.

Porsche lisab Panamera põhivarustusse ka LED-maatriksesituled. Lisana pakutavas kõrge lahutusvõimega LED-maatrikssüsteemis on kummalgi esitulel üle 32 000 pikseli. See pakub täiesti uusi valgustusfunktsioone, näiteks sõiduraja väljavalgustamist. Valgustatud ala ulatub 600 meetri kaugusele. Uue Panamera tarvis täiustas Porsche märkimisväärselt juhiabisüsteemide valikut. Põhivarustuses sisalduv aktiivne püsikiirushoidik töötab nüüd koos liiklusmärgituvastusega. Kui süsteem on aktiveeritud, ei liigu Panamera automaatselt kiiremini kui kehtiv kiiruspiirang lubab. Porsche InnoDrive koos adaptiivse kiirushoidikuga sisaldab ka sõidurajal püsimise aktiivsüsteemi ja ristmikuabi. Põikemanöövri abisüsteem kuulub nüüd samuti funktsioonide valikusse. Uudiseks on veel seegi, et automaatparkimise ajal ei pea juht enam olema autos, ehkki on endiselt vastutav manöövri eest. Parkimisprotsessi saab jälgida nutitelefonilt uue kaugjuhtimisega parkimisabifunktsiooni vahendusel.

Hinnad alates 107 990 eurost

Uut Porsche Panamerat saab juba tellida. See pakub eelkäijaga võrreldes laiendatud põhivarustust: kaheklapiline kahekambriline õhkvedrustus, LED-maatriksesituled, parkimisabisüsteem, sõidurežiimi lüliti roolil, jahutuse ja induktiivlaadimisvõimekusega telefonilaegas, täiustatud peentolmufilter koos GPS-i põhise automaatse siseõhu­ringluse funktsiooniga. Eestis pakub Porsche uut Panamerat hindadega alates 107 990 eurost (Panamera 4 alates 112 090 eurost), mis sisaldab käibemaksu (20%) ja riigikohast varustust. Panamera Turbo E-Hybridi hind algab 193 490 eurost. Tarned Euroopas algavad 2024. aasta märtsis.

Porsche toodab uut Panamerat oma Leipzigi tehases. Saksimaal asuv tehas on tihedalt Panameraga seotud. 2009–2016 pandi seal kokku neljaukselise sportsedaani esimest põlvkonda, kuna aastal 2016 viidi teise põlvkonna saabumisel kogu tootmine Leipzigi. Kolmanda põlvkonna Panamera tootmiseks vajalikke muudatusi tehti viimaste kuude jooksul tehase töö kõrvalt.

 

Panamera Turbo E-Hybrid

Keskmine kütusekulu (kaalutud) 1,7–1,2 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heide (kaalutud) 38–26 g/km (WLTP), keskmine elektritarve (kaalutud) 29,9–27,5 kWh/100 km (WLTP), elektriline sõiduulatus (EAER) 76–91 km, elektriline sõiduulatus linnas (EAER city) 83–93 km

Panamera

Keskmine kütusekulu 10,5–9,6 l/100 km

Keskmine CO2 heide 239–219 g/km (WLTP)

Panamera 4

Keskmine kütusekulu 11,2–10,1 l/100 km

Keskmine CO2 heide 253–230 g/km (WLTP)

Kõik Porsche pakutavad uued sõidukid on saanud tüübikinnituse WLTP kohaselt. WLTP väärtustest tuletatud ametlikud NEDC väärtused uutele sõidukitele pole 1. jaanuarist 2023 enam saadaval ja seetõttu neid ei mainita.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogus

Viimati muudetud: 15.01.2024